Ik zou eigenlijk liever een schema zien van de pleitbezorgers voor die diode. Maar het is als zo vaak: zodra je kritische vragen gaat stellen vallen ze stil.
Wim, Wellicht wel dat je het wattage van de weerstand (veel) moet verhogen. Een en ander afhankelijk van de getrokken stroom van de verbruiker.
Dit, heer Zondervan, vind ik een onterechte en minne opmerking.Je reageert na ruim 56 uur op een bericht, en als je dan 4 uur later geen antwoord hebt kom je met zo'n reactie. Alsof ik de hele dag niets beters heb te doen dan te zien of Klaas reageert op iets wat ik geschreven heb. Dat had ik niet van jou verwacht. :-|
Mocht dit betrekking hebben op mij hartelijk dank. Ik ben niet dag en nacht online om "kritische vragen" te beantwoorden.
Ben, ik snap er geen bal van. Laat dan eens een tekeningetje zien. Of beschrijf de schakeling zodat ik snap hoe een en ander aan elkaar zit. Want ik heb zo'n vaag idee dat die diode volslagen overbodig is.
@Dirk, het laatste schema van Wim heeft niet alleen geen wezenlijke nadelen ...
Maar zoals gezegd, worden de stromen groter, dan kan het een ander verhaal worden.