Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:55:08
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Ronald Halma
Vandaag om 16:53:36
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:50:10
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
Vandaag om 16:27:55
Aanpassen baanplan bestaande baan door Ronald69
Vandaag om 16:06:19
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door Rick
Vandaag om 16:03:05
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 15:48:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:06:26
Sfeer op je modelbaan door Ronald Halma
Vandaag om 15:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door VAM65
Vandaag om 13:34:11
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 13:30:30
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:25:09
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
Vandaag om 12:56:38
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door defender
Vandaag om 12:51:30
Module vliegveld Jan van Mourik door defender
Vandaag om 12:45:24
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:08:12
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door sncf231e
Vandaag om 11:53:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 08:40:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:32:57
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 01:23:58
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
14 August 2025, 21:30:54
Fleischmann Anna ombouw. door defender
14 August 2025, 20:19:47
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
14 August 2025, 18:37:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
14 August 2025, 17:25:32
Aachenau West door tijgernootje
14 August 2025, 16:43:07
US diorama in H0 door tijgernootje
14 August 2025, 16:33:38
Rijnstraat door tijgernootje
14 August 2025, 16:32:24

Auteur Topic: Wie heeft ervaring met de TAMS LD-G-21  (gelezen 20672 keer)

Peter Korsten

• Offline Offline
Re: Wie heeft ervaring met de TAMS LD-G-21
« Reactie #60 Gepost op: 26 May 2007, 22:17:24 »
Och ja, ik dacht, ik kan op mensen gaan mopperen en iedereen vermanen om de discussie een beetje op peil te houden, of ik kan mijn 1200 opendraaien, daar leer ik ook nog eens wat van. :)

Maar we zijn er nu uit? Was het uiteindelijk (zoals zo vaak) een communicatiestoornis?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Joseph

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: 26 May 2007, 22:58:55 »
Frans,

Wat een zwaar gesprek  ??? Jullie kunnen er wel wat van.
Ik heb ff moeten nadenken maar heb hezelfde probleem gehad. Om precies te zijn sluiting vanuit mijn motorschild en collector had vergeten nylon ring terug te plaatsen. De collector raakt dan soms de  koolborstelbus van de motorshild.  >:(
Dit komt zelden voor 2x een 1200 serie. Ook is er een hele serie motorschilden verkocht in 2003 met een braampje aan de koolborstelbus. Deze hebben wij van de zaak terug mogen sturen verkeert geponst.

Je hebt dan ook voor de kat zijn viool de lagerbus geisoleerd.  :'(

Succes

Joseph

T2 Gepimpt

• Offline Offline
  • Twin-center H0 DCC Fleischmann, Roco, Hamo
« Reactie #62 Gepost op: 26 May 2007, 23:20:45 »
Hallo Peter,

Na aanleiding van zo'n lang verhaal heb jij misschien nog wel de verstandigste zet gedaan. Zelf ontdekken.

Verder lees ik ook nog van josef dat hij het ook heeft gehad en gelijk een goed onderbouwde verklaring heeft eigelijk het zelfde antwoord als Jan had gegeven. Toch ga ik mijn lok weer uitelkaar halen om te kijken of er bramen aan de motorschild zitten en er een plastic ringgetje tussen de as en motorschild zit. En daarna weer in orginele staat terug bouwen.

Bedankt voor de moeite.

Mvg,
Frans

Joseph

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: 26 May 2007, 23:32:50 »
Frans

Als je mijn naam gebruikt schrijf hem dan wel ff goed.
Ene laat je niet kiste ruim 70 jaar ervaring en nog geen fatsoenlijk antwoord. Dat is wel erg gesteld met de heren techneuten.  ;D
Doorjammeren dat kunnen ze wel op alle slakken zout leggen.  ;D
Heren voortaan duidelijk uitleg en laat iedereen in zijn eigen waarde.
Dorst het haast niet te zeggen maar hoe oud zijn jullie eigelijk ongetwijveld in de tachtig want anders kan je niet zoveel ervaring hebben.  ;D

