Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc...
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 10:19:34
Hoe voorkom je strooilicht van smd led?
door
bellejt
Vandaag
om 10:17:58
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026
door
KNed
Vandaag
om 10:15:58
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
Matthijs van Heijningen
Vandaag
om 10:07:28
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 10:04:49
ESU V5 Decoder setting
door
Remunj
Vandaag
om 10:01:59
Zee. Land.
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:54:10
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw
door
schipcas
Vandaag
om 08:36:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Jelmer
Vandaag
om 08:18:33
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 07:38:18
upload deleten
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 07:34:55
Goede wensen voor 2026
door
dh3201
Vandaag
om 07:31:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 04:35:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 04:33:34
3 januari NVBS oliebollenrit
door
Thom
Vandaag
om 01:57:01
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
Vandaag
om 01:41:31
Hulp nodig bij: sleutelen aan Minitrix BR 01 (de oude versies)
door
Gabriël Bergsma
Vandaag
om 00:21:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
15 December 2025, 23:00:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Quinzeedied
15 December 2025, 22:41:19
De eerste versie van de Roco 1000
door
Huup
15 December 2025, 22:06:39
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost)
door
Kees-Jan
15 December 2025, 21:17:05
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Hendrik Jan
15 December 2025, 21:09:22
Rivarossi br 56 HR2891S
door
Stefan88
15 December 2025, 20:44:31
Onshape gebruikersgroep
door
Henk de Vlaam
15 December 2025, 19:47:25
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
spoorijzer
15 December 2025