Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 17:42:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door NS 2104
Vandaag om 17:08:48
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:06:43
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 16:38:24
Welke koppeling is dit? door Quinzeedied
Vandaag om 16:36:50
Zoek onderdelen blad voor oude stoomloc 04112A door saskia
Vandaag om 16:23:35
Baanplan Belkamp H0 door spoorijzer
Vandaag om 16:19:56
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 16:15:20
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald Halma
Vandaag om 16:07:23
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Montanbahn
Vandaag om 15:57:58
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:31
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:39:15
Rondom Charlois door Gert Arkema
Vandaag om 15:37:45
Bauarbeiten im gange door Paul1969
Vandaag om 15:36:57
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Rick
Vandaag om 15:01:07
Hulp gezocht omgeving Drachten door rjr
Vandaag om 14:53:42
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorijzer
Vandaag om 14:23:31
Station Roodeschool door Montanbahn
Vandaag om 13:45:29
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:30:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:29:35
Bumper voor de LH-101 handregelaar door robstuart
Vandaag om 13:24:34
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:59:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:46:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:40:05
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 12:37:46
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple door GD
Vandaag om 12:23:09
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 12:10:07
PB Models, ICR-rijtuigen door kar
Vandaag om 12:09:15
Koppelingskamer Jägerndorfer te dichtbij door Montanbahn
Vandaag om 11:53:45

Auteur Topic: Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt  (gelezen 1396 keer)

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
Re: Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt
« Reactie #15 Gepost op: Vandaag om 10:27:23 »
Hij wilde linksaf (knipperlicht)

Waarom zeg je dat met zekerheid, heb je hem gesproken? Waarom branden de knipperlichten aan de rechterzijde dan ook?

Mijn idee is, en dat is speculaas, dat hij wilde keren. Daarom alarmlichten aan, achteruit willen rijden en dat ging mis.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #16 Gepost op: Vandaag om 10:31:28 »
Iets minder agressief graag, Arjan. Ik interpreteer ook maar op wat ik denk te zien. Net als jij en alle anderen hier.
En inderdaad, dat rechter knipperlicht was me niet opgevallen: teveel op de achterkant geconcentreerd.  Je theorie  kon dus wel 's juist zijn.

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #17 Gepost op: Vandaag om 10:36:48 »
Ik ben niet agressief > Dat wil je ook niet  ;D

Jij zegt iets met zekerheid, en kun je niet zomaar doen. Het wordt anders als je had gezegd: Het zou kunnen dat hij linksaf wilde.
Zie je het verschil?

Zonder verklaring van de chauffeur blijft het voor ons forumgenootjes speculeren. En laat het speculaasseizoen nu net begonnen zijn  ;)
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 10:39:40 door Arjan6511 »
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Huup

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: Vandaag om 10:48:02 »
 ;D OK, accepted! Niet agressief.
Nee, dat zie ik niet. Ik zie een knipperlicht naar links, dus zie ik een vrachtwagen die links af wil slaan en dat niet haalt. Dat het speculatief is op basis van wat ik denk te zien: ik ga er van uit dat elke mallooot zich realiseert dat wat hier geopperd wordt ALTIJD speculatief is en ook als zodanig gelezen wordt.
Ik schrijf notabene zelf dat niet alles op het filmpje zichtbaar is. Er kan van alles aan de hand zijn buiten beeld. En zelfs wat er wèl te zien is wordt dus niet altijd gezien.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 11:01:41 door Huup »

Albert de Heer

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: Vandaag om 10:51:09 »
Tis inderdaad een filmpje wat je een paar keer moet bekijken, en dan nog moet je voorzichtig zijn met conclusies. Maar het lijkt er voor mij ook op dat ie linksaf wilde maar dat dat niet lukte. Maar dat ie niet gelijk besluit om weg te rijden zodra de overweg begint te rinkelen is me een raadsel. Misschien had ie het niet gelijk door? Misschien dacht ie dat ie veel meer tijd had? Of misschien raakte hij in paniek en ging het allemaal mis.

Lang geleden heb ik eens gezien wat er kan gebeuren als mensen van paniek een blackout krijgen. : File over de overweg, net te weinig ruimte aan de overkant, dus auto stopt op het spoor. Overweg begint te rinkelen, bestuurder raakt in paniek en doet helemaal niets meer. Ondertussen is er ruimte zat aan de overkant en kon ie gewoon doorrijden, maar dat deed ie dus niet. Met nog een paar andere heb ik geholpen de auto van het spoor te duwen, net op tijd. Maar de bestuurder was volledig "de weg kwijt"...... 

Ik kan me er nog over verbazen.  ???

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #20 Gepost op: Vandaag om 10:51:15 »
Zullen we alle speculatie maar gewoon achterwege laten, dat is de zaak van experts. Niet van een paar spoorweghobbyisten...

bask185

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: Vandaag om 11:04:24 »
Leren ze dit wel met lessen?