Heren gegroet

Klaas Zondervan

• Online Online
    • Pagina van klaas
« Reactie #64 Gepost op: 26 May 2007, 23:44:06 »
Ene laat je niet kiste ruim 70 jaar ervaring en nog geen fatsoenlijk antwoord. Dat is wel erg gesteld met de heren techneuten.  ;D

Zelfs met veel ervaring kun je geen goed antwoord geven als de juiste informatie niet boven tafel komt. En dankzij mijn ervaring weet ik dat je soms heel lang moet doordrammen om achter de waarheid te komen.
Ik ben wel een beetje teleurgesteld dat Wim en ik na al ons geduldig hengelen nu zulke stank voor dank krijgen.
Joseph, ik zal het je maar rechtuit zeggen: je reactie is echt beneden alle peil. Je geeft werkelijk een volkomen verkeerde voorstelling van de gang van zaken.

Het is niet de eerste keer dat ik op een forum zo wordt "beloond" voor mijn inspanningen. Desondanks zal ik bij een volgend probleem weer net zo geduldig naar de waarheid hengelen, ook al weet ik dat dit na afloop kan resulteren in de smalende opmerkingen van de een of andere minkukel.

Ik hoop dat ik duidelijk ben, en ik hoop dat nu iedereen snapt dat ik echt boos ben over dit soort lullige opmerkingen.

Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Joseph

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 27 May 2007, 00:20:16 »
Whauw die zit!!!  ;D

Je kan dus wel gelijk uitleg geven maar op een ander niveau!!!
Uitleg is goed maar kleineer mensen niet dat noem ik laag :(

Door te vertellen dat jij het niet geloofd wat de man verteld hij heeft tenminste moeite genomen om het hier neer te leggen en heeft uit liefde voor zijn treinen advies van een ander opgevolgd.  ;D

Wil niet zeggen dat de ander gelijk heeft maar ieder mens kan weleens fout zitten. Hij is wel zo creatief geweest om het op zijn manier op te lossen. Dat bedoel ik in eigen waarde laten.

AVE

Joseph

T2 Gepimpt

• Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 27 May 2007, 00:38:14 »
Klaas en Joseph,

Het lijkt mij niet de bedoeling dat er een onenigheid moet ontstaan.
Uiteraard ben ik blij dat er meerdere mensen zijn die het zelfde probleem hebben gehad en dit met je kunnen delen. Daardoor is er sneller antwoord en zie ik al het vorige als een communicatie stoornis en zijn wij er toch uitgekomen. Jammer dat het dan zo moet aflopen dat is niet mijn bedoeling. Tuurlijk wordt ik ook wel kribbig als men mij niet begrijpt maar dat kan ook aan mij zelf liggen. En ja, ik wil ook serieus genomen worden.

Mvg,

Frans   

RoSoft

• Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
« Reactie #67 Gepost op: 27 May 2007, 00:39:41 »
Joseph, eigenlijk heb ik geen woorden voor de manier waarop jij bezig bent.
Eigenlijk te  :( voor woorden.

Iemand in zijn eigen waarde laten prima, maar laat Klaas en mij dan ook in onze waarde, en beloon ons dan niet met Stank voor Dank voor onze inspanning om duidelijke informatie los te peuteren.

Wim.
Marklin Digital 6020/21/27, 6051, Märklin 6021+UHL 63820, Lenz Digital Plus, Intellibox LocoBuffer II, MRDirect, DDW 6604 Booster, VB6.0 Delphi 6.0 Eigen Software: Perrongeluk, RoSoft, PT.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 27 May 2007, 00:55:15 »
Oké, de fluwelen aanpak heeft dus niet gewerkt. :(

Heren, of we gaan terug naar het oorspronkelijke onderwerp, of dit draadje gaat dicht. Het boeit me verder niet wie er gelijk heeft of niet: het is nog steeds mijn idee dat het hier om een communicatiestoornis gaat.

