Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
Conrat door rvredebregt
Vandaag om 16:56:41
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 16:50:32
Koppelingsmechanisme klemt? door Herb73
Vandaag om 16:40:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjan6511
Vandaag om 16:36:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door saskia
Vandaag om 16:23:40
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 15:58:46
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 15:46:35
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:43:15
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door MOVisser
Vandaag om 15:27:17
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 15:01:28
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 14:36:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 13:55:41
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 13:50:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door MOVisser
Vandaag om 11:14:39
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 09:50:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29
Baanbouw Rehausen2 door FransW
Vandaag om 07:47:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 07:25:38
roco maus 2 door bask185
Vandaag om 06:54:28
  

Auteur Topic: tillig aansluiten  (gelezen 8464 keer)

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re: tillig aansluiten
« Reactie #15 Gepost op: 09 May 2008, 13:16:16 »
Hoi Dito,

De gele, rose en rode draad sluit je aan op de wisseldecoder.

Mvg,
Fred.
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26779
    • Pagina van klaas
Re: tillig aansluiten
« Reactie #16 Gepost op: 09 May 2008, 13:18:55 »
Dito, kijk nou eens in de handleiding, afbeelding 1, rechtsboven. Daar is een voorbeeld gegeven van hoe je een motoraandrijving aansluit aan de LS150. Het is toch niet zo moeilijk om dat te vertalen naar de Tillig motor?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

dito

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
Re: tillig aansluiten
« Reactie #17 Gepost op: 09 May 2008, 17:03:28 »
Hallo
Bedankt Fred.Sorry Klaas maar zeker is zeker. ::)
Dito

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26779
    • Pagina van klaas
Re: tillig aansluiten
« Reactie #18 Gepost op: 09 May 2008, 19:12:16 »
Sorry Klaas maar zeker is zeker. ::)

Ja, maar je kunt ook te onzeker zijn.
Voor de zekerheid  ;D heb ik het plaatje van Fred en het schema uit de handleiding aan elkaar geplakt. Zie je de treffende overeenkomst tussen de aansluiting van beide motoren?


https://images.beneluxspoor.net/bnls/tilligaanLS150.gif
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

dito

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
Re: tillig aansluiten
« Reactie #19 Gepost op: 09 May 2008, 20:24:06 »
Hallo Klaas
Je hebt gelijk ik ben daar onzeker over.Wanneer ik nu die schemas zie dan weet ik het zeker.Zuiver technische uitleg zegt een leek niets.Zo een tekening zegt ons veel meer.
Zeker dank
Dito