Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

13 september 25 jaar Huider Huider Express door Seinhuis
Vandaag om 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 21:19:33
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:12:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
Vandaag om 21:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 20:56:29
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 20:54:52
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 20:52:20
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:33:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 19:56:37
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door NL-modelspoor
Vandaag om 19:35:49
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag door Seinhuis
Vandaag om 19:05:45
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 18:35:29
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:12:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door grossraumwagen
Vandaag om 18:04:36
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
Vandaag om 18:01:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 17:47:05
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
Vandaag om 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:44:52
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:13:16
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:31:59
  

Auteur Topic: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160  (gelezen 537030 keer)

Gert1

  • Gast
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1350 Gepost op: 16 February 2014, 12:39:52 »
Mooie foto Martijn!  (y)
Bestaat hier inmiddels een goed model van?

mvg,
Gert

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1808
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1351 Gepost op: 16 February 2014, 12:47:00 »
Geen idee. Dat weet Ernst-Jan - die naast mij stond - je vast wel te vertellen.

Martijn

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1352 Gepost op: 16 February 2014, 15:21:21 »
In Euronight 418/1318 zat vanochtend direct achter de locomotief het Tsjechische rijtuig CZ-ÄŒD 51 54 21-70 029-2 Bmee248 in oude kleuren:
Je haalt wat zaken door elkaar, het rijtuig zat in de CNL456. Ten tweede is de 418/1318 een CNL en geen EN.  ;)

En ja, er is zo te zien een model van, ACME 52591 of samen met een BDmee in set 55097.
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 779
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1353 Gepost op: 02 March 2014, 21:07:53 »
Helaas is mijn baan echt te klein voor een complete CNL, maar afgelopen weekend eens de trein naar Praag/Warschau/Minsk/Rusland/Kopenhagen vanuit de vitrine op de baan gezet.

Moet zeggen dat vooral de Bvcmbz wagons extreem ontsporing gevoelig zijn. Die lopen er op de meest vreemde plekken uit.
Herkent iemand dit probleem?

Heb een kort filmpje op youtube gezet:
http://www.youtube.com/watch?v=ZZgo5lueI7U&feature=youtu.be

Groet,
Michiel
« Laatst bewerkt op: 02 March 2014, 21:33:27 door Michiel 80 »

HansQ

  • Offline Offline
  • Berichten: 2040
  • Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1354 Gepost op: 02 March 2014, 21:30:09 »
Ik ben vanochtend met de CNL thuisgekomen van een snowboard vakantie, gisteravond in Innsbruck opgestapt. Daar bleek de vakantie nog een gouden randje te krijgen want zowaar een van mijn favoriete duitse loks stond ervoor!





Wij hadden een lig coupe in wagen nummer 184, en in Venlo stonden we naast de Alpen express waar een gouwe ouwe voor werd gezet:




Helaas kwamen we vanwege werkzaamheden aan het spoor niet in Amsterdam, maar in Eindhoven aan, met de 1736 naar het bleek:



Vervolgens zijn we nog in Boxtel gestrand vanwege een "springer" ofzo, en uiteindelijk pas om 12:00 in Amsterdam aangekomen...
Oost West, thuis best, zullen we maar zeggen!   :)
« Laatst bewerkt op: 02 March 2014, 22:10:41 door HansQ »
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix

Gert1

  • Gast
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1355 Gepost op: 02 March 2014, 21:36:38 »
Helaas is mijn baan echt te klein voor een complete CNL, maar afgelopen weekend eens de trein naar Praag/Warschau/Minsk/Rusland/Kopenhagen vanuit de vitrine op de baan gezet.

Moet zeggen dat vooral de Bvcmbz wagons extreem ontsporing gevoelig zijn. Die lopen er op de meest vreemde plekken uit.
Herkent iemand dit probleem?

Heb een kort filmpje op youtube gezet:
http://www.youtube.com/watch?v=ZZgo5lueI7U&feature=youtu.be

Groet,
Michiel

Leuk filmpje Michiel!  (y)

mvg,
Gert

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1356 Gepost op: 02 March 2014, 21:57:26 »
Wij hadden een slaap coupe in wagen nummer 184,
Slaapcoupé heb je in een slaaprijtuig, 184 is een ligrijtuig (het staat er zelfs met grote letters op in diverse talen  ;D) met coupés bestaande uit ligplaatsen.  ;)
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1357 Gepost op: 03 March 2014, 08:40:21 »
Een CNL met een 103 en een 1200? Gekker moet het niet worden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

HansQ

  • Offline Offline
  • Berichten: 2040
  • Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1358 Gepost op: 03 March 2014, 08:55:46 »
...de 1200 stond niet voor "mijn" CNL die uit DB wagons met een 1700 bestond, werd in Venlo maar voor de "Alpen Express" gezet, met nogal wat bont internationaal materieel. Later haalde diezelfde Alpen Express ons nog in, met de 1200 ervoor, van Eindhoven richting Den Bosch. Ik heb begrepen dat beide treinen niet rechtstreeks naar hun depot konden en via Eindhoven en Den Bosch gerouteerd werden?
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix

NS-Reiziger

  • Offline Offline
  • Berichten: 29
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1359 Gepost op: 08 March 2014, 08:55:02 »
Moet zeggen dat vooral de Bvcmbz wagons extreem ontsporing gevoelig zijn. Die lopen er op de meest vreemde plekken uit.
Herkent iemand dit probleem?

