Hier in "mijn buurt" hebben ze station Naarden - Bussum een tijd geleden gestript. Van 4 naar 2 sporen. Sindsdien is het hele traject traject Weesp - Hilversum 2-sporig, waardoor vertraagde stoppertjes de Intercity's lekker ophouden.
Ik probeer te snappen hoe groot dit probleem is. Je haalt één mogelijkheid van passeren weg op een traject van 15 minuten met 3 Sprinter stops: Bussum, Bussum-zuid en Hilversum Mediapark. Hoeveel vertraging kan een Sprinter überhaupt oplopen tussen Hilversum en Bussum? Sorry hoor maar dat gaat toch helemaal nergens over?
https://treinposities.nl/treinseries/5800/2025-08-26Een willekeurige dag op dat traject, genoeg rood te zien.
Dat zegt helemaal niets over het al of niet handhaven van 4 sporen op Bussum.
Er staat in jouw bericht nieuws over vier sporen
Ik probeer te snappen hoe groot dit probleem is. Je haalt één mogelijkheid van passeren weg op een traject van 15 minuten met 3 Sprinter stops: Bussum, Bussum-zuid en Hilversum Mediapark. Hoeveel vertraging kan een Sprinter überhaupt oplopen tussen Hilversum en Bussum? Sorry hoor maar dat gaat toch helemaal nergens over?Gr, Ben.
Op een dergelijk superdruk traject levert een inhaal al gauw meer problemen op dan het oplost?