Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:49:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 07:46:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
Vandaag om 06:09:13
PB models: koplopers (voorbespreking) door M@rk
Vandaag om 01:35:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 00:36:13
pantograaf vastzetten door joespoor
22 August 2025, 23:58:35
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
22 August 2025, 23:38:37
Stalen rijtuigen van NS door KNed
22 August 2025, 23:20:55
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
22 August 2025, 23:04:52
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
22 August 2025, 22:33:12
Aachenau West door MichielB
22 August 2025, 22:26:36
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
22 August 2025, 22:21:10
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Schachbrett
22 August 2025, 22:11:33
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Bor de Wolf
22 August 2025, 22:04:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
22 August 2025, 21:46:33
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Te 2/2
22 August 2025, 21:26:21
De projecten van Ruben (NL H0) door Huup
22 August 2025, 21:17:57
Da's Daz 2 door Huup
22 August 2025, 21:13:36
MiWuLa door Miniature Holland
22 August 2025, 21:05:42
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
22 August 2025, 20:33:23
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Ellerman
22 August 2025, 20:29:56
H0 U-vormig Pendel-rangeer baantje - door Ronald Halma
22 August 2025, 19:41:10
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
22 August 2025, 19:39:26
Magneet koppelingen voor Bemo door Rob Ellerman
22 August 2025, 19:39:09
RhB H0m, Albulisch door Boertje
22 August 2025, 19:06:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
22 August 2025, 17:21:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
22 August 2025, 16:42:47
De Projecten van RetroJack door RetroJack
22 August 2025, 16:29:51
Swalbenburg, N modulebaan door Bjor
22 August 2025, 16:08:56
maatvoering AKI door MOVisser
22 August 2025, 15:46:52

Auteur Topic: Rail Magazine 237 - september 2006  (gelezen 25417 keer)

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Rail Magazine 237 - september 2006
« Reactie #60 Gepost op: 06 September 2006, 13:34:17 »
He Peter, dank voor je reactie.
Vaak doven dit soort draadjes vanzelf wel uit hoor.
En een zelfvormende balans door een razende diversiteit maakt rap duidelijk wat die RM nou eigenlijk te bieden heeft!
Gekocht, dank zij dit draadje!

Gr/H

Davy

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: 06 September 2006, 13:50:00 »
Ik lees de Nederlandse bladen weleens op de club. Vind er persoonlijk geen *** aan. Zal ze ook nooit kopen en met mij velen denk ik. Oei nu trap ik natuurlijk weer op wat zere teentjes.

Alleen dat Belgische blad heeft nog wat.

Rene_H

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 06 September 2006, 13:53:59 »
Misschien een leuk onderwerp voor een nieuw draadje, wat vindt men van de Nederlandse/Belgische bladen.
Maar in dit draadje past het niet echt.

Maar je hebt wel gelijk de Nederlandse bladen besteden veel aandacht aan het grootspoor, trams etc en helaas een klein deel modelspoorbouw en wat er dan nog overblijft is voor de nieuwtjes....wat overigens vaak nog eens andersom is...veel nieuws en wat er dan overblijft is voor de modelspoorbouw.
Ik koop het MM ook geregeld, gewoon omdat zij wel een blad kunnen vullen met modelspoor, en dat is altijd leuk om te lezen. Maar het is maar net waar je interesses liggen. Heb zelf een abo op de Railhobby.
« Laatst bewerkt op: 06 September 2006, 14:17:30 door Rene H(0) »

Davy

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: 06 September 2006, 13:55:27 »
Je hebt gelijk. Die aandacht voor het grootspoor hoeft voor mij niet. Dat moderne spul is toch bijna op de kleur na gelijk.

