Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS Mat 35 Maple Leaf door Besselspoor
Vandaag om 09:40:04
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Huup
Vandaag om 09:32:14
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 09:30:42
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 09:27:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 09:24:56
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 09:22:35
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door rjr
Vandaag om 09:08:14
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 08:48:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:42:11
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor door Montanbahn
Vandaag om 08:41:06
Raadplaatje door Rick
Vandaag om 08:26:23
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door henk
Vandaag om 08:00:00
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Ben
Vandaag om 06:37:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 02:24:03
Welke CV wijzigen Piko DSB 1147 soundloc door ArjanB
Vandaag om 02:08:02
Modelbaan Beltheim. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:03:40
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door hmmglaser
19 November 2025, 23:34:34
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
19 November 2025, 23:14:03
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 November 2025, 22:56:09
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
19 November 2025, 22:33:59
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
19 November 2025, 22:20:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
19 November 2025, 21:49:33
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten? door MOVisser
19 November 2025, 21:37:54
Train-o-Matic Shine binnenverlichting. door ArjanB
19 November 2025, 21:22:50
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 November 2025, 18:57:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
19 November 2025, 18:51:42
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Met een sik
19 November 2025, 17:36:57
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
19 November 2025, 16:44:10
Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd door henkoia
19 November 2025, 15:55:00
FS en de Frecciarossa Europea door Huup
19 November 2025, 15:30:14
  

Auteur Topic: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen  (gelezen 2094 keer)

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 174
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #30 Gepost op: 19 November 2025, 21:32:12 »
Citaat
In de Mika is koffie service aanwezig zouden de nieuwe NS-ers dat ook krijgen?😎


Eindelijk weer koffie in de Nederlandse trein  (y)

Mvg Johan
de klant bepaalt de inrichting, stoelen & andere voorzieningen - Stadler maak het mogelijk…

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 174
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #31 Gepost op: 19 November 2025, 21:36:45 »
ik zie geen 3-breed 1e klas? 🙄

wob

  • Offline Offline
  • Berichten: 3013
  • Aachenau West
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #32 Gepost op: 19 November 2025, 21:38:26 »
Jammer weer van dat geel. Die witte/blauwe sprinters zien er een stuk beter uit...
Dat wit van de vlaflip is op den duur toch wel heel besmettelijk. De roestaanslag gaat er niet meer af in de wasstraat.

Groet, Bas

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7915
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #33 Gepost op: 19 November 2025, 21:52:10 »
Maar ligt dat aan de kleur? Of aan het materiaal? Of aan te weinig door de wasstraat?

De nieuwe stellen worden toch 'multi role'? om het zomaar te omschrijven ...
Een trein in IC kleuren inzetten als Sprinter lijkt me marketingtechnisch gezien slimmer dan een treinstel in Sprinter kleuren inzetten als IC.
Goede reden voor de flow kleurstelling m.i.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1317
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #34 Gepost op: 19 November 2025, 21:56:14 »
de klant bepaalt de inrichting, stoelen & andere voorzieningen - Stadler maak het mogelijk…

Als de klant van de klant nu graag koffie in de trein wil ………. ( wie wil dat niet ….. toch?)
Kan blijkbaar standaard.

De SOB stellen hebben het ook



Mvg Johan



Mvg Johan

Charles_

  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #35 Gepost op: 19 November 2025, 22:10:20 »
Als de klant van de klant nu graag koffie in de trein wil ………. ( wie wil dat niet ….. toch?)
Gaat niet gebeuren, zeker niet gezien de hedendaagse mentaliteit. Zelfs als de schoonmakers hun werk gedaan hebben is de trein nog steeds niet ècht zuiver en schoon... En met een koffieautomaat in de trein wordt de troep alleen maar erger en dan kunnen de schoonmakers het werk niet meer aan.
Ik spoor niet, want heb geen baan.

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 174
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #36 Gepost op: 19 November 2025, 22:20:52 »
Als de klant van de klant nu graag koffie in de trein wil ………. ( wie wil dat niet ….. toch?)
Kan blijkbaar standaard.

De SOB stellen hebben het ook



Mvg Johan



Mvg Johan

voor Stadler is ns de klant - nou dan weet je het wel…

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 1000
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #37 Gepost op: 19 November 2025, 22:28:36 »
Er zijn in Zwitserland wel meer dingen mogelijk dan in Nederland omdat men wat meer fatsoen heeft. Er zijn dorpen waar ze je raar aankijken als je je auto op slot doet…

Groeten Edwin.

Vislijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 953
    • De spoorlijn naar IJmuiden
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #38 Gepost op: 19 November 2025, 22:44:10 »
De 1600 is ook ontworpen door een designer, evenals de 11 en 1300. Niks mis mee. Kwaliteit en functionaliteit, het is alles mee ontworpen.

En nog wel door dezelfde ontwerper, alledrie: Paul Arzens (https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Arzens). Hij ontwierp ook vliegtuigen, auto’s en metrotreinstellen. Prachtige dingen gemaakt.

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
  • Steel is king!
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #39 Gepost op: Vandaag om 08:32:18 »
Er zijn in Zwitserland wel meer dingen mogelijk dan in Nederland omdat men wat meer fatsoen heeft. Er zijn dorpen waar ze je raar aankijken als je je auto op slot doet…

Groeten Edwin.

Ook in ons land zijn er nog steeds plaatsen waar je dit niet hoeft te doen en je eigendommen onaangetast blijven. Die liggen echter niet in de Randstad.
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
  • Steel is king!
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #40 Gepost op: Vandaag om 08:34:43 »
Als de klant van de klant nu graag koffie in de trein wil ………. ( wie wil dat niet ….. toch?)
Kan blijkbaar standaard.

Gaat ten koste van zit (of staan-) plaatsen en gaat hier dus niet gebeuren. Wij zijn meer van "veevervoer" dan van het bieden van comfort aan reizigers. Hierbij moet ik wel de kanttekening maken dat dit veelal komt door een overaanbod aan reizigers op piekmomenten.
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

AdLoc

  • Tijdperk V-VI-Nederlands - Baanbouw Kleindrecht
  • Offline Offline
  • Berichten: 483
  • Esu-Roco-RockyRail-MCC Car system-LSmodels-Artitec
    • Kleindrecht
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #41 Gepost op: Vandaag om 09:02:58 »
Nou, ik zal maar alvast beginnen met het tekenen van de flirt4

Ik vond een SLT bouwen wel weer mooi genoeg...  ;D
Ontkoppel je hersens op tijd!

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9007
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
« Reactie #42 Gepost op: Vandaag om 09:32:14 »
Gaat ten koste van zit (of staan-) plaatsen en gaat hier dus niet gebeuren. Wij zijn meer van "veevervoer" dan van het bieden van comfort aan reizigers. Hierbij moet ik wel de kanttekening maken dat dit veelal komt door een overaanbod aan reizigers op piekmomenten.
Mdt die stelling leg je de oorzaak bij de reiziger. Veelal kan die niet anders dan in de spits reizen. Er is echter een structureel en bewust gecreëerd tekort aan vervoerscapaciteit.
De reiziger daarvan als oorzaak duiden is mi foutief.