Voor communicatie heb je altijd minimaal twee personen nodig, dus heb je ook minimaal twee personen nodig om de zaak uit de hand te laten lopen. En al is het zo gemakkelijk om de zaak uit de hand te laten lopen bij een internet-discussie, dat is geen excuus.

Als je een bericht opstelt, lees het een paar keer over. Probeer je ook voor te stellen dat je dit niet tegen een anoniem iemand op het internet zegt, maar tegen je buurman. En dat die buurman een zwarte band in full-contact karate heeft.

Indien je in een gesprek van persoon tot persoon sommige zaken niet zou zeggen, is het waarschijnlijk een goed idee om dat op het internet ook niet te doen.

- Peter (moderator, voor wie dat nog niet in de gaten had)
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

T2 Gepimpt

• Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 27 May 2007, 01:46:40 »
Heren Spoorders

Ben nog even met mijn BR55 bezig geweest met ld-g-21 decoder en vind nog steeds dat deze niet echt mooi rijd. Hij rijd nog steed met hele lichte schokjes.

Wat kan ik doen om dit te verhelpen.

Mvg,

Frans

RoSoft

• Offline Offline
« Reactie #70 Gepost op: 27 May 2007, 01:49:29 »
Dan hoop ik dat het nu voor iedereen duidelijk is dat het vervangen of aanpassen van het motorschild voldoende is om een Fleischmann lok digitaal te maken, zoals ik al eerder zei.  :-X :-X
Marklin Digital 6020/21/27, 6051, Märklin 6021+UHL 63820, Lenz Digital Plus, Intellibox LocoBuffer II, MRDirect, DDW 6604 Booster, VB6.0 Delphi 6.0 Eigen Software: Perrongeluk, RoSoft, PT.

RoSoft

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 27 May 2007, 01:51:50 »
Heren Spoorders

Ben nog even met mijn BR55 bezig geweest met ld-g-21 decoder en vind nog steeds dat deze niet echt mooi rijd. Hij rijd nog steed met hele lichte schokjes.

Wat kan ik doen om dit te verhelpen.

Mvg,

Frans

Ik denk dat je dit kunt verhelpen door er een betere decoder in te zetten, bijvoorbeeld een Zimo MX64 of een Tran DCX51.

Mvg
Wim.

T2 Gepimpt

• Offline Offline
« Reactie #72 Gepost op: 27 May 2007, 02:03:34 »
Hallo Wim,

Hier was ik weer.
Ik heb van jou begrepen dat de LD-G-21 decoder goed was wat is het verschil tussen de andere decoders en de Tams. Rekening houdende met de TC.

Ik denk dat je dit kunt verhelpen door er een betere decoder in te zetten, bijvoorbeeld een Zimo MX64 of een Tran DCX51.

En hoe staat het prijstechnisch met de decoders.

Mvg,

Frans

RoSoft

• Offline Offline
« Reactie #73 Gepost op: 27 May 2007, 10:11:44 »
Frans, even zoeken op het web, dan zal de prijs ergens tussen de 25.-- en 30,-- liggen. Voor een topkwaliteit decoder.

Mvg
Wim.

T2 Gepimpt

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 27 May 2007, 13:25:43 »
Wim,

Dat ik meer geld kwijt ben ik bewust van.
Goedkoop is vaak duurkoop alleen wordt door het verkoop punt positieve verhalen van een decoder neergelegd. Ook ben ik er bewust van dat het persoonlijk is wat zijn de eisen van iemand.

Mijn eisen zijn goed optrekken/afremmen
Stabiel rijden niet schokken
Minimaal 2 functies voor front en sluitverlichting
En dat ik ze goed kan aansturen met koploper
En Lastregeling

De tams heb ik goed aan de loop alleen schokt deze nog, wat doe ik zelf nog verkeert. Wat mij opvalt is hoe meer rijtuigen er achter worden gezet hoe minder hij gaat het schokken. Kan het met instelling van deze decoder te maken hebben. Uiteraard probeer ik de kosten te drukken want heb nogal veel treinen om te bouwen.

Mvg,
Frans