Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt
door
Huup
Vandaag
om 10:48:02
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Huup
Vandaag
om 10:39:43
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Met een sik
Vandaag
om 10:37:12
Märklin 2025
door
Quinzeedied
Vandaag
om 10:29:18
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Falkenberg
Vandaag
om 10:23:13
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 10:22:10
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Quinzeedied
Vandaag
om 10:12:26
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 09:57:56
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 09:53:33
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 09:50:25
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:48:39
Wat spoor 1 brouwsels
door
Kees-Jan
Vandaag
om 09:40:15
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Jeroen Water
Vandaag
om 09:40:07
De Projecten van RetroJack
door
Hans GJ
Vandaag
om 09:33:39
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 09:23:10
Rangeren met een pec
door
j.ossebaar
Vandaag
om 09:20:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:19:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
V200-G2000
Vandaag
om 09:18:19
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:51:48
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:50:00
Bauarbeiten im gange
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 08:39:35
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
Vandaag
om 07:14:55
Pfarrerwinkel bahn
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 00:23:24
Fleischmann SGMm Deurrubbers?
door
Duikeend
30 October 2025, 22:58:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
30 October 2025, 21:41:33
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Mitchell
30 October 2025, 21:35:10
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Duvel
30 October 2025, 20:40:07
NS 8100 in 0
door
rolfm
30 October 2025, 20:22:16
PPM kranen van Strukton
door
Eric B
30 October 2025, 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale
door
AlbertG
30 October 2025, 18:43:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen (gelezen 8516 keer)
robin binsbergen
Offline
Berichten: 1017
Re: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
«
Reactie #45 Gepost op:
19 July 2025, 22:14:36 »
Op weg naar havenbedrijf de Rietlanden als vervanging van de blauwe 254 volgens mij?
Gelogd
Karben
Offline
Berichten: 1440
Re: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
«
Reactie #46 Gepost op:
19 July 2025, 22:26:04 »
Als ik mij goed herinner heb ik in de 60-er jaren, toen in Harderwijk nog een Sik was gestationeerd, eens een goederentrein vanuit Zwolle zien binnenkomen waaraan achteraan een Sik hing.
Ik heb het dus wel over zo'n 60 jaar geleden.
Gelogd
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.
j.ossebaar
Offline
Berichten: 285
Re: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
«
Reactie #47 Gepost op:
20 July 2025, 11:51:04 »
Goedenmorgen,
Overgenomen uit de C 7552 ; Verzameling van Voorschriften voor de Wagenmeestersdienst . VVW , uit 1963 , Remvoorschriften .
Op 25 benoemde baanvakken moest het laatste voertuig van elke trein beremd zijn .
Art 602 Beremming van treinen .
5 . Een trein wordt zonder doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem vervoerd :
a. indien het krachtvoertuig niet voorzien is van een doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem ( lmt serie 200/300 ; DE-loc serie 500 en 700 ) ;
b. indien door welke oorzaak ook de doorgaande zelfwerkende rem buiten werking is . ( In dit geval moet de rem van het krachtvoertuig , ook voor een goederentrein , in de stand P worden gesteld .)
Indien een trein , genoemd onder a of b bestaat uit een krachtvoertuig met 2 of meer voertuigen , mag de snelheid slechts 30 km/h bedragen , ook als het aanwezige geremd gewicht een hogere snelheid toelaat ( Dit geld eveneens voor treinen , normaal beremd door middel van de doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem , doch 2 of meer voertuigen met defecte of zonder luchtleiding meevoerende . ) Indien het laatste voertuig van een trein , vervoerd zonder doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem , van een bediend remtoestel moet zijn voorzien , moet dit een bediendehandrem zijn .
Art 610 ; Locomotieven in opzending .
Plaats van loc's en ( 1 ) mP in opzending in de trein .
a . Locomotieven , die in opzending in een trein meegaan , moeten onmiddellijk achter de trekkende loc(s) worden vervoerd . Indien de omstandigheden het wenselijk maken ( b.v. bij ernstige ontregeling van de dienst of baanvakversperring ) , kunnen twee treinen , elk met geringe belasting , worden gecombineerd tot één trein , te trekken door de vooropstaande loc(s) terwijl de loc van de tweede trein tussenin komt te lopen . Deze tussenlopende loc(s) mogen op een willekeurige plaats in de trein worden vervoerd , mits tussen de vooroplopende ( groep ) loc(s) en de tussenlopende ( groep ) loc(s) ten monste 7 wagens zijn geplaatst . HetTLR-bureau , dat de beslissing neemt om op deze wijze twee treinen te combineren , draagt er zorg voor dat de treinmachinist wordt ingelicht en dat duidelijke afspraken worden gemaakt wie ten aanzien van de tussenlopende loc(s) de verplichtingen moet uitvoeren , genoemd in lid 2 en art 615(2) d .
b. mP's mogen op elke willekeurige plaats in de trein worden opgenomen [ De hogedrukrem van de mP heeft de remcilindervul-en lostijden van een personentreinrem en is niet verstelbaar op goederentreinrem noch op gewone rem . De rem moet daarom worden afgesloten in goederetreinen met een inhalsnelheid van minder dan 85 km/h .] Wordt de mP niet direct achter de loc geplaatst , dan verricht de wgm de controlehandelingen .
c. Locomotoren moeten in een trein tot de laatste 10 voertuigen behoren ( ook indien zij van een doorgaande luchtleiding zijn voorzien ) . Locomotoren zonder doorgaande luchtleiding zullen , wegens het ontbreken van een treinleiding , in het algemeen geheel achteraan moeten worden vervoerd .
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen