Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Michiel2
Vandaag om 18:47:44
Roco traxx 'Eurocity' door Martijn193
Vandaag om 18:46:10
Roco wagon openen door AP3737
Vandaag om 18:44:04
Piko 2025 door odaoda
Vandaag om 18:35:56
Acme nieuwe ICNG door Silvolde
Vandaag om 17:49:23
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:37:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door g-j
Vandaag om 17:25:32
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 17:16:31
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 16:50:20
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 16:47:06
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 16:33:55
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door spoorzeven
Vandaag om 15:37:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 14:52:36
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:50:15
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 14:25:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:48:33
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 12:30:20
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 11:36:20
Raar Motor geluid Piko NS 1100 spoor N door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:24
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:18:14
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Gerard van de Weijer
Vandaag om 09:26:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:19:55
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Bert Senden
Vandaag om 08:46:50
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Lolke Bijlsma
Vandaag om 05:34:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
30 September 2025, 22:56:41
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
30 September 2025, 22:08:01
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
30 September 2025, 22:06:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
30 September 2025, 21:52:03
Gewoon wat busfoto's door hervé
30 September 2025, 21:35:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
30 September 2025, 21:19:52
  

Auteur Topic: Acme nieuwe ICNG  (gelezen 7036 keer)

Miniature Holland

  • NL in miniatuur
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 1331
  • Het Haagse openbaar vervoer in model
    • Instagram
Re: Acme nieuwe ICNG
« Reactie #15 Gepost op: 14 September 2025, 18:34:37 »
Ik ben wel benieuwd wat de verwachte prijs van de modellen zal gaan worden. Sound hoeft van mij niet tenzij het niet anders kan.

hmmglaser

  • Offline Offline
  • Berichten: 440
Re: Acme nieuwe ICNG
« Reactie #16 Gepost op: 14 September 2025, 23:18:54 »
Is er toevallig ook al sprake van of deze voor wisselstroomrijders beschikbaar wordt? Voor zover ik me kan herinneren was het alleen voor DC rijders?
Voorlopig alleen in DC uitvoering, maar ombouwen naar AC zal niet al te ingewikkeld zijn.
Mvg Mark

StefanNL_Plays

  • Offline Offline
  • Berichten: 113
  • :D
Re: Acme nieuwe ICNG
« Reactie #17 Gepost op: 15 September 2025, 09:25:23 »
Ik ben wel benieuwd wat de verwachte prijs van de modellen zal gaan worden. Sound hoeft van mij niet tenzij het niet anders kan.

Ik ben zelf juist benieuwd naar het geluid, want dat betekent dat ik of zelf aan de bak moet of dat ik een soundmodel ga bestellen...
Uiteindelijk komt alles goed :)

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5386
Re: Acme nieuwe ICNG
« Reactie #18 Gepost op: 15 September 2025, 15:37:57 »
Nee geen sound module, dat gepiep bij remmen is niet om aan te horen in het echie..  ;)
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Martijn193

  • Bestuur
  • Online Online
  • Berichten: 4278
Re: Acme nieuwe ICNG
« Reactie #19 Gepost op: 15 September 2025, 23:03:40 »
Voorlopig alleen in DC uitvoering, maar ombouwen naar AC zal niet al te ingewikkeld zijn.

En dat baseer je op...?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

hmmglaser

  • Offline Offline
  • Berichten: 440
Re: Acme nieuwe ICNG
« Reactie #20 Gepost op: 15 September 2025, 23:09:54 »
Op mijn eigen kennis met het ombouwen van DC na AC modellen, onder elk wielstel waar geen aandrijving op zit krijg ik een sleper onder!
Ombouwen met 3rail onderdelen is het makkelijkste, maar niet noodzakelijk.
Mvg Mark

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1273
Re: Acme nieuwe ICNG
« Reactie #21 Gepost op: 15 September 2025, 23:26:31 »
Als de aangedreven wielen RP25 zijn heb je toch een uitdaging.

