Maar dan zou het probleem overal moeten optreden, het speelt nu enkel op de wissels. Op de rechte stukken rails heb ik geen enkel probleem.
Waarschijnlijk niet je gaat gewoon af op verhalen van anderen waar forums vol mee staan feit is dat er een schurende middelen in die blokken zitten!Ik ga geen discussie voeren mijn advies is die dingen niet te gebruiken wil je dat wel moet je het zelf weten!
Heb je met een microscoop naar met een roco clean behandelde rails gekeken?Waarschijnlijk niet je gaat gewoon af op verhalen van anderen waar forums vol mee staan feit is dat er een schurende middelen in die blokken zitten
Ik heb wel een diode schakeling ingebouwd vanwege de stroomdetectie op de bezetmelders. Hiermee is de baanspanning wat lager als ik het goed heb.
Ja er zitten schurende middelen in. Maar van die aard dat dat amper invloed heeft.
eerder zei je nog dat sommige treinen geen 30 cm rijden zonder duwen, dat klinkt voor mij alsof t toch wel een probleem is op recht spoor? (al ging dat geloof ik om een hamo-ding en die zijn nogal es wat mager qua stroomafname)
Een diode haalt tussen de 1,2 en 1,5 V weg van de baanspanning. Dus zal je dit mogelijk moeten aanpassen. Ik weet nog steeds niet met wat voor controller je werkt, maar ik zou - indien het kan - kijken of je iets kunt met de baanspanning.De discussie over al dan niet het 'Rocoblokje' lijkt mij hier niet van belang.
Al helemaal geen microscoop foto's. Die zeggen niks. Want hoe ziet een nieuw geproduceerde rails eruit? Dan pas kan je een conclusie trekken.
Ik werk met een Roco z21 (de witte).
Ik zie dat de wissels polariseerbare puntstukken hebben. Maak je daar gebruik van?
Wellicht niet helemaal duidelijk omschreven, dit is de situatie:- Moderne treinstellen (Roco Plan V, Artitec Plan U) rijden mits de baan schoon is probleemloos.- Moderne locomotieven (Roco 1600, Roco 1700, Piko 1100) rijden mits de baan schoon is probleemloos maar vallen geregeld bij lage snelheid op wissels stil.- Oude treinen (Hamo Motorpost & Fleischmann Sprinter) rijden overal belabberd, ook al zijn ze helemaal schoongemaakt). Zelfde geld voor mijn Roco Sikje, ook al heb ik de asjes daarvan brandschoon kan ik die niet automatisch laten rijden. Die haalt geen rondje over mijn baan zonder ergens stil te vallen.Kanttekening hierbij is dat de baan écht goed schoongemaakt moet worden. Als ik een paar weken niet gereden heb zijn er al weer div. plekken waar treinen haperen. Dat klopt, dat was nodig om de baanspanning gelijk te trekken met het geen de bezetmelders uitgeven. Toen ik dit nog niet had was de bezetmelding niet betrouwbaar. Zover ik weet is dit ook best practice. Ik werk met een Roco z21 (de witte).
De vraag van Tom is niet beantwoord:Hoe zit het? En heb je weet van dit plaatje uit de handleiding van het wissel?
Ik begin er moedeloos van te worden en overweeg zelfs helemaal opnieuw te beginnen met een ander type rails. Want het heeft weinig zin een mooie baan te hebben waar je niet op kan rijden. Het lijkt ook steeds erger te worden, voorheen had ik dit alleen met hele oude modellen. Modern materieel ging gewoon prima over de wissels heen.
Heb je met een microscoop naar met een roco clean behandelde rails gekeken?Waarschijnlijk niet je gaat gewoon af op verhalen van anderen waar forums vol mee staan feit is dat er een schurende middelen in die blokken zitten!Ik ga geen discussie voeren mijn advies is die dingen niet te gebruiken wil je dat wel moet je het zelf weten!Spanning met is niet echt betrouwbaar beter vanwege digitaal en of afstand kun je weerstand meten in spanningsloze staat!Marklin zelf geeft aan geen roco clean op hun rails te gebruiken!En trix is een onderdeel van Marklin als je dat nog niet wist!
Ach ja een aantal denkt het beter te weten maar helpen hierdoor mensen alleen maar van de regen in de drup!Roco clean zorgt voor micro krassen die op hun beurt voor snellere vervuiling zorgen!