Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door bask185
Vandaag om 22:39:31
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Huup
Vandaag om 22:39:05
Modelbaan Beltheim. door DJV
Vandaag om 22:34:15
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 22:21:01
Bahnstrecke 5867 door Paul1969
Vandaag om 22:19:06
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 21:49:04
Raadplaatje door henk
Vandaag om 21:35:26
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 21:32:42
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:18:10
Rotterdam CS: Tijdelijke winkel met spullen uit NS-materieel, 6 t/m 11 februari door R1954
Vandaag om 21:16:32
13 december - NVM Modelbouwbeurs Houten door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:57:01
Train-o-Matic Shine binnenverlichting. door henk
Vandaag om 20:53:49
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 20:29:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:08:57
13 december modelspoorbeurs Houten door Seinhuis
Vandaag om 20:07:16
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 19:41:48
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
Vandaag om 19:28:20
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:14:06
Stottering Piko 98551BD door Herb73
Vandaag om 19:07:15
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door defender
Vandaag om 19:06:52
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Eric v C
Vandaag om 18:49:16
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 17:33:48
Frie ?? door VAM65
Vandaag om 17:32:57
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 17:30:15
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:24:56
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 17:21:56
Märklin M tapijtbaan door seinhuiswachter
Vandaag om 16:46:19
schakelen MP1 met handschakelaar en digitaal door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:14:46
NS Mat 35 Maple Leaf door Montanbahn
Vandaag om 15:55:00
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door Montanbahn
Vandaag om 15:33:59
  

Auteur Topic: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen  (gelezen 3322 keer)

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 9016
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #45 Gepost op: Vandaag om 16:34:51 »
Het gaat om je kanttekening. Dat van de automaten zou kunnen kloppen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26979
    • Pagina van klaas
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #46 Gepost op: Vandaag om 16:58:09 »
De vraag is maar wat er bedoeld wordt met "overaanbod van reizigers". Meer dan ze verwacht hadden? Of meer dan ze aankunnen?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 9016
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #47 Gepost op: Vandaag om 17:20:34 »
Meer dan berekend op basis van economische wenselijkheid. Vandaar dat de oorzaak niet bij de reiziger ligt, maar bij het bedrijf.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6053
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #48 Gepost op: Vandaag om 19:32:30 »
Achter zowel de kleurenschema's als de hoeveelheid beschikbare zitplaatsen zit een filosofie.

Jaren geleden is de visie m.b.t. het kleurenschema uitgelegd:

- Hoe meer wit in het schema, des te meer ging het richting een stoptrein/sprinter. Hoe meer geel en blauw, des te meer ging het richting een sneltrein/intercity/hogesnelheidstrein.

De filosofie van de zitplaatsen is als volgt: de spits beslaat iets van 25 % van de tijd, de rest van de dag 75 %. Buiten de spits zijn er meer dan voldoende zitplaatsen beschikbaar en alleen tijdens de spitsmomenten zit de trein vol en moeten reizigers soms staan. Zitplaatsen zijn dure plaatsen, want om iedereen een zitplaats te bieden tijdens de spits, zijn er langere, grotere, duurdere treinen nodig.

Dusch, bedrijfseconomisch gezien is er een afweging gemaakt tussen tijd, zitplaatsen, vervoerscapaciteit en kosteneffectief bezig zijn. Dat betekent dat de vervoerscapaciteit eigenlijk altijd voldoende is, maar dat het wel eens ten koste gaat van zitplaatsen, met name tijdens de spits.

Blijkbaar is dat in Nederland heel erg, maar als mensen in de trein gepropt worden in Japan, staat de wereld met een strakke plasser, want dan betreft het tenslotte Japan en daar doen ze alles goed

Verstuurd vanaf mijn SM-S928B met Tapatalk
Spoor 0 adept

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4580
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #49 Gepost op: Vandaag om 20:27:17 »
Een kleurstelling is goedkoper in ontwerp, eenduidiger en daardoor herkenbaarder. Meer is het niet.
Dat de flow-kleurstelling uiteindelijk technisch niet klopt, is een ander verhaal.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26979
    • Pagina van klaas
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #50 Gepost op: Vandaag om 20:37:15 »
Laat dat andere verhaal eens horen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4472
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #51 Gepost op: Vandaag om 20:55:05 »
Wij zijn in Japan geweest, niks gemerkt van in een trein gepropt worden hoor.
Soms erg druk in de metro maar niks dat mensen naar binnen geduwd werden.
Japanners hebben veruit meer fatsoen dan hier, dus men houdt rekening met elkaar. Geen tassen op een stoel en men maakt ruimte wanneer mensen in en uitstappen.

Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4580
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #52 Gepost op: Vandaag om 21:05:32 »
Laat dat andere verhaal eens horen.

Je ziet hoeveel er netto overblijft van het NS-logo op enkeldeks materieel. Dat moet je nooit willen als bedrijf.
Dat is eigenlijk de belangrijkste reden, maar het topic is er niet naar het NS design te bespreken.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26979
    • Pagina van klaas
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #53 Gepost op: Vandaag om 21:15:18 »
Mij stoort het niet, en NS ziet het probleem kennelijk ook niet. Het logo is nog steeds herkenbaar omdat we het al jaren hebben gezien. En wat er technisch is aan dat niet kloppen zie ik al helemaal niet.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

NS-Daniël

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #54 Gepost op: Vandaag om 22:14:34 »
En laat dat nou net de grootste valkuil zijn: Leuk dat iedereen het logo nu herkent, maar als NS dit design overal in blijft doorvoeren herkent straks niemand het logo meer...

Los daarvan: Hoe herkenbaar ook, welk bedrijf snijdt nou z'n eigen logo af én maakt deze slecht zichtbaar?

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1318
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #55 Gepost op: Vandaag om 22:31:25 »
Ach de nieuwe generatie reizigers kennen straks het halve logo als zijnde NS
Niks mis mee toch?

Mvg Johan

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 9016
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #56 Gepost op: Vandaag om 22:39:05 »
Kweenie hoor.
Dat NS logo komt op vrijwel elk NS-produkt voor. In het flow-design is het e n o r m op de treinen aangebracht. Elk NS-station heeft het op of aan de gevel. En dan zou men het logo niet meer herkennen?