Wim,Kun je uitleggen waarom de decoder van Lenz beter is dan die van Littfinski, zonder al te technisch te worden. Ik ben nu bezig met het aansluiten van de conrad motor op deze littfinski decoders, maar moet er nog meer hebben.alvast bedankt
Wim,Als je naar de bijbehorende decoder schakeling kijkt zie je dat daar de 2 andere transistors in zitten. In totaal zijn het er dus 4 per wisselmotor.gr.
...Kun je uitleggen waarom de decoder van Lenz beter is dan die van Littfinski, .....
Wim,Als je naar de decoder van Reinhardt kijkt zie je daar een transistor per uitgang zitten voor 'normale' wisselmotoren, dat kan een BD677 zijn.Door twee uitgangen te combineren en dit printje tussen de decoder en de wisselmotor (Tortoise of Conrad of vergelijkbaar) te zetten ontstaat er een H-brug waarmee je dus de motor 2 kanten op kunt laten bewegen.
Zucht. :-| Dat legde ik net uit toch? Dat ik het anders doe komt omdat in mijn aansturing zelf GEEN darlingtons zitten. Niet iedereen gebruikt standaard spullen...Het gaat er denk ik om dat je een H-brug kunt gebruiken om een Conrad wisselmotor aan te sturen, en hoe je dat doet moet ieder voor zichzelf kunnen beslissen vind ik.gr.