Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Exact-Train 2025 door Falkenberg
Vandaag om 22:51:05
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 22:50:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:49:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Seinhuis
Vandaag om 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 21:19:33
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:12:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
Vandaag om 21:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 20:56:29
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 20:54:52
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 20:52:20
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:33:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 19:56:37
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door NL-modelspoor
Vandaag om 19:35:49
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag door Seinhuis
Vandaag om 19:05:45
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 18:35:29
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:12:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door grossraumwagen
Vandaag om 18:04:36
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
Vandaag om 18:01:35
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
Vandaag om 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:44:52
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:13:16
  

Auteur Topic: LS models ICR  (gelezen 355965 keer)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: LS models ICR
« Reactie #615 Gepost op: 04 July 2008, 11:15:39 »
Maarten,

Kun je aangeven in/op welke nummer/bladzijde deze foto's staan? Ik heb even de OdR's doorgebladerd, maar zie volgens mij steeds buurland ICR's met handgrepen.


Heb nu de Odr niet bij de hand, maar vond wel deze foto:


http://home.hetnet.nl/~jwgroenendaal/Images/1316+ICR1984Schiedam.jpg
Bijschrift van deze foto: In de boog bij Schiedam, richting Delft rijdt deze 1300 met ICR rijtuigen voorbij in 1984.

Opstaptrede en ontbreken van de 2 is hier duidelijk te zien.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re: LS models ICR
« Reactie #616 Gepost op: 04 July 2008, 11:30:52 »
ICR is na de revisie niet meer toegelaten in Duitsland.

Zijn deze diensten nu door ICK overgenomen? Ik dacht dat ik enkele ICK in Keulen gezien had ???

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: LS models ICR
« Reactie #617 Gepost op: 04 July 2008, 12:00:31 »
Das waarschijnlijk ICL dat voor onderhoud naar Duitsland gaat. DB is immers eigenaar van de rijtuigen. ICK is ook niet toegelaten in Duitsland.

Groet Petertrein81,

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re: LS models ICR
« Reactie #618 Gepost op: 04 July 2008, 12:04:52 »
Opstaptrede en ontbreken van de 2 is hier duidelijk te zien.

Duidelijk een binnenlandse ICR! Heeft iemand ook foto's van de "binnenlandse" LSM-ICR's?

Groet, Edwin

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5538
Re: LS models ICR
« Reactie #619 Gepost op: 04 July 2008, 12:29:26 »
Dat is knap. Hoe zie je dat?  :-| Bij Schiedam in 1984 is de meest waarschijnlijke trein die van Keulen naar Den Haag met buurland rijtuigen. Waar herken je nu dan binnenland en buurland aan? Dat houdt ons nu al een paar weken bezig.

Kortom help ;)

Ivo
mvg,
Ivo

*

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: LS models ICR
« Reactie #620 Gepost op: 04 July 2008, 12:59:53 »
Ivo, aan het feit dat er geen 2'en op zitten. In een nummer van Op de Rails uit 1986 staat dat de buitenlandse B's wél van 2'en waren voorzien, en dat -op het moment van schrijven- de binnenlandse hier waarschijnlijk ook van zouden worden voorzien, hetgeen met ingang van 1986 dus ook is gebeurt.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re: LS models ICR
« Reactie #621 Gepost op: 04 July 2008, 13:03:17 »
Eerder schreef ik al dat de buurland ICR's opklapbare treeplanken bij de deuren hebben; verder waren de binnenlands 2e klas ICR's bij aflevering nog niet voorzien van 2e klas nummers, welke rond 1986 (?) alsnog aangebracht zijn.
Mede vanwege de opklapbare treeplanken ben ik erg benieuwd naar foto's van deze LSM modellen.

Groet, Edwin

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: LS models ICR
« Reactie #622 Gepost op: 04 July 2008, 13:05:42 »
Ik heb enkel een binnenlandse B gekocht, de rest van mijn rijtuigen is buurland, omdat deze nou eenmaal wat breder in te zetten zijn.


LSM 44080: ICR Binnenland 2e klasse - rijtuig 50 84 20-77 725-4.
« Laatst bewerkt op: 04 July 2008, 13:07:32 door NS 1100 »

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re: LS models ICR
« Reactie #623 Gepost op: 04 July 2008, 13:08:31 »
NS 1100, thanks voor de foto!;
Hier is idd op te zien dat deze ICR geen opklapbare treeplanken heeft, LSM heeft ook hier hun huiswerk goed gedaan!
Verder is deze wél voorzien van 2e klas nummers en dus m.i. in te zetten vanaf +/- 1986.

Groet, Edwin

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: LS models ICR
« Reactie #624 Gepost op: 04 July 2008, 13:11:32 »
Verder is deze wél voorzien van 2e klas nummers en dus m.i. in te zetten vanaf +/- 1986.

Logisch, met een revisiedatum van 18-4-1992! :P (Trouwens, het valt me op dat de ICR's zijn gereviseerd in Maastricht volgens de opschriften. Deed Maastricht dit vroeger dan ook?)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8534
  • Spoor N
Re: LS models ICR
« Reactie #625 Gepost op: 04 July 2008, 13:31:00 »
Een W, een ICR-BKD en een ICK op ene foto? Van wanneer is die, zeg?
2003 ongeveer vermoed ik.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5538
Re: LS models ICR
« Reactie #626 Gepost op: 04 July 2008, 14:24:55 »
Eerder schreef ik al dat de buurland ICR's opklapbare treeplanken bij de deuren hebben; verder waren de binnenlands 2e klas ICR's bij aflevering nog niet voorzien van 2e klas nummers, welke rond 1986 (?) alsnog aangebracht zijn.
Mede vanwege de opklapbare treeplanken ben ik erg benieuwd naar foto's van deze LSM modellen.

Groet, Edwin

Edwin,

Bedankt, dan zat de verwarring bij mij én heb ik weer eens niet opgelet. Dat van de opklapbare treeplanken had ik nog niet meegekregen. Ik tuurde vooral naar handgrepen en rangeerdersopstapjes en routes van treinen en dacht dat ik dus verschillende buurland zonder klasse had gespot. :) Aanvullende vraag: wanneer zijn dan de handgrepen en opstapjes van de binnenlandse rijtuigen verwijderd en waarom eigenlijk?
Als je dus een binnenlandse wil laten rijden tussen 1982 en 1986 moet je de 2 verwijderen, rangeerdershandgreep en opstapjes aanbrengen of het nummer van een buurland veranderen. OK terug naar pimp my ICR



mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: LS models ICR
« Reactie #627 Gepost op: 04 July 2008, 16:12:29 »
Zojuist eens een duw-test gedaan met de ICR's.

Ik heb als eerste een trein laten rijden die bestond uit:
- Roco 1823
- ICR A (44071) --> 1e uitlevering --> vliesjes van de koppelinghouder geschuurd
- ICR B (44071) --> 1e uitlevering -->vliesjes van de koppelinghouder geschuurd
- ICR BKD (44072) --> originele staat
- ICR B (44072) --> originele staat
- ICR B (44080) --> originele staat

Mijn baan bestaat uit Fleischmann profirails met flink wat bogen. Deze zijn minimaal R2. De ICR's zijn met Roco kortkoppelingen aan elkaar gekoppeld.

Bij het rijden met een schaalsnelheid van circa 120 km/h waren er geen problemen. Er ontspoorde niets en er waren ook geen rare bewegingen te zien. Omdat ik later een trek-duwstam wil laten rijden met ICRm (BAB + BAB + BDs), heb ik de trein verlengd met 2 Bcvmh rijtuigen van LSM. Ook deze trein die dus bestond uit 7 rijtuigen + lok leverde geen problemen op tijdens een geduwde rit! Dit is dus mooi nieuws voor mensen die ook een trek-duwstam willen formeren!  8)

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1808
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: LS models ICR
« Reactie #628 Gepost op: 04 July 2008, 16:55:45 »
Volgens mij beginnen dicussies en conclusies zo door elkaar te lopen dat de onduidelijkheid toeneemt. Even alles samengevat:

Buurland rijtuigen:
- met rangeerhandgrepen, opstapjes, opklapbare treeplank en met klasse-aanduiding op eind van de rijtuigbak.

Binnenlandse rijtuigen:
- zonder rangeerhandgrepen, opstapjes, geen opklapbare treeplank en na ongeveer 1986 klasse-aanduiding op eind van de rijtuigbak.

Wie het beter weet mag het zeggen.

Martijn

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5538
Re: LS models ICR
« Reactie #629 Gepost op: 04 July 2008, 17:05:50 »
Beste Martijn,

Lijkt me een prima conclusie, maar wat moeten we nu met foto's van ICR-B zonder klasseaanduiding, maar mét rangeerhandgreep en opstapje voor 1986? (zie ook foto boven deze pagina)

Ivo
mvg,
Ivo

*