V200-G2000

• Offline Offline
    • Richie's homepage
« Reactie #64 Gepost op: 25 September 2006, 09:11:29 »
Ondanks dat zitten er toch een paar fouten in het artikel en vind ik het persoonlijk toch niet zo goed geschreven, het leest soms moeilijk.
Ik wil hier toch nog even iets uiteenzetten over mijn bovenstaande opmerking over het Vossloh artikel. Het schijnt dat dit bij een aantal mensen verkeerd is gevallen en irritaties heeft opgewekt. Helaas heb ik dat moeten vernemen via één van de auteurs van het artikel en dat vind ik dan weer jammer. Waarom heeft men mij daar niet rechtstreeks over aangesproken zodat ik het direct kon uitleggen?

Het lijkt erop alsof ik het artikel slecht vind, maar dat is geenszins het geval.
Ik heb direct na het verschijnen van deze RM een mail gestuurd naar één van de auteurs. Daarin heb ik een aantal foutjes genoemd die ik tegengekomen was en dat ik het af en toe wat lastig lezen vond door de zins- en alineaopbouw.
Ik weet wat het is om een dergelijk artikel in elkaar te zetten, ik heb namelijk zelf ook eens voor RM samen met iemand anders een 2-delig artikel geschreven. Er gaat enorm veel tijd in zitten en ondanks zorvuldige controle en laten lezen door anderen haal je bijna nooit alle fouten er uit.

Rob Ellerman

• Offline Offline
  • Modelspoor is emotie...
« Reactie #65 Gepost op: 25 September 2006, 09:21:42 »
Citaat
« Antwoord #61 Gepost op: 06 september 2006, 13:50:00 »   

--------------------------------------------------------------------------------

Ik lees de Nederlandse bladen weleens op de club. Vind er persoonlijk geen *** aan. Zal ze ook nooit kopen en met mij velen denk ik. Oei nu trap ik natuurlijk weer op wat zere teentjes.

Davy,

Je realiseert denk ik niet, dat er iedere maand een heleboel mensen bezig zijn om, net als hier op deze site, een nog véél meer andere medehobbyisten het nodige kijk-  en leesplezier te verschaffen en die mensen kijken iedere maand weer reikhalzend uit naar dat betreffende tijdschrift. Dat iedereen daarbij een eigen voorkeur heeft , da's prima. Maar wat jij doet is in mijn beleving, naast het trappen op zere  tenen, ook laten zien dat de beste stuurlui aan wal staan. Doe er zelf dan eens wat aan, neem contact met een redactie op en maak zelf een  artikel. Dan zul je zien wat er bij komt kijken. Maar hou alsjeblieft op met dat ongefundeerde kritiek leveren, want da's weinig constructief!
Tbinnebarretije…

Luc

• Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 25 September 2006, 12:09:12 »
Helaas heb ik dat moeten vernemen via één van de auteurs van het artikel en dat vind ik dan weer jammer. Waarom heeft men mij daar niet rechtstreeks over aangesproken zodat ik het direct kon uitleggen?
<knip>
Het lijkt erop alsof ik het artikel slecht vind, maar dat is geenszins het geval.
Ik heb direct na het verschijnen van deze RM een mail gestuurd naar één van de auteurs. Daarin heb ik een aantal foutjes genoemd die ik tegengekomen was en dat ik het af en toe wat lastig lezen vond door de zins- en alineaopbouw.
En de auteurs waren blij met de op- en aanmerkingen. Dank Richard.

Rene_H

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: 25 September 2006, 12:30:58 »
@Wijktrein:

Daar moet ik toch Davy een klein beetje bijstaan.

Het is altijd een mening vergeet dat niet, persoonlijk loop ik ook (niet meer) weg met het Rail Magazine.
Vroeger, (oude *** aan het worden) verslinde/verslond ? ik het tijdschrift.
Maar tegenwoordig, is het een ander spoor opgegaan...welke niet meer bij mijn wensen ligt. Ze is nu erg gericht op het grootspoor, trams  etc. en weinig meer modelspoor.
Het gezellige bouwen van treinen, huisjes etc. kortom voor de modelspoorder. Zo af en toe komt het wel eens voor.

