Hallo Klaas,Met alle respect maar heb jij weleens een NS 1200 omgebouwd. ........... Ik ga toch niet voor de lol een bus isoleren. ....om een motor te digitaliseren moet het anker TOTAAL vrij zijn van massa..
..... Ook bestaat er een verschil tussen theoretische en praktische kennis. ....Ik ben hier niet om dingen te gaan bewijzen maar om kennis te gaan delen.
Hallo Wim,Het klopt inderdaad alleen is de motorschild welliswaar niet helemaal compleet maar deze hoort men toch te vervangen of aan te passen. Jammer dat je geen foto van de achterkant hebt. De drie schroeven die je ziet worden rechtstreeks in het chassis gedraait. Als ik mij niet vergis zit de zelfde motor ook in de 1306 rangeerlok (ook oude type). Als ik mij niet vergis heb ik zelf ook nog foto's van mijn eerdere ombouw, ga gelijk even kijken.Groet,Frans
En om de bal terug te kaatsen je denkt toch niet dat ik voor de lol een bus ga isoleren daar zijn mijn treinen te kostbaar voor.
want de as van het anker, is nergens electrisch mee verbonden, in ieder geval niet met één van de koolborstels.
De spoelen van het anker zitten aan de koperplaat vast en wordt er met behulp van de koolborstels kontakt gelegd en wordt er een machnetisch veld opgewekt. Dat is de theorie en de praktijk en de as moet gescheiden zijn van de spoel en koperplaat, ook de praktijk en theorie. Hier zijn wij naar mijn inzicht met elkaar eens. nu leg je het anker terug in het motorhuis een geisoleerd schild erop en Ja hoor kortsluiting.