Je kunt de rij-software toch gewoon vertellen dat, als je hem gedraaid hebt, hij achteruit rijdt?
de rijrichting omgezet door de software
Waarom zou je het eigenlijk twee keer vooruit noemen?
Maar die functie heeft ook een bijzonderheid: de rijrichting verandert mee. Rijdt de locomotief bij vooruit eerst in de ene richting, als ik met F4 de locomotief 180 graden draai is vooruit de andere rijrichting.
- Gibt's Lösungen für das von mir beschriebene Fartrichtungsproblem? (Hmmm, zum zweiten mal bin ich hier, schon wieder Fahrtrichtung ). "Vorwärts" bekommt mit Railcom halt noch eine zusätzliche Bedeutung, deshalb ist das simple abschalten der Fahrtrichtungsumkehr nicht unbedingt der Weisheit letzter Schluss. Diese Fahrtrichtungsumkehr ist, da bin ich mir sicher, über die Decodereinstellungen realisiert. Ich habe bis jetzt aber noch nicht die richtige CV gefunden, um einen Versuch zu starten, und ich komme die nächsten zwei Wochen nicht dazu das rauszufinden. (Ferien: Das Fernweh ruft ) Der Decoder soll ja ein MX 645 sein...
Omdat de TS dit zegt:
In dit geval zou je bij veranderen van rijrichting de hele cabine moeten laten draaien.
Vermoed trouwens wel dat het te maken heeft met een CV instelling. Als tijdens het draaien de polariteit omdraait zou hij even zonder stroom komen te zitten, kun je natuurlijk opvangen door een buffer, maar dan moet die niet een keer per ongeluk in die stand blijven staan.En in het onderdelen blad zie je de motor met 2 draden en nergens iets om dat bij rond draaien om te wisselen.Gaat hij bij F4 altijd dezelfde kant op, dus blijft hij als het ware oneindig rond draaien, of draait hij in omgekeerde richting weer terug, en maakt hij dus nooit meer dan 180 graden draai? Gezien de draden voor de verbinden vermoed ik het laatste.Groet,Roelco
Dat weet ik. Maar het lijkt erop dat Dennis wil dat ook het programma het in beide rijrichtingen over vooruit heeft.
Ik probeer te bedenken wat het verschil nu is met een treinstel. Als een treinstel van rijrichting verandert, verandert door schakelen van wat functieuitgangen ook de verlichting. Het programma verandert in de eigen administratie vooruit naar achteruit of andersom. In dit geval zou je bij veranderen van rijrichting de hele cabine moeten laten draaien. Wat geeft het als het in de administratie van het programma nog steeds vooruit in achteruit verandert of andersom? Bij een Hondekop malen we daar ook niet om.Kortom, ik probeer eigenlijk het probleem te begrijpen.
De oplossing met Koploper klinkt erg omslachtig maar ik rij daar niet mee dus ik heb er ook niets aan.
Verder hoeft dit niet in de decoder opgelost te worden. Dat ding draait 180 graden en op de één na laatste pagina van de explosietekening zie je de onderdelen 6 en 7 waarvan de ene roteert en de andere denk ik niet. Met vriendelijke groet, Dennis