Ik heb namelijk tijdens mijn autolessen ook nooit verteld gekregen wat je moet doen als je een ongeluk heb.
Ik snap wel dat mensen na een aanrijding in paniek er vandoor gaan. Als niemand ze ooit verteld heeft 112 te moeten bellen...

Ik heb ook nooit geleerd om een slagboom kapot te rijden als ik tussen 2 van die dingen sta en er komt een trein.
Ik heb ook niet geleerd als mijn auto is uitgevallen op een overgang, het ding te verlaten wanneer de trein komt.
En zo leren je meer dingen niet, je wordt ook niet aangeleerd hoe je in een file moet gaan rijden. Ook dit was niet in mijn theorieboek te vinden. Al die mensen die gassen -> remmen -> baan wisselen in files... ze weten niet beter.

Ik kan me heel goed inleven dat hij uit paniek het eventjes niet meer wist  :-\

Mvg,

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

RobVille

• Offline Offline
  • My Dark Side
    • Modelbanen - Rob
« Reactie #22 Gepost op: Vandaag om 11:05:32 »
Op de manier zoals hij/zij komt aanrijden, duidt dit erop dat hij/zij achterwaarts wil insteken naar de Hoogmeerweg. Hij/zij sorteert krap tegen de zijkant van de linker weghelft aan en stuurt de trekker zodanig dat de achterwielen van de oplegger strak de binnenkant van de weg volgt richting de Hoogmeerweg. Je ziet aan de stand van de voorwielen dat hij/zij haaks wil insteken. Op zo'n moment ben je ingespannen bezig en let je alleen op de positie van de truck en de positie op de weg. Meer valt er niet af te leiden uit het filmpje  ;)

Rob
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 11:07:33 door RobVille »
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction
de "Gelderse" vallei
Palisade Canyon
  ...

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: Vandaag om 11:14:03 »
Zullen we alle speculatie maar gewoon achterwege laten, dat is de zaak van experts. Niet van een paar spoorweghobbyisten...

Als hier altijd alle speculatie achterwege werd gelaten konden we waarschijnlijk met een fractie van de serverruimte toe  :)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #24 Gepost op: Vandaag om 11:20:51 »
Op de manier zoals hij/zij komt aanrijden, duidt dit erop dat hij/zij achterwaarts wil insteken naar de Hoogmeerweg. Hij/zij sorteert krap tegen de zijkant van de linker weghelft aan en stuurt de trekker zodanig dat de achterwielen van de oplegger strak de binnenkant van de weg volgt richting de Hoogmeerweg. Je ziet aan de stand van de voorwielen dat hij/zij haaks wil insteken. Op zo'n moment ben je ingespannen bezig en let je alleen op de positie van de truck en de positie op de weg. Meer valt er niet af te leiden uit het filmpje  ;)
De Hoogmeerweg ligt verderop, bedoel je de Burgemeester Roozeveld van der Venlaan? Dat steken is wel het idee wat ik kreeg bij het zien van het filmpje. Linksaf na de overweg is een doodlopende weg, ik denk niet dat de truck daar moest zijn.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #25 Gepost op: Vandaag om 11:22:34 »
Als hier altijd alle speculatie achterwege werd gelaten konden we waarschijnlijk met een fractie van de serverruimte toe  :)

Precies  ;D

maar is het niet aan experts de waarheid te achterhalen in plaats van te speculeren? Is er een vacature ergens waar dat staat?

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: Vandaag om 11:30:39 »
De hele pointe van de bespreking hier is het speculeren. Dat is helemaal niet erg zolang dat maar helder is en niemand zich de inspectie voor veiligheid waant  ;)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Huup

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: Vandaag om 11:38:46 »
Geen vacature. Hoeft ook niet. Als iedereen zich maar realiseert dat het speculatie betreft en er zeker geen keiharde conclusies getrokken moeten worden op basis daarvan.

BrightonBelle

• Offline Offline
  • Southern....de oude dan
« Reactie #28 Gepost op: Vandaag om 11:47:31 »
Zullen we dit soort semi conclusies ajb achterwege laten?

Het achteruit een overweg oprijden om te manoeuvreren met zo'n combinatie komt niet heel professioneel over

Zo beter?

grtz Gerard

thevandijks

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: Vandaag om 12:12:45 »
Filmpje bekeken: hij is er al bijna helemaal overheen en op dat moment zijn de spoorwegbomen nog niet dicht.
Dan besluit hij om voor mij volstrekt onbegrijpelijke reden achteruit te rijden en begint de ellende. Ja, dan komt
hij in de knel met die spoorwegbomen, maar als hij gewoon de eerste keer door was gereden, was er toch niets
aan de hand geweest? Dus waarom toch?

Bor
Hij ging keren! Op de overweg!

Groet Hans