Michiel

Klinkt mij wel bekend in de oren, al kan ik niet bevestigen dat het specifiek die Bvcmbz wagons zijn die jij nu aanwijst. Bij mij waren het volgens mij juist de ÖBB Bcmz wagons (Heris 13086/~87), maar ik kan me vergissen. Hoedanook, zo'n mix van verschillende merken en koppelingen door elkaar én met de lengte van +/- 15 wagons is volgens mij wel een recept voor dit soort ontsporingen (hoe fraai ook om te zien).

Het grote probleem bij mij was dat sommige koppelingen niet meer in-/rechttrokken na het uitkomen van een bocht en de wagon er vervolgens zijdelings uitduwde. Waarschijnlijk door het aantal wagons stond er domweg teveel trekkracht op de koppelingen.

Groet,

Keesjan

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8534
  • Spoor N
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1360 Gepost op: 16 March 2014, 20:31:56 »
Voor wat extra kleur in de CNL, deze combinatie kwam ik toevallig tegen op Railfaneurope. Helaas staat er verder niet bij welke CNL of wanneer het was.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1361 Gepost op: 16 March 2014, 21:57:57 »
Gisteren een opvallende verschijning, in de 456/457 was de WLAB10mnouz vervangen door een WLAB10bmnouz.
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Dennis1984

  • Offline Offline
  • Berichten: 902
  • Gotthardbahn
    • Dennis Model Trains
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1362 Gepost op: 22 March 2014, 10:16:42 »
Mag ik hier ook een vraag stelling over een DB Autozug? (er zitten CNL stickers op de rijtuigen :P)

De nachttrein Hamburg-Verona via de Brenner probeer ik na te bouwen. Zie hier voor een filmpje ervan. Na het detailshot komt hij nog een keer langs trouwens, dan van iets verder weg.

Mijn vraag aan jullie is... hoe weet ik nu welke rijtuigen er precies in zitten? Ik kan moeilijk onderscheid maken tussen Bomz/Bomdz en Bvcmz/Bvcmbz. Ik wil graag weten welke rijtuigen het zijn, zodat ik de juiste modellen kan aanschaffen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, alvast bedankt.
Al mijn ideeën en modelbouwactiviteiten nu op mijn nieuwe weblog: Dennis Model Trains

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 779
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1363 Gepost op: 22 March 2014, 11:05:02 »
Morgen Dennis,

Zal proberen mijn best te doen:
WLABm - Bvcmz 248.1 - Bvcmz 248.1 - Bvcmbz 249.1 - WRmbz - Bvcmbz 249.1 - Bvcmz 248.1 - Bvcmz 248.1 - WLABm
De Bvcmz 248.1 zouden ook 248.5's kunnen zijn, maar voor zover ik weet rijdt Autozug vrijwel alleen met 248.1 rijtuigen en doet DB Nachtzug dat met 248.5. Het verschil is de toegelaten snelheid. 248.1 voor 160 km/h en 248.5 voor 200 km/h.

Het verschil tussen de Bvcmbz en Bvcmz kun je zien doordat de Bvcmbz een invalidentoitet heeft. Dit zorgt voor een afwijkende raamindeling bij het toilet. Verder is de Bvcmbz van een ander type draaistel voorzien: duidelijk herkenbaar in het eerste deel van het filmpje.

De Bom(b)z komt er niet in deze trein voor.

Hoop dat je er verder mee komt!

Groet,
Michiel

Dennis1984

  • Offline Offline
  • Berichten: 902
  • Gotthardbahn
    • Dennis Model Trains
Re: CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160
« Reactie #1364 Gepost op: 22 March 2014, 12:42:59 »
Hallo Michiel,

Thanks, is me geheel duidelijk en je hebt me fantastisch geholpen. Nu de wagonnetjes bij elkaar zoeken 8).

Die WRmbz is volgens mij het model dat ooit - in 2008 ofzo - door Railtop is aangekondigd maar nooit is gemaakt dacht ik. WLABm is wél van Railtop leverbaar en binnenkort ook van LS las ik, Bvcm(b)z zijn veel eveneens veel varianten van LS van.

De autotransporters zijn van Roco dus als ik het zo zie moet het goedkomen. Nu maar hopen dat Railtop die bordbistro ooit alsnog maakt, of LS.

Met vriendelijk groet,
Dennis
Al mijn ideeën en modelbouwactiviteiten nu op mijn nieuwe weblog: Dennis Model Trains