OK Martin, dit is duidelijk, maar waarom is de Ecos met 7A dan zo populair bij H0 gebruikers? en jij spreekt van max 12 - 15 treinen bij 3A, is dat niet wat veel? Ik ga wel afzien van het experiment, maar die Ecos blijft spoken.mvgDirk
Wat raar, je vond mijn reactie kort door de bocht en de reactie van Klaas geloofwaardiger en nu ga je het toch maar niet doen omdat Martin hetzelfde zegt als Henk en ik? Gr, Ben.
Er staat nadrukkelijk in dat boostersecties gescheiden moeten zijn. Dat betekent automatisch dat je ze niet parallel mag zetten.
tja, soms is de wijze van communicatie een trigger. Beleefd en wat begrijpbare uitleg maken soms het verschil.
“FunktionenECoSBoost verstärkt die von der Digitalzentrale kommenden Datensignale und gibt diese an den Gleisausgang ab. 7 Ampere Dauerausgangsstrom stehen zur Verfügung. Dies ist mehr als genug für ca. 18 gleichzeitig fahrende H0-Loks. Die Versorgung des ECoSBoost wird von dem mitgelieferten Schaltnetzteil mit stabilisiertem Gleichspannungsausgang übernommen.”Dit staat op de ESU site.Nu is mijn Duits niet perfect, echter spreekt dit het verhaal van Martin ( in mijn ogen) tegen.Zoals ik het lees, 7 Ampere wat je voor 18 tegelijk rijdende locs kan gebruiken.Waarom zou je zoiets als fabrikant zetten als je bij H0 het Amperage naar beneden moet zetten?
Keiharde vuistregel:Tot H0 max 3A, vanaf H0 max 8A
Betreft de aantallen:Dit is sterk afhankelijk van de treinen. Wel of geen sound, binnenverlichting, etcetera. 12 rijdende treinen geeft gemiddeld een belasting van 30 tot 40% op een 3A boostet.Maar ik ken ook banen waar dit al werd behaald met 5 treinen. Het is per situatie verschillend.