Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 16:44:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:43:58
Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
Einde Koemo ballast ??? door Frank 123
Vandaag om 16:37:43
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 16:35:01
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 16:34:58
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door LMX
Vandaag om 16:34:44
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Hans GJ
Vandaag om 16:32:48
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:41:33
Openen Lima Hondekop door Pauldg
Vandaag om 13:08:22
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
  

Auteur Topic: LS models ICR  (gelezen 319584 keer)

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: LS models ICR
« Reactie #435 Gepost op: 25 juni 2008, 12:55:20 »
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1247
Re: LS models ICR
« Reactie #436 Gepost op: 25 juni 2008, 14:49:00 »
Wat zou ik blij zijn met een koploper in 1:87 van LSM...

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: LS models ICR
« Reactie #437 Gepost op: 25 juni 2008, 14:50:05 »
Voor we daar verder over gaan geitenbreien, het gaat hier over de ICR's.
Laten we dat dan ook zo houden.  ;)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: LS models ICR
« Reactie #438 Gepost op: 25 juni 2008, 18:53:40 »
Heb vanmiddag per ongeluk een leuk detail ontdekt. In het begin hadden de ICR'en geen rubberen beschermhoes om de spiraalveren. De LSM rijtuigen hebben deze wel, maar deze is er af te klikken zodat de spiraalveer zichtbaar is:


http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/P6251962.jpg
Linkboven zonder, rechtsboven met (zoals ze door LSM worden geleverd). Ter vergelijking een foto uit Op de rails (nr. 6, 1980), met daarop het losse onderdeeltje.

Het was mij al opgevallen dat de draaistellen dus niet zouden kloppen met de echte ICR zoals deze begin jaren '80 was. Is dus wel aan te passen. Leuk opgelost LSM! :D

Maarten

NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: LS models ICR
« Reactie #439 Gepost op: 25 juni 2008, 19:55:12 »
haha, LSM heeft er meteen weer 50 punten bij  ;D

System-M

  • Offline Offline
  • Berichten: 493
Re: LS models ICR
« Reactie #440 Gepost op: 25 juni 2008, 19:59:38 »
Dat is idd wel weer onverwacht errug netjes! ;D

En om dit lijstje nog aan te vullen:
Als ik het goed heb waren dit de belangrijkste punten:
- Schilderwerk, o.a. bij de luchtroosters en de hoeken.
- Antenne op het A-rijtuig.
- Ik las nog iets over op zijn kop zittende ramen.
Verder aanvulling mag uiteraard, heeft iedereen wat aan.

Kijk of alle onderdeeltjes op het rijtuig zitten (al dan niet losgevallen in de doos). Bij mij ontbraken wat onderdeeltjes en die zaten ook niet los in de doos.

- Marc
Grt
Marc

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: LS models ICR
« Reactie #441 Gepost op: 25 juni 2008, 20:00:27 »
Heb vanmiddag per ongeluk een leuk detail ontdekt. In het begin hadden de ICR'en geen rubberen beschermhoes om de spiraalveren. De LSM rijtuigen hebben deze wel, maar deze is er af te klikken zodat de spiraalveer zichtbaar is:


http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/P6251962.jpg
Linkboven zonder, rechtsboven met (zoals ze door LSM worden geleverd). Ter vergelijking een foto uit Op de rails (nr. 6, 1980), met daarop het losse onderdeeltje.

Het was mij al opgevallen dat de draaistellen dus niet zouden kloppen met de echte ICR zoals deze begin jaren '80 was. Is dus wel aan te passen. Leuk opgelost LSM! :D

Maarten



Is het een feature of een failure turned into a feature is dan de vraag  ;)

HuibertDeVerschrikkelijke

  • Gast
Re: LS models ICR
« Reactie #442 Gepost op: 25 juni 2008, 20:03:00 »
En het niet feilloos draaien van de draaistellen kan ook nog komen doordat de trapjes in de onderzijde van de ruituigbak blijven haken. Ff knippen dus, of de trappetjes enigzins gemodificeerd in de ruituigbak hangen.

Gr/H

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5990
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: LS models ICR
« Reactie #443 Gepost op: 25 juni 2008, 20:26:57 »
Voor de gene die nog de ICR benelux rijtuigen zoeken, bij Treinshop Oalerts lagen rond 17.45uur nog 7 dozen met verschillende nummers.

Dion
groetjes Dion

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
Re: LS models ICR
« Reactie #444 Gepost op: 25 juni 2008, 20:35:43 »
Ik noem de Trix  1211, (gezien het ongelofelijke motorgeluid) altijd de koffiemolen (net zoals de 1215).   
Daar gaan we weer over de motoren. Het isd maar net je mening en we weten inmiddels allemaal dat ze geluid maken.

Maar ja, LSM heeft fraaie rijtuigen gemaakt zie ik. Ik wacht op de Hi-speed variant.
Mvgr Jan Wiebrand

P.S. Als iemand nog een rijtuig van Märklin rijtuig artikelnummer 42645 en 42646 te koop heeft liggen, doe even een PM. Die zou ik wel willen dan ;D

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: LS models ICR
« Reactie #445 Gepost op: 25 juni 2008, 21:53:56 »
Is het een feature of een failure turned into a feature is dan de vraag  ;)

Het is een feature discovered by a failure ;)

Vreemd dat er niets over in de handleiding staat. Is er trouwens al iemand op het idee gekomen om op basis van 3 rijtuigen een koploper te bouwen?

Maarten

NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2177
    • Biesje.nl
Re: LS models ICR
« Reactie #446 Gepost op: 25 juni 2008, 22:00:03 »
Nee, wel op het idee om van 4 rijtuigen een koploper 4tje te maken. Moet ik wel nog 4 rijtuigen weten te scoren...

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: LS models ICR
« Reactie #447 Gepost op: 25 juni 2008, 22:21:46 »
en dan lima-neus dr aan fabrieken ofzo? wel uh... *uitdagend*  ;D

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: LS models ICR
« Reactie #448 Gepost op: 25 juni 2008, 22:30:21 »
Ja, natuurlijk met Limaneuzen. Lijkt me wel een leuk project. Alleen ben ik bang dat de Limaneuzen in lengte 1:100 zijn zodat er we aardig wat aan vertimmerd moet worden. Maar 't is idd 'uitdagend' ;D.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: LS models ICR
« Reactie #449 Gepost op: 25 juni 2008, 22:51:13 »
Heeft iemand een zes/zeven rijtuigen al geduwd over de kling der wisselstraat gejaagd?
Zoja, welk railsysteem en welk resultaat?

6 x benelux over roco-line 15 graden wissels, ging prima. Alleen in de bochten moet je toch wat voorzichtig zijn. Als de rails niet goed aansluit gaat ie er bij hoge snelheid uit. Plaats misschien nog een filmpje.