Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rondom Charlois
door
hervé
Vandaag
om 00:12:39
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing
door
Steven Loosman
Vandaag
om 00:07:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
roadster36
17 December 2025, 23:56:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
grossraumwagen
17 December 2025, 23:51:19
Piko EUROCITY 2969 traxx
door
the_gold
17 December 2025, 23:45:49
Contact gegevens Roco NL
door
Rob Ellerman
17 December 2025, 22:48:29
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
17 December 2025, 22:43:55
Wat hebben treintjes met Kerst te maken?
door
B2
17 December 2025, 22:41:00
Modellbau Lingen 2026
door
Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Probleem met inloggen
door
Ronald Halma
17 December 2025, 22:25:08
ratelende 1300 van Electrotren
door
B2
17 December 2025, 22:19:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
17 December 2025, 22:13:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S
door
Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep
door
Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel
door
Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0
door
gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein
door
Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting
door
ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
Probleem met Trix wagon
door
Robert vh Prutsert
17 December 2025, 20:31:04
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage
door
WimC
17 December 2025, 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Frank 123
17 December 2025, 20:09:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
17 December 2025, 19:47:21
3D print wagons: de benodigde onderdelen
door
Floris Dilz
17 December 2025, 19:18:38
LS Models 2025
door
Corné81
17 December 2025, 18:47:38
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
Ronald Halma
17 December 2025, 18:23:38
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen
door
TonM
17 December 2025, 18:04:28
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht
door
R1954
17 December 2025, 17:55:45
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen (gelezen 9657 keer)
robin binsbergen
Offline
Berichten: 1018
Re: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
«
Reactie #45 Gepost op:
19 July 2025, 22:14:36 »
Op weg naar havenbedrijf de Rietlanden als vervanging van de blauwe 254 volgens mij?
Gelogd
Karben
Offline
Berichten: 1462
Re: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
«
Reactie #46 Gepost op:
19 July 2025, 22:26:04 »
Als ik mij goed herinner heb ik in de 60-er jaren, toen in Harderwijk nog een Sik was gestationeerd, eens een goederentrein vanuit Zwolle zien binnenkomen waaraan achteraan een Sik hing.
Ik heb het dus wel over zo'n 60 jaar geleden.
Gelogd
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.
j.ossebaar
Offline
Berichten: 297
Re: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
«
Reactie #47 Gepost op:
20 July 2025, 11:51:04 »
Goedenmorgen,
Overgenomen uit de C 7552 ; Verzameling van Voorschriften voor de Wagenmeestersdienst . VVW , uit 1963 , Remvoorschriften .
Op 25 benoemde baanvakken moest het laatste voertuig van elke trein beremd zijn .
Art 602 Beremming van treinen .
5 . Een trein wordt zonder doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem vervoerd :
a. indien het krachtvoertuig niet voorzien is van een doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem ( lmt serie 200/300 ; DE-loc serie 500 en 700 ) ;
b. indien door welke oorzaak ook de doorgaande zelfwerkende rem buiten werking is . ( In dit geval moet de rem van het krachtvoertuig , ook voor een goederentrein , in de stand P worden gesteld .)
Indien een trein , genoemd onder a of b bestaat uit een krachtvoertuig met 2 of meer voertuigen , mag de snelheid slechts 30 km/h bedragen , ook als het aanwezige geremd gewicht een hogere snelheid toelaat ( Dit geld eveneens voor treinen , normaal beremd door middel van de doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem , doch 2 of meer voertuigen met defecte of zonder luchtleiding meevoerende . ) Indien het laatste voertuig van een trein , vervoerd zonder doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem , van een bediend remtoestel moet zijn voorzien , moet dit een bediendehandrem zijn .
Art 610 ; Locomotieven in opzending .
Plaats van loc's en ( 1 ) mP in opzending in de trein .
a . Locomotieven , die in opzending in een trein meegaan , moeten onmiddellijk achter de trekkende loc(s) worden vervoerd . Indien de omstandigheden het wenselijk maken ( b.v. bij ernstige ontregeling van de dienst of baanvakversperring ) , kunnen twee treinen , elk met geringe belasting , worden gecombineerd tot één trein , te trekken door de vooropstaande loc(s) terwijl de loc van de tweede trein tussenin komt te lopen . Deze tussenlopende loc(s) mogen op een willekeurige plaats in de trein worden vervoerd , mits tussen de vooroplopende ( groep ) loc(s) en de tussenlopende ( groep ) loc(s) ten monste 7 wagens zijn geplaatst . HetTLR-bureau , dat de beslissing neemt om op deze wijze twee treinen te combineren , draagt er zorg voor dat de treinmachinist wordt ingelicht en dat duidelijke afspraken worden gemaakt wie ten aanzien van de tussenlopende loc(s) de verplichtingen moet uitvoeren , genoemd in lid 2 en art 615(2) d .
b. mP's mogen op elke willekeurige plaats in de trein worden opgenomen [ De hogedrukrem van de mP heeft de remcilindervul-en lostijden van een personentreinrem en is niet verstelbaar op goederentreinrem noch op gewone rem . De rem moet daarom worden afgesloten in goederetreinen met een inhalsnelheid van minder dan 85 km/h .] Wordt de mP niet direct achter de loc geplaatst , dan verricht de wgm de controlehandelingen .
c. Locomotoren moeten in een trein tot de laatste 10 voertuigen behoren ( ook indien zij van een doorgaande luchtleiding zijn voorzien ) . Locomotoren zonder doorgaande luchtleiding zullen , wegens het ontbreken van een treinleiding , in het algemeen geheel achteraan moeten worden vervoerd .
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen