Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door g-j
Vandaag om 19:22:03
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 19:16:36
zoeken waar een draad zit op de baan door Frank 123
Vandaag om 19:07:21
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door Frank 123
Vandaag om 19:02:14
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door vpeters1984
Vandaag om 18:58:33
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 18:56:54
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
Vandaag om 18:56:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:34:40
Tsjechische Sikken door maartenvdb
Vandaag om 18:30:24
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 18:29:25
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 18:05:12
Raadplaatje door mdjr78
Vandaag om 18:05:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:51:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:50:31
Modelspoorbaan van Einte door Paul1969
Vandaag om 17:36:22
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 17:10:54
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door henk
Vandaag om 17:08:44
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 17:07:58
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ben
Vandaag om 16:57:30
NS motorpost in h0 van Piko.. ? door Arjan6511
Vandaag om 16:22:28
Show je realistische treinsamenstelling door 1200blauw
Vandaag om 16:12:37
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald Halma
Vandaag om 15:55:04
Tankinstallaties voor dieseltreinen door j.ossebaar
Vandaag om 15:24:25
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 14:16:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 13:29:43
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 13:27:06
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 13:03:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:57:57
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:56:52
Kato ETA 515 door Quinzeedied
Vandaag om 12:46:26
  

Auteur Topic: LS models ICR  (gelezen 361057 keer)

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: LS models ICR
« Reactie #435 Gepost op: 25 June 2008, 12:55:20 »
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1509
Re: LS models ICR
« Reactie #436 Gepost op: 25 June 2008, 14:49:00 »
Wat zou ik blij zijn met een koploper in 1:87 van LSM...

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: LS models ICR
« Reactie #437 Gepost op: 25 June 2008, 14:50:05 »
Voor we daar verder over gaan geitenbreien, het gaat hier over de ICR's.
Laten we dat dan ook zo houden.  ;)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: LS models ICR
« Reactie #438 Gepost op: 25 June 2008, 18:53:40 »
Heb vanmiddag per ongeluk een leuk detail ontdekt. In het begin hadden de ICR'en geen rubberen beschermhoes om de spiraalveren. De LSM rijtuigen hebben deze wel, maar deze is er af te klikken zodat de spiraalveer zichtbaar is:


http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/P6251962.jpg
Linkboven zonder, rechtsboven met (zoals ze door LSM worden geleverd). Ter vergelijking een foto uit Op de rails (nr. 6, 1980), met daarop het losse onderdeeltje.

Het was mij al opgevallen dat de draaistellen dus niet zouden kloppen met de echte ICR zoals deze begin jaren '80 was. Is dus wel aan te passen. Leuk opgelost LSM! :D

Maarten

NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: LS models ICR
« Reactie #439 Gepost op: 25 June 2008, 19:55:12 »
haha, LSM heeft er meteen weer 50 punten bij  ;D

System-M

  • Offline Offline
  • Berichten: 508
Re: LS models ICR
« Reactie #440 Gepost op: 25 June 2008, 19:59:38 »
Dat is idd wel weer onverwacht errug netjes! ;D

En om dit lijstje nog aan te vullen:
Als ik het goed heb waren dit de belangrijkste punten:
- Schilderwerk, o.a. bij de luchtroosters en de hoeken.
- Antenne op het A-rijtuig.
- Ik las nog iets over op zijn kop zittende ramen.
Verder aanvulling mag uiteraard, heeft iedereen wat aan.

Kijk of alle onderdeeltjes op het rijtuig zitten (al dan niet losgevallen in de doos). Bij mij ontbraken wat onderdeeltjes en die zaten ook niet los in de doos.

- Marc
Grt
Marc

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: LS models ICR
« Reactie #441 Gepost op: 25 June 2008, 20:00:27 »
Heb vanmiddag per ongeluk een leuk detail ontdekt. In het begin hadden de ICR'en geen rubberen beschermhoes om de spiraalveren. De LSM rijtuigen hebben deze wel, maar deze is er af te klikken zodat de spiraalveer zichtbaar is:


http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/P6251962.jpg
Linkboven zonder, rechtsboven met (zoals ze door LSM worden geleverd). Ter vergelijking een foto uit Op de rails (nr. 6, 1980), met daarop het losse onderdeeltje.

Het was mij al opgevallen dat de draaistellen dus niet zouden kloppen met de echte ICR zoals deze begin jaren '80 was. Is dus wel aan te passen. Leuk opgelost LSM! :D

Maarten



Is het een feature of een failure turned into a feature is dan de vraag  ;)

HuibertDeVerschrikkelijke

  • Gast
Re: LS models ICR
« Reactie #442 Gepost op: 25 June 2008, 20:03:00 »
En het niet feilloos draaien van de draaistellen kan ook nog komen doordat de trapjes in de onderzijde van de ruituigbak blijven haken. Ff knippen dus, of de trappetjes enigzins gemodificeerd in de ruituigbak hangen.

Gr/H

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6055
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: LS models ICR
« Reactie #443 Gepost op: 25 June 2008, 20:26:57 »
Voor de gene die nog de ICR benelux rijtuigen zoeken, bij Treinshop Oalerts lagen rond 17.45uur nog 7 dozen met verschillende nummers.

Dion
groetjes Dion

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re: LS models ICR
« Reactie #444 Gepost op: 25 June 2008, 20:35:43 »
Ik noem de Trix  1211, (gezien het ongelofelijke motorgeluid) altijd de koffiemolen (net zoals de 1215).   
Daar gaan we weer over de motoren. Het isd maar net je mening en we weten inmiddels allemaal dat ze geluid maken.

Maar ja, LSM heeft fraaie rijtuigen gemaakt zie ik. Ik wacht op de Hi-speed variant.
Mvgr Jan Wiebrand

P.S. Als iemand nog een rijtuig van Märklin rijtuig artikelnummer 42645 en 42646 te koop heeft liggen, doe even een PM. Die zou ik wel willen dan ;D

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: LS models ICR
« Reactie #445 Gepost op: 25 June 2008, 21:53:56 »
Is het een feature of een failure turned into a feature is dan de vraag  ;)

Het is een feature discovered by a failure ;)

Vreemd dat er niets over in de handleiding staat. Is er trouwens al iemand op het idee gekomen om op basis van 3 rijtuigen een koploper te bouwen?

Maarten

NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2280
    • Biesje.nl
Re: LS models ICR
« Reactie #446 Gepost op: 25 June 2008, 22:00:03 »
Nee, wel op het idee om van 4 rijtuigen een koploper 4tje te maken. Moet ik wel nog 4 rijtuigen weten te scoren...

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: LS models ICR
« Reactie #447 Gepost op: 25 June 2008, 22:21:46 »
en dan lima-neus dr aan fabrieken ofzo? wel uh... *uitdagend*  ;D

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: LS models ICR
« Reactie #448 Gepost op: 25 June 2008, 22:30:21 »
Ja, natuurlijk met Limaneuzen. Lijkt me wel een leuk project. Alleen ben ik bang dat de Limaneuzen in lengte 1:100 zijn zodat er we aardig wat aan vertimmerd moet worden. Maar 't is idd 'uitdagend' ;D.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: LS models ICR
« Reactie #449 Gepost op: 25 June 2008, 22:51:13 »
Heeft iemand een zes/zeven rijtuigen al geduwd over de kling der wisselstraat gejaagd?
Zoja, welk railsysteem en welk resultaat?

6 x benelux over roco-line 15 graden wissels, ging prima. Alleen in de bochten moet je toch wat voorzichtig zijn. Als de rails niet goed aansluit gaat ie er bij hoge snelheid uit. Plaats misschien nog een filmpje.