Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
Vandaag om 07:37:56
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 06:57:37
Station Roodeschool door NS264
Vandaag om 06:47:13
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 00:19:14
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
19 Toen door Benelux795
24 april 2024, 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
24 april 2024, 22:43:55
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
24 april 2024, 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Aachenau West door wob
24 april 2024, 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
24 april 2024, 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Cranicher Altbahn door Arjen52
24 april 2024, 20:40:00
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
24 april 2024, 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
24 april 2024, 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
24 april 2024, 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
24 april 2024, 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
24 april 2024, 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
24 april 2024, 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
24 april 2024, 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
24 april 2024, 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
24 april 2024, 15:22:42
  

Auteur Topic: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160  (gelezen 501158 keer)

Gert1

  • Gast
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1350 Gepost op: 16 februari 2014, 12:39:52 »
Mooie foto Martijn!  (y)
Bestaat hier inmiddels een goed model van?

mvg,
Gert

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1682
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1351 Gepost op: 16 februari 2014, 12:47:00 »
Geen idee. Dat weet Ernst-Jan - die naast mij stond - je vast wel te vertellen.

Martijn

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1352 Gepost op: 16 februari 2014, 15:21:21 »
In Euronight 418/1318 zat vanochtend direct achter de locomotief het Tsjechische rijtuig CZ-ÄŒD 51 54 21-70 029-2 Bmee248 in oude kleuren:
Je haalt wat zaken door elkaar, het rijtuig zat in de CNL456. Ten tweede is de 418/1318 een CNL en geen EN.  ;)

En ja, er is zo te zien een model van, ACME 52591 of samen met een BDmee in set 55097.
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 726
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1353 Gepost op: 02 maart 2014, 21:07:53 »
Helaas is mijn baan echt te klein voor een complete CNL, maar afgelopen weekend eens de trein naar Praag/Warschau/Minsk/Rusland/Kopenhagen vanuit de vitrine op de baan gezet.

Moet zeggen dat vooral de Bvcmbz wagons extreem ontsporing gevoelig zijn. Die lopen er op de meest vreemde plekken uit.
Herkent iemand dit probleem?

Heb een kort filmpje op youtube gezet:
http://www.youtube.com/watch?v=ZZgo5lueI7U&feature=youtu.be

Groet,
Michiel
« Laatst bewerkt op: 02 maart 2014, 21:33:27 door Michiel 80 »

HansQ

  • Offline Offline
  • Berichten: 2032
  • Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1354 Gepost op: 02 maart 2014, 21:30:09 »
Ik ben vanochtend met de CNL thuisgekomen van een snowboard vakantie, gisteravond in Innsbruck opgestapt. Daar bleek de vakantie nog een gouden randje te krijgen want zowaar een van mijn favoriete duitse loks stond ervoor!





Wij hadden een lig coupe in wagen nummer 184, en in Venlo stonden we naast de Alpen express waar een gouwe ouwe voor werd gezet:




Helaas kwamen we vanwege werkzaamheden aan het spoor niet in Amsterdam, maar in Eindhoven aan, met de 1736 naar het bleek:



Vervolgens zijn we nog in Boxtel gestrand vanwege een "springer" ofzo, en uiteindelijk pas om 12:00 in Amsterdam aangekomen...
Oost West, thuis best, zullen we maar zeggen!   :)
« Laatst bewerkt op: 02 maart 2014, 22:10:41 door HansQ »
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix

Gert1

  • Gast
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1355 Gepost op: 02 maart 2014, 21:36:38 »
Helaas is mijn baan echt te klein voor een complete CNL, maar afgelopen weekend eens de trein naar Praag/Warschau/Minsk/Rusland/Kopenhagen vanuit de vitrine op de baan gezet.

Moet zeggen dat vooral de Bvcmbz wagons extreem ontsporing gevoelig zijn. Die lopen er op de meest vreemde plekken uit.
Herkent iemand dit probleem?

Heb een kort filmpje op youtube gezet:
http://www.youtube.com/watch?v=ZZgo5lueI7U&feature=youtu.be

Groet,
Michiel

Leuk filmpje Michiel!  (y)

mvg,
Gert

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1356 Gepost op: 02 maart 2014, 21:57:26 »
Wij hadden een slaap coupe in wagen nummer 184,
Slaapcoupé heb je in een slaaprijtuig, 184 is een ligrijtuig (het staat er zelfs met grote letters op in diverse talen  ;D) met coupés bestaande uit ligplaatsen.  ;)
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1357 Gepost op: 03 maart 2014, 08:40:21 »
Een CNL met een 103 en een 1200? Gekker moet het niet worden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

HansQ

  • Offline Offline
  • Berichten: 2032
  • Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1358 Gepost op: 03 maart 2014, 08:55:46 »
...de 1200 stond niet voor "mijn" CNL die uit DB wagons met een 1700 bestond, werd in Venlo maar voor de "Alpen Express" gezet, met nogal wat bont internationaal materieel. Later haalde diezelfde Alpen Express ons nog in, met de 1200 ervoor, van Eindhoven richting Den Bosch. Ik heb begrepen dat beide treinen niet rechtstreeks naar hun depot konden en via Eindhoven en Den Bosch gerouteerd werden?
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix

NS-Reiziger

  • Offline Offline
  • Berichten: 29
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1359 Gepost op: 08 maart 2014, 08:55:02 »
Moet zeggen dat vooral de Bvcmbz wagons extreem ontsporing gevoelig zijn. Die lopen er op de meest vreemde plekken uit.
Herkent iemand dit probleem?

Michiel

Klinkt mij wel bekend in de oren, al kan ik niet bevestigen dat het specifiek die Bvcmbz wagons zijn die jij nu aanwijst. Bij mij waren het volgens mij juist de ÖBB Bcmz wagons (Heris 13086/~87), maar ik kan me vergissen. Hoedanook, zo'n mix van verschillende merken en koppelingen door elkaar én met de lengte van +/- 15 wagons is volgens mij wel een recept voor dit soort ontsporingen (hoe fraai ook om te zien).

Het grote probleem bij mij was dat sommige koppelingen niet meer in-/rechttrokken na het uitkomen van een bocht en de wagon er vervolgens zijdelings uitduwde. Waarschijnlijk door het aantal wagons stond er domweg teveel trekkracht op de koppelingen.

Groet,

Keesjan

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1360 Gepost op: 16 maart 2014, 20:31:56 »
Voor wat extra kleur in de CNL, deze combinatie kwam ik toevallig tegen op Railfaneurope. Helaas staat er verder niet bij welke CNL of wanneer het was.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1361 Gepost op: 16 maart 2014, 21:57:57 »
Gisteren een opvallende verschijning, in de 456/457 was de WLAB10mnouz vervangen door een WLAB10bmnouz.
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Dennis1984

  • Offline Offline
  • Berichten: 781
  • Gotthardbahn
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1362 Gepost op: 22 maart 2014, 10:16:42 »
Mag ik hier ook een vraag stelling over een DB Autozug? (er zitten CNL stickers op de rijtuigen :P)

De nachttrein Hamburg-Verona via de Brenner probeer ik na te bouwen. Zie hier voor een filmpje ervan. Na het detailshot komt hij nog een keer langs trouwens, dan van iets verder weg.

Mijn vraag aan jullie is... hoe weet ik nu welke rijtuigen er precies in zitten? Ik kan moeilijk onderscheid maken tussen Bomz/Bomdz en Bvcmz/Bvcmbz. Ik wil graag weten welke rijtuigen het zijn, zodat ik de juiste modellen kan aanschaffen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, alvast bedankt.

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 726
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1363 Gepost op: 22 maart 2014, 11:05:02 »
Morgen Dennis,

Zal proberen mijn best te doen:
WLABm - Bvcmz 248.1 - Bvcmz 248.1 - Bvcmbz 249.1 - WRmbz - Bvcmbz 249.1 - Bvcmz 248.1 - Bvcmz 248.1 - WLABm
De Bvcmz 248.1 zouden ook 248.5's kunnen zijn, maar voor zover ik weet rijdt Autozug vrijwel alleen met 248.1 rijtuigen en doet DB Nachtzug dat met 248.5. Het verschil is de toegelaten snelheid. 248.1 voor 160 km/h en 248.5 voor 200 km/h.

Het verschil tussen de Bvcmbz en Bvcmz kun je zien doordat de Bvcmbz een invalidentoitet heeft. Dit zorgt voor een afwijkende raamindeling bij het toilet. Verder is de Bvcmbz van een ander type draaistel voorzien: duidelijk herkenbaar in het eerste deel van het filmpje.

De Bom(b)z komt er niet in deze trein voor.

Hoop dat je er verder mee komt!

Groet,
Michiel

Dennis1984

  • Offline Offline
  • Berichten: 781
  • Gotthardbahn
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1364 Gepost op: 22 maart 2014, 12:42:59 »
Hallo Michiel,

Thanks, is me geheel duidelijk en je hebt me fantastisch geholpen. Nu de wagonnetjes bij elkaar zoeken 8).

Die WRmbz is volgens mij het model dat ooit - in 2008 ofzo - door Railtop is aangekondigd maar nooit is gemaakt dacht ik. WLABm is wél van Railtop leverbaar en binnenkort ook van LS las ik, Bvcm(b)z zijn veel eveneens veel varianten van LS van.

De autotransporters zijn van Roco dus als ik het zo zie moet het goedkomen. Nu maar hopen dat Railtop die bordbistro ooit alsnog maakt, of LS.

Met vriendelijk groet,
Dennis