In het laatste PZC artikel wat ik zag werd het motorrijtuig door de correspondent een locomotief genoemd. Dat rijtuigen, treinen en wagons door elkaar worden gebruikt is tot daar aan toe, maar man man.....kijk dan eens even naar het vehikel wat je ziet
In het eerste bericht in de PZC over deze aanrijding werd het zelfs een stoomtrein genoemd. Logisch toch? SGB is de Stoomtrein Goes Borsele. Journalisten zijn net schoolmeesters, die weten het altijd beter.
Een paar voorbeelden die ik heb meegemaakt: toen de kerncentrale in proefbedrijf ging werd er een lek in een stoomleiding geconstateerd. Een stoomleiding? Het is toch een kerncentrale dan zal het wel een atoomleiding zijn. En zo stond het ook in de krant.
Was eens aanwezig bij de opname voor het NOS Journaal. Ging over de eerste experimentele windmolen van PZEM. Vraagt de verslaggever: wordt die stroom rechtstreeks geleverd aan de fabriek die hier achter staat? Nee, die gaat het algemene net in. Tot 3 keer toe werd zijn suggestie tegengesproken. Kijk ik 's avonds naar het Journaal en wat hoor ik: deze stroom gaat naar deze fabriek hier achter. Stel je voor dat je de waarheid vertelt, dan zou het zomaar kunnen dat de kijkertjes het niet snappen.