Wat zou ik door moeten meten om te zien hoe het nu precies zit?
Zou de lagerbus in het geïsoleerde lagerschild de collector (af en toe) kunnen raken? En daarmee spanning op de as kunnen zetten.Op een van de foto's zie je dit schild heel dicht op de collector zitten.JanHeren!!! Niet negatief bedoeld dit is het eerste nuttige antwoord wat wij hier hebben. De oude motorschild zal waarschijnlijk een iets grotere afstand hebben gehad dan de nieuwe geisoleerde motorschild.De treinen hebben inderdaad een paar centimeter gereden en toen was het boem en einde oefening. Ik heb nog een paar geisoleerde schilden liggen en kijk op de achterkant en zie inderdaad op de rechter bus voor de koolborstel een dikke omgevouwen rand. Dit is niet het geval met de andere 2 bussen (As en andere koolborstel). Dan zou het een combinatie zijn tussen de schilden en de collector. Ik had dit probleem kunnen oplossen door er een extra dun plastic ringgetje op de as te plaatsen tussen de motorschild en as. En heeft Wim wel gelijk hebben met alleen een motorschild plaatsen en zo nodig een extra plastic ringetje. Mvg,Frans
Wim,Links boven heb je de bus, deze is eruit gehaald gat iets ruimer gemaakt ( 0,5 mm) en 2k lijm gebruikt voor het vast zetten en isoleren daar had ik de sluiting (de achterkant).
Tegen één collectorlamel meten is toch genoeg.
Klopt 10 Ohm ongeacht welke plaat je ook meet.