Ik ben nog in dubio hoe ik het ga doen met het wegrollen vs wegrijden met last. Zoals het nu is rol je weg als je de regelaar een klein stukje opendraait en zodra je nog iets verder draait gaat ie naar stationair met last ………… Zodra je coasting deactiveert wordt automatisch opgeschakeld naar stationair met last of volle toeren afhankelijk van de snelheid op dat moment.Wat heeft de voorkeur?
Weet iemand meer over die CV 256?
Mijn voorkeur gaat uit naar de 2e optie, maar er zijn ongetwijfeld meer belangstellenden voor jouw file. Een alternatief is wellicht dat je 2 varianten maakt. Dan kan eenieder zelf bepalen welke file hij in de decoder laadt.
Nee helaas. Hij staat ook nog niet in de uitgebreide handleiding. https://www.suter-meggen.ch/HO%20Netto/piko/sortiment/detailbilder/piko_decoder_ausfuehrliche_anleitung.pdf
Wat ik wél een heel tof sounddetail van de Piko vindt is dat hoge gepruttel wat op dit flimpje duidelijk te horen vanaf 19:31-19:34 minuut. https://www.youtube.com/watch?v=9dHKRwkWmXsDat is zó typerend voor een DER 500/600!! Dat mag echt niet verloren gaan bij het verbeteren van het sound.Jeroen
Mijn vriend heeft het dus uitgevoerd:Loc in het midden op 2 m programmeerspoor gezet, 3 x "1" weggeschreven op CV256 (m.b.v. Roco maintenance tool). Toen ging de loc ongeveer 12 keer op en neer rijden in rangeerstand (= 1 koplamp brandt), eerst kleine stukjes langzaam, toen steeds sneller en verder (maar max 0,5 m), en daarna was het klaar.Nu hoor je duidelijk het toerental oplopen als de loc meer snelheid maakt zonder dat er iets achter hangt. Dus als losse loc.