sterker nog, zelf combineer ik selectrix (overigens niet ondersteund op de TC) DCC en motorola.
Om de reden die ik al aangaf. Motorola wisseldecoders zijn vrij makkelijk zelf te maken, en ook nog eens goedkoper dan wisseldecoders voor DCC. Dus op langere termijn kun je dat geld terugverdienen. Al grasduinend door diverse forums denk ik dat er toch hele volksstammen met DCC rijden en met Motorola hun wissels aansturen.
DCC decoders zijn per definitie absoluut niet duurder dan MM decoders.
Sterker nog, ik denk dat DCC decoders gemakkelijker zijn om zelf te maken en de software zelf te schrijven.
Met deze opmerking heb ik wat moeite. Je doet net alsof je software "even" zelf schrijft. Maar naar mijn mening heb je daar meer achtergrondkennis voor nodig dan voor het in elkaar solderen van een hardwareschakelingetje. Voor iemand die daarin heeft gestudeerd, en/of het voor zijn werk doet, is het allemaal gesneden koek. Maar voor iemand die vanaf nul begint is het schrijven van software een zwart gat. Daarbij is mijn ervaring dat softwaremensen hun kennis nog stroever overdragen dan hardwaremensen.