Het is maar net waar je interesses liggen, natuurlijk...en deze ligt bij mij niet echt bij het grootspoor, mooie plaatjes kijken meer niet.
Ik heb de railmagazine gekocht, voor 1 artikeltje de airbrush.
Dan is € 6,00 of zo, prijs even niet zo bijde hand, best duur...in nog geen 10 min (ruim genomen) uitgelezen.

Als je ergens voor moet betalen, dan bevindt de klant zich op een heel ander niveau.
Dan verwacht je...waar voor je geld, maar dan moet er niet geroepen worden, van de beste stuurlui etc, of maak zelf maar eens een artikel.
Railmagazine, maakt het blad. Zij vragen daar ook een goed bedrag/vergoeding voor. Zij moeten zorg dragen voor leuke artikelen. Kortom een leuk blad maken voor haar lezers, waar zij een X bedrag voor betalen...de lezers betalen voor die diensten.

Als de lezer toevallig iets leuks heeft, en hij/zij dat wilt delen, dan kan hij/zij die keuze maken om RM te bellen. Maar dan toch vind ik dat de RM zelf artikelen moet "zoeken", er zijn genoeg sites, waaronder deze waar de nodige kunststukjes werden/worden getoond.
RM kan/moet actie ondernemen en zelf contact opnemen met die persoon etc. etc. etc.
Nu lijkt de insteek, RM wacht bij de telefoon...nee helaas er is nog niet gebeld...helaas, he jammer. Beetje de omgekeerde wereld, zo als het nu gebracht wordt.

Ben er zeker van bewust dat zij het zwaar hebben, maar dat weet je als je daar gaat werken.

Klinkt misschien een beetje hard, das niet zo bedoeld...
Maar de reactie op Davy, was naar mijn mening niet geheel correct.

Groetjes,

René

ps Zonder meer er van uitgaan dat de lezer reikhalzend uitkijkt naar een betreffende tijdschrift. Verslapt naar mijns inziens ook de kwaliteit van een blad. Maar dat is misschien een beetje woordjes n*uken. En dat is niet de bedoeling.
« Laatst bewerkt op: 25 September 2006, 13:42:42 door Rene H(0) »

leon

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: 25 September 2006, 13:05:55 »
Gedeeltelijk met de laatste poster eens, alleen houden de div. modelspoorbladen ook onderzoeken en enquetes.
Blijkt dat die wensen er toch niet uitkomen......of dat de vaste lezerskern tevreden is met het aanbod van artikelen.
We missen  hier ten lande een blad a la de duitse MIBA: Veel produktinformatie, praktijktesten en (om)bouwen in de praktijk.
Echter toegespitst op de duitstalige markt, incl. Oostenrijk en Zwitserland.

De nederlandse tegenhanger Miniatuurbanen kon er ook niet aan tippen omdat de verschijningsfrequentie erg onregelmatig was en de inhoud heel wisselend van kwaliteit was.

Wat bespreking van modellen betreft hebben we gelukkig dit onvolprezen forum.
Maar als er nog redacteurs in spé en uitgevers meelezen: kennelijk is er nog een gat in de markt te vullen...

Rob Ellerman

• Offline Offline
  • Modelspoor is emotie...
« Reactie #69 Gepost op: 25 September 2006, 13:22:57 »
Leon, ik denk toch niet dat je de Nederlandse Miniatuurbanen kunt vergelijken met de Duitse (behalve dan in naam, maar dan houdt verder ook IEDERE overeenkomst op). Het blad is niet voor niets ter ziele gegaan.

Als het om testen gaat is Railhobby volgens mij de enige (Nederlandse) blad wat iedere maand vrij consequent een test publiceert. En ja, zoveel mensen, zoveel meningen. Je kunt het in zo'n tijdschrift nou eenmaal niet iedereen naar de zin maken, wantdan zou dat a. giga-dik worden en b. zou het ook niet meer te betalen zijn, want een tijdschrift bestaat voor het belangrijkste bij de gratie van de adverteerder, net zoals ieder gedrukt medium in Nederland.
Tbinnebarretije…

Rene_H

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 25 September 2006, 13:33:31 »
Laten we dan maar hopen dat er in Nederland ook een soort van MIBA/Modelspoor Magazine komt, zoals Leon al zij blijkbaar is er toch wel een gat in de markt.

