Zie ook hier weer de onvolprezen Beeldbank van de NVBS: een overzichtsfoto van Ankersmit, gemaakt in 1959 (NEG101093-072-28). Het sporenplan is dan iets anders dan in 1965, met nog een omloopmogelijkheid in Nieuwerkerk, een extra opstelspoor en een extra veiligheidskop (naast die bij de aansluiting op de hoofdbaan). Die omloopmogelijkheid had men echter niet nodig, er werd gereden Rotterdam Noord Goederen - Nieuwerkerk - Gouda en inderdaad met terugsteken bij de aansluiting dus.
Ik zie op die foto wel een extra veiligheidskop....
Toch maar eens lid worden van de NVBS...
... en ik zie niets dat er op duidt dat de trein zich juist op twee wissels bevindt die er volgens sporenplan.nl in 1965 niet meer zouden zijn.
Een beetje wisfull thinking van de een of de ander ?
Nieuwerkerk aan den IJssel 1959 foto JGC vd Meene
Tramstation Vaals[/url]Ongelooflijk dat er nog zoveel zichtbaar ( viaducten, ingravingen, stationsgebouw Vaals ) is.