Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 14:33:24
Modeltreinwinkels in Berlijn. door grossraumwagen
Vandaag om 14:31:05
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:30:24
Aanpassen baanplan bestaande baan door tijgernootje
Vandaag om 14:18:25
Artitec vierdeurs stalen D door spoorzeven
Vandaag om 13:52:51
Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:47:32
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
Vandaag om 13:44:44
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:39:29
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:13:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:03:33
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 13:02:43
De Zwolsche baan (Emplacement station Zwolle medio jaren 50) door AlbertG
Vandaag om 12:58:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:48:14
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 12:30:03
US diorama in H0 door Bertje B
Vandaag om 11:40:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Bertje B
Vandaag om 11:39:28
LOC nummer wijzigen op een E-loc door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:25:04
Vraag omtrent schakelen rangeersporen (analoog) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:17
Zolderbaan 2025 door Ronald Halma
Vandaag om 10:57:51
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:52:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:48:38
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:44:44
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:29:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:18:07
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 09:58:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:07:57
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 07:23:10
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Huup
Vandaag om 07:09:48
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Ronald Halma
12 August 2025, 22:59:17
  

Auteur Topic: Marklin Hamo 8389  (gelezen 4972 keer)

Michael666

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
    • http://www.bloggen.be/modeltreinen/
Marklin Hamo 8389
« Gepost op: 11 August 2008, 19:17:25 »

Ik kan een nieuwe (oude) marklin hamo model 8389

kopen voor 150 euro
 
stroomlijn (rood/bruin) met adelaar

kan iemand me zeggen of dit een goede prijs is
Kijk zeker eens op mijn blog -->

http://www.bloggen.be/modeltreinen/

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Marklin Hamo 8389
« Reactie #1 Gepost op: 11 August 2008, 19:20:48 »
Ik vind het prima...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Michael666

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
    • http://www.bloggen.be/modeltreinen/
Re: Marklin Hamo 8389
« Reactie #2 Gepost op: 11 August 2008, 19:49:37 »
Kijk zeker eens op mijn blog -->

http://www.bloggen.be/modeltreinen/

Lokpaint

  • Gast
Re: Marklin Hamo 8389
« Reactie #3 Gepost op: 11 August 2008, 21:07:14 »
Hoi,

Veel meer dan 90 euro is het niet waard. 150 is teveel.

De nieuwstaat is ook ver te zoeken, kijk maar eens naar de roest op de windlijplaten.

Bart
« Laatst bewerkt op: 11 August 2008, 21:09:03 door Lokpaint. Reden: Opm teogevoegd. »

Michael666

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
    • http://www.bloggen.be/modeltreinen/
Re: Marklin Hamo 8389
« Reactie #4 Gepost op: 11 August 2008, 21:10:45 »
nene, het is de trein in de doos, de man verkoopt er 2 en nieuwe met doos en een gebruikte
Kijk zeker eens op mijn blog -->

http://www.bloggen.be/modeltreinen/

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re: Marklin Hamo 8389
« Reactie #5 Gepost op: 11 August 2008, 21:17:57 »
Weet je dat zeker??? Of is het gewoon 2 foto;s van hetzelfde model zowel in doos als op de baan.

mvg,

Matthijs

Lokpaint

  • Gast
Re: Marklin Hamo 8389
« Reactie #6 Gepost op: 11 August 2008, 21:20:36 »
Hoi,

de lok in de door is dezelfde als op de losse foto, kijk maar naar de lakbeschadiging bij de cabine. (sierstreep).

Maakt ook niks uit, 150 is ook voor een in nieuwstaat verkerende teveel.

Bart

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re: Marklin Hamo 8389
« Reactie #7 Gepost op: 11 August 2008, 21:34:03 »
tja, dr zijn mooiere modellen van die loc, van fleischmann bijvoorbeeld... als je n mazzeltje hebt op een beurs heb je die voor t zelfde geld. of minder.

v140

  • Offline Offline
  • Berichten: 584
Re: Marklin Hamo 8389
« Reactie #8 Gepost op: 11 August 2008, 22:44:01 »
Jammer dat er geen foto bij zit van de opschriften van de doos. Is het wel een echte Hamo en geen omgebouwde marklin drierailer ?
Heb ik gehad met een zwart exemplaar, het ding reed al waggelend over de baan. De drijfwielen waren er op gezet door een dronken aardbei. ( er waren wel orginele hamo wielen gebruikt)
Het ding heeft ook nogal forse flenzen dus de rails waar hij op staat op de foto's zal hij niet lekker overheen rijden, fleischmann profirails zo te zien.
Al met al nogal wat dingen die je je kunt afvragen. bovendien is de staat ook niet je van het. meer dan 50 euro zou ik er niet voor over hebben, en staar je niet blind op het feit dat het marklin is. De hamo modellen zijn met een paar uitzonderingen minder waard dan de 3 rail modellen. Pak er maar eens een Koll bij. Altijd nuttig om te hebben als je overweegt dit soort modellen aan te schaffen.

