Is dit een 0 model? Jij bouwt toch in grotere schalen? In H0 was het mijn eerste messing model dat ik heb gebouwd. In 1991.....En Edwin en ik hebben destijds nog wel over de bouw gesproken toen hij die van hem aan het bouwen was.
Krijg je niet automatisch een mailbericht als je wordt ge-pm-t?Dat kitje is wel een natte droom, trouwens...
maar de laatste jaren waardeer ik de geel grijze uitvoering ook steeds meer.
Dit is het H0 model, uitgeleverd in 1988. Het 0 model van Philotrain is nooit als kit verschenen. Ik heb een tijd alleen schaal 0 gedaan, maar H0 nooit helemaal los gelaten. De verantwoording stond in het afgesplitste draadje:En om wat context er bij te geven. Philotrain kondigde in 1986 dit model aan. Ik was destijds 13 jaar en behoorlijk onder de indruk van de kwaliteit van het hand monster. Prachtige foto's in de Philosofie, het magazine dat ze uitgaven. De prijs van de kit viel verhoudingsgewijs mee. Iets van 380 gulden. Ik heb mij een jaar daarna ingeschreven voor een bouwkit en begon met sparen. Helaas kreeg ik dat niet snel genoeg voor elkaar met mijn krantenwijk en ik heb de bestelling moeten annuleren.Dat ik 38 jaar na dato de hand kon leggen op een maagdelijke en complete bouwkit voelt als een soort 'closure' en dit wordt dan ook mijn najaarsproject. Ik heb hem niet gekocht voor de spreekwoordelijke plank. Daar hoeft hij niet meer op Geen flauw benul wat ik er hierna mee ga doen. Ik heb hem gekocht omdat het zo'n mooie kit is en niet omdat het ergens in past of ik er verder een thematisch doel mee heb of zo! Gewoon lekker bouwen