Mvg, Johan

Teoalessandro

  • Online Online
  • Berichten: 27
Re: Acme nieuwe ICNG
« Reactie #22 Gepost op: Vandaag om 11:51:31 »
Goedemorgen aan alle forumleden. Ik heb persoonlijk met het management van Acme gesproken en zij vertelden me dat er momenteel geen AC-versie gepland staat.
Ze sluiten de mogelijkheid om dit in de toekomst te doen niet uit. Persoonlijk denk ik dat veel zal afhangen van het succes van de DC-versie.
Ze werken hard aan het ICNG-geluid. Ze hebben een vaste standplaats in de buurt van Amsterdam, en ik denk dat ze geweldig werk zullen leveren met de ESU-decoders. Tot snel, vrienden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8758
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Acme nieuwe ICNG
« Reactie #23 Gepost op: Vandaag om 11:56:08 »
Is de gedachte dat er op de keper beschouwd bij een ac/dc ontwikkeling uiteindelijk enkel een draad anders aangesloten hoeft te worden te eenvoudig?

Joz

  • a.k.a. Jos
  • Offline Offline
  • Berichten: 673
  • Vaak bu'j te bange
    • Museumdepot Beekbergen in H0
Re: Acme nieuwe ICNG
« Reactie #24 Gepost op: Vandaag om 14:32:28 »
Volgens mij hoort daarvoor de kap eigenlijk ook van metaal te zijn  :-X :angel:

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5382
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Acme nieuwe ICNG
« Reactie #25 Gepost op: Vandaag om 15:22:07 »
Is de gedachte dat er op de keper beschouwd bij een ac/dc ontwikkeling uiteindelijk enkel een draad anders aangesloten hoeft te worden te eenvoudig?

Er moet natuurlijk een sleper onder een draaistel geplaatst worden en wil je het echt goed ombouwen eigenlijk ook AC wielen, vanwege de hogere flenzen. Maar voor fabrikanten die deze aanpassingen gelijk meenemen in hun ontwerp, is het ombouwen naar AC een fluitje van een cent. En over het algemeen zijn de Nederlandse AC modellen vaak veel eerder uitverkocht dan de DC modellen. Natuurlijk zal de AC oplage beduidend kleiner zijn, maar het geeft wel aan dat het vaak zeker de moeite waard is om AC versies te produceren.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Joz

  • a.k.a. Jos
  • Offline Offline
  • Berichten: 673
  • Vaak bu'j te bange
    • Museumdepot Beekbergen in H0
Re: Acme nieuwe ICNG
« Reactie #26 Gepost op: Vandaag om 17:15:06 »
Ik vind de oplossing van Esu wel mooi. Bij de 80-er die ik onlangs heb ontvangen, kan je de sleper er simpel onderuit trekken en met een schakelaartje aan de onderzijde omzetten van 3-rail naar 2-rail.
Maar hoe doet Esu dat dan met de flenzen? Ik heb niet het idee dat die erg hoog zijn.

Groeten,
Jos

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8758
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Acme nieuwe ICNG
« Reactie #27 Gepost op: Vandaag om 17:30:42 »
Die flensen zijn niet zo belangrijk als ze lijken. Ik ree met rp25 op tradtioneel M spul.

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1584
Re: Acme nieuwe ICNG
« Reactie #28 Gepost op: Vandaag om 17:49:23 »
@ Jeroen Water

Jeroen, mijn ervaring is omgekeerd. Als een DC serie van een model is uitverkocht is er vaak nog een een AC versie van te krijgen, en na een bepaalde tijd ook nog voor een lagere prijs. Kijk maar eens bij de annonces van Modellbahn Union. Zelf heb ik ooit de turkooise NS 1200 set van Roco in 3-rail naar 2-rail omgebouwd. De wielen van zowel de loc als de rijtuigen waren exact gelijk, alleen de flensafstand was iets anders.

Ik heb in het analoge tijdperk heel veel verschillende 2-rail locs naar 3-rail omgebouwd waarbij in een enkel geval ook wielen met een hogere flens toegepast moesten worden. Het was overigens altijd een uitdaging om de sleper eronder te krijgen en ook nog het omschakelrelais in te passen. Oude tijden......