In het ESU project zit een slot Spirax Valve, die is ook wel onregelmatig maar heeft niet dat typische geluid van de 500/600.Misschien dat ik het geluid op één of andere manier kan na maken, ik had net al even wat geprobeerd door een resonantie filter aan een van de samples toe te voegen. Dan lijkt het wel iets beter te worden maar het is het nog steeds niet helemaal.
Ik lijk een oplossing te hebben gevonden voor dat typische geluid, vandaag bij toeval ontdekt:Men neme een gootsteen en een gootsteenstop, bevochtig de gootsteen ergens op een vlak punt.Zet de stop daar neer en trek de stop omhoog en je hoort een plop die veel wegheeft van dat geluid
Benieuwd of Piko ook nog met deze versie komt. Denk het eigenlijk niet, dus wordt iemand creatief?. Deze proefbeschildering heeft toen alleen die schrikstrepen opgeleverd, met wat fantasie zou je echter kunnen zeggen dat de schilders in Tilburg hun tijd vooruit waren met de latere gele huisstijl van NS (al was die wel iets anders met dat grijs erbij).De foto's zijn gemaakt op 24 september 1960. (Bron: Het Utrechts Archief) Zie ik nu pas: voor twee elektrische lampen, achter twee olielampen.
Dan is er vast ook wel iets om het geluid van de compressor te maken voor de 600