Nu ik ben begonnen met de bouw van de baan (en ik de dingen graag in een keer goed wil doen...) ben ik al een poosje alles aan het lezen wat ik kan vinden over bloklengtes, start- en stopsecties.In dit draadje lees ik dat een sectie 20-30 cm moet wezen, op de site van Wim lees ik circa 40 cm en elders krijg ik weer tegenstrijdige info (de officiele Koploper handleiding, alsmede "Koploper voor beginners" zijn er helemaal stil over)Als ik in twee richtingen met treinen wil rijden van maximaal 210cm, met detectiesecties van 23cm zou ik dus moeten streven naar een totale bloklengte van circa 260cm of meer.En misschien iets offtopic... scheidingen :- Met een isolatie-raillas?- Doorslijpen van de rail?
...Is aan deze voorwaarden voldaan, dan zal de trein netjes afremmen en bij het bereiken van de stopsectie binnen een paar centimeter tot stilstand komen...
"met een geimproviseerd 3e blok erbij gaan we dan maar eens voorzichtig met een paar lokjes pendelen om eea te ontdekken.
Uiteraard, zoals ook al heel vaak gezegd, moet de optrek-rem-vertraging van de decoder uit staan.