Eerlijk gezegd, heb ik daar geen tot weinig zin in. Ik probeer hier in duidelijke tkest en uitleg te adviseren uit ervaring met deze techniek ondersteund door de richtlijnen en adviezen van de fabrikanten.
Op een of andere manier schijn ik iets te triggeren bij sommigen die alles wat ik schrijf in twijfel trekken, ongeacht de uitleg die ik geef. Het word al snel weer een kat en muisspel. Inmiddels heb ik genoeg toegelicht en als iemand dit niet geloofd of eraan twijfelt is dat niet mijn zorg eigenlijk.
Overigens dat advies om de voedingen met de massa aan elkaar te hangen, absoluut niet doen. Dat vinden de boosters echt niet leuk. Je mag de massa’s van DCC-boostervoedingen met H-bruggen niet koppelen, omdat de uitgangen volledig zwevend werken en je anders onbedoelde stroompaden en kortsluitingen creëert die de elektronica opblazen.
Laten we proberen de hobby de hobby te laten en onze kennis gebruiken om een andere hobbyist conform de titel te helpen.
Ik denk dat het goed is dat we die discussie voeren, daar worden we op termijn allemaal slimmer van (Een soort AI training maar dan anders )
De technische aspecten van onze hobby zijn voor veel modelbouwers te complex geworden. Ik hoor de laatste maanden steeds vaker dat modeltrein hobbyisten ChatGPT gebruiken om hun (technische) vragen beantwoord te krijgen. Prima.Maar hoe komt ChatGPT aan zijn kennis? Het struint het Internet af en zuigt alles op, ook wat op fora zoals deze wordt geschreven. Als er nu op dit forum iets beweerd wordt wat niet klopt, dan zal dat voor lange tijd als “waar” worden aangenomen.Groet, Aiko
Jammer hoor, ik had zo graag iets bijgeleerd. Nu zullen we nooit weten hoe je het onmogelijke mogelijk maakt.Dat ik je niet geloof en dingen in twijfel trek komt maar door één ding: de vereffeningsstroom tussen de boosters kan niet door de gelijkrichter lopen. Het is een onzinverhaal, kletskoek. Je kan wel je best doen om dingen uit te leggen, maar als het niet waar is hebben we er niks aan.
Juist dit is het gevaar wat ontstaat als o.a. meneer Domburg zomaar ongefundeerde uitspraken doet over iets wat hij zelf niet helemaal begrijpt of niet de juiste kennis van heeft en dan beweert dat dit het enige juiste antwoord is.
Hi Martin,Ik zie nog niet in hoe dit iets kan opblazen eerlijk gezegd, kan zijn dat ik iets over het hoofd zie natuurlijk. In de machine bouw, waarbij een machine meerdere 24V voedingen heeft zie ik dit terug, daar ligt de MIN zelfs aan AARDE.