... alleen is dat een monnikenwerk en aangezien ik niks aan de bedrading heb veranderg, alleen een wisselstraat verlegt zag ik de sloop van het geheel niet in.
Maar idd, stap 1 en 2 heb ik al gedaan, vandaar mijn bevindingen met de 7010, maar blijkbaar mag dat niet van sommigen.
maar een wisselstraat die ik wat verlegt heb. Nu kreeg ik bij het opstarten van de yamorc config plots sluiting.
Wat ik hier allemaal lees, doet me pijn in m'n hart... Dirk: een advies. Zoek een andere hobby of iemand die iets van stroom/elektra begrijpt...Grmbl,Karst
even over meten met aangesloten componenten , dit moet je niet doen je zet dan spanning over componenten die daar niet voor gemaakt zijn.
@ Dirk :2e stap : Pak een of andere kortsluit beveiligde voeding en sluit die op je baan aan en ga daarmee testen. (Dat kan zelfs een oude fleischmann trafo zijn).
Stap 1: maak de track draden los van de 7010 en kijk dan of deze nog steeds raar doet.Stap 2: maak de draden van de ringleiding vast aan de 7010 en haal alle aftakkingen op de ringleiding los. Check of dat goed gaat.Stap 3: maak 1 voor 1 alle aftakkingen weer vast en test bij iedere aftakking of dat goed gaat. Dan moet je een keer bij een aftakking uitkomen waar de kortsluiting in zit. Zelf heb ik geen ringleiding, ik heb de trackspanning stervormig opgezet. Iedere boostersectie is een aparte ster. Dan is het ook wat makkelijker zoeken naar storingen.