gr Ron
Gr. Ron

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26707
    • Pagina van klaas
Re: Marklin Hamo 8389
« Reactie #9 Gepost op: 11 August 2008, 23:39:19 »
Is het wel een echte Hamo en geen omgebouwde marklin drierailer ?
Wat is het verschil? ;)

Citaat
Het ding heeft ook nogal forse flenzen...
Klopt, want onder Hamo's zitten de originele Märklin wielen. Die hebben ze alleen eenzijdig geïsoleerd.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

v140

  • Offline Offline
  • Berichten: 584
Re: Marklin Hamo 8389
« Reactie #10 Gepost op: 12 August 2008, 07:19:35 »
Hallo Klaas

Met een echte hamo bedoel ik een model wat af fabriek geschikt is voor tweerail en dus ook een eigen bestelnummer heeft ( meestal beginnend met een acht). Deze modellen kom je ook tegen met een vermelding in de Koll als zijnde een officieel tweerail model. Dit in tegenstelling tot de modellen die in huisvlijt al dan niet op een goede manier zijn omgebouwd.
Mijn exemplaar van de 03 was in huisvlijt slecht omgebouwd >:(
Ik heb ook een 1600 die wel goed is omgebouwd  :) maar nooit officieel als Hamo model door marklin zelf is uitgebracht. Het rijplezier is er echter niet minder om bij deze 1600. ;)

 Grtz Ron
« Laatst bewerkt op: 12 August 2008, 07:21:32 door v140 »
Gr. Ron

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26707
    • Pagina van klaas
Re: Marklin Hamo 8389
« Reactie #11 Gepost op: 12 August 2008, 09:58:12 »
Ron,

Heeft een officiële Hamo dan echte 2-rail wielen die op de correcte afstand staan?

Ik doelde met name op de 1600, omdat een clubgenoot daar meerdere exemplaren van heeft. Die gaven allemaal problemen op wissels die ik exact volgens NEM-normen had gebouwd. Nadere inspectie gaf aan dat de wielen op de Märklin afstand van 14 mm stonden. Bovendien waren het de originele wielen, die alleen maar geïsoleerd waren. Het verschil tussen het Märklin wielprofiel en het 2-rail wielprofiel is maar heel klein, maar genoeg om problemen te veroorzaken.
De ombouw was gedaan door Keuterman. Toen ik die per e-mail het probleem voorlegde kreeg ik als reactie dat ze nog nooit klachten hadden gehad, en daarom vonden dat ze goed bezig waren.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: Marklin Hamo 8389
« Reactie #12 Gepost op: 12 August 2008, 10:00:15 »
Michael,

150,-- euro is veels te veel, de helft daarvan komt meer in de buurt.
Met een maximum van 90,-- euro.


Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Lokpaint

  • Gast
Re: Marklin Hamo 8389
« Reactie #13 Gepost op: 12 August 2008, 10:24:32 »
Ron,

Heeft een officiële Hamo dan echte 2-rail wielen die op de correcte afstand staan?

Ik doelde met name op de 1600, omdat een clubgenoot daar meerdere exemplaren van heeft. Die gaven allemaal problemen op wissels die ik exact volgens NEM-normen had gebouwd. Nadere inspectie gaf aan dat de wielen op de Märklin afstand van 14 mm stonden. Bovendien waren het de originele wielen, die alleen maar geïsoleerd waren. Het verschil tussen het Märklin wielprofiel en het 2-rail wielprofiel is maar heel klein, maar genoeg om problemen te veroorzaken.
De ombouw was gedaan door Keuterman. Toen ik die per e-mail het probleem voorlegde kreeg ik als reactie dat ze nog nooit klachten hadden gehad, en daarom vonden dat ze goed bezig waren.

De oudere modellen hebben inderdaad gewoon geisoleerde wisselstroomwielen, tegenwoordig zijn ze echter volgens NEM.

Bart

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22529
Re: Marklin Hamo 8389
« Reactie #14 Gepost op: 12 August 2008, 10:44:52 »
Bij de 1600 zal het erom hangen.
De Hamo 1139 van 1980 had nog wielen die niet aan nem voldeden. De Hamo motorpost van een paar jaar later al wel.
Ik weet niet precies wanneer de eerste Hamo 1600 is verschenen, maar dat was ook in die jaren. Ik heb het dan over een door Märklin zelf voor tweerail geproduceerd model en niet de ombouwsessie van Keuterman. Ik vermoed dat die ook geen Hamo werden genoemd.
« Laatst bewerkt op: 12 August 2008, 10:47:12 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.