Laten er dan maar 2 soorten bladen zijn, 1 voor Grootspoor en 1 voor Modelspoor.

@Wijktrein: ik begrijp er ook uit dat je het eens bent wat ik schreef, omdat je er geen reactie opgaf...hoeft natuurlijk niet. Maar het was wel aan jou gericht.
« Laatst bewerkt op: 25 September 2006, 13:44:05 door Rene H(0) »

henk

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 25 September 2006, 13:41:42 »
Daarvoor is helemaal geen gat in de markt.
Voor wie het niet meer weet, maar Railmagazine is een samenvoeging van een grootspoor- en een modelspoortijdschrift, omdat die het afzonderlijk niet hebben gered.
Ik vind dat persoonlijk prima. Ik wil het grootspoor op hoofdlijnen volgen en Railmagazine biedt precies dat. Daarnaast nog leuk modelspoor. Een tijd lang was dat te veel van hetzelfde - het 33e artikel over het in elkaar solderen van een messing bouwdoos met bijna precies dezelfde informatie - maar tegenwoordig weer aardig gevarieerd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rene_H

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: 25 September 2006, 13:48:54 »
Wat raar dat het in Nederland niet werkt, maar dat het in Duitsland en Belgie kennelijk wel kan.

Als het elke keer de dezelfde messing bouwdoos was, dan is het inderdaad elke keer het zelfde, maar als het elke keer een andere is...dan maakt dat toch niet uit.
Het zou maar net de bouwdoos zijn waar "jij" mee bezig bent, toch handig zo'n extra naslag werkje.
Persoonlijk heb ik erg genoten van al die Kleinspoor kits (de Pec, 6400 etc) welke gebouwd werden in de RM.
En dat soort dingen mis ik nu dus, desnoods bouwen ze Kleinspoor zijn gehele collectie......heerlijk.

En voor elk abonnee welke meer dan 2 jaar lid is, ontvangt dan zo'n kitje  :D Want als je al tig jaar lid bent, krijg je dus ook niks meer....een welkomst geschenk als binnenkomst en dan is het over voor de trouwe lezers.

In de Railhobby, de inbouw van decoder in de Plan V...hoe vaak er hier al niet naar verwezen is. Als redacteur zou ik zeggen, uitleg over alle soorten van inbouw van decoder in bv. de Sprinter, de Motorpost etc.

Loop alle problemen van forums na, speel daar op in....maar dat gebeurt volgens mij niet echt, het lijken wel allemaal kleine eilandjes. Maar misschien draaf ik nu even door.
« Laatst bewerkt op: 25 September 2006, 13:58:30 door Rene H(0) »

Bas van Ginkel

• marklin H0 C-rail
  • Offline Offline
« Reactie #73 Gepost op: 25 September 2006, 13:57:46 »
Wat raar dat het in Nederland niet werkt, maar dat het in Duitsland en Belgie kennelijk wel kan.

Welk blad in belgie?Ik kom er regelmatig 10 minuten rijden en ik sta in belgie maar gek genoeg nooit daar gekeken naar een modelspoor blad..
Ik kan er natuurlijk best een paar halen als er mensen zijn die er intresse in hebben ik stuur ze wel op.

mvg Bas

Rene_H

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: 25 September 2006, 13:59:34 »
Modelspoor magazine, hoef je niet voor naar België te rijden, gelukkig hadden de tijdschriften handel het door dat er hier ook vraag naar was.
Dat zelfde geldt ook voor Miba, kan je hier ook gewoon kopen....alleen balen dat mijn Duits net zo goed is als Chinees.
« Laatst bewerkt op: 25 September 2006, 14:01:39 door Rene H(0) »