Maar dan zou het probleem overal moeten optreden, het speelt nu enkel op de wissels. Op de rechte stukken rails heb ik geen enkel probleem.
Waarschijnlijk niet je gaat gewoon af op verhalen van anderen waar forums vol mee staan feit is dat er een schurende middelen in die blokken zitten!Ik ga geen discussie voeren mijn advies is die dingen niet te gebruiken wil je dat wel moet je het zelf weten!
Heb je met een microscoop naar met een roco clean behandelde rails gekeken?Waarschijnlijk niet je gaat gewoon af op verhalen van anderen waar forums vol mee staan feit is dat er een schurende middelen in die blokken zitten
Ik heb wel een diode schakeling ingebouwd vanwege de stroomdetectie op de bezetmelders. Hiermee is de baanspanning wat lager als ik het goed heb.
Ja er zitten schurende middelen in. Maar van die aard dat dat amper invloed heeft.
eerder zei je nog dat sommige treinen geen 30 cm rijden zonder duwen, dat klinkt voor mij alsof t toch wel een probleem is op recht spoor? (al ging dat geloof ik om een hamo-ding en die zijn nogal es wat mager qua stroomafname)
Een diode haalt tussen de 1,2 en 1,5 V weg van de baanspanning. Dus zal je dit mogelijk moeten aanpassen. Ik weet nog steeds niet met wat voor controller je werkt, maar ik zou - indien het kan - kijken of je iets kunt met de baanspanning.De discussie over al dan niet het 'Rocoblokje' lijkt mij hier niet van belang.