Voor zover ik weet is dit de "Spirax valve", een soort van automatische ontvochtiging van de lucht in het hoofdreservoir. Een lok kan dit geluid ook maken als de dieselmotor al uit staat, maar er wel nog luchtdruk in het hoofdreservoir zit.
Inderdaad het veiligheidsventiel waar lucht uit ontsnaptHet is zoooo karakteristiek bij de 600. Echt jammer dat Piko geen 600 heeft opgenomen, en dat geluid bij de 500 simpelweg weggelaten heeft
Misschien meneer ESU vragen of ie een dagje geluid kan opnemen bij de loc van de VSM? En dan wel ALLES……
Als jullie er een radio communicatie in willen hebben zou iemand die moeten inspreken.
is dat telkens op de functie toets drukken zodat het volgende stukje tekst wordt afgespeeld?
Kan iemand een keer een roco naast een piko zetten?
Ik zie nu wel dat waar Roco vlak voor de cabine een opschrift heeft er bij Piko nog een handgreep zit. Dat maakt nieuwsgierig. Tijdperverschil, exemplaarverschil, een van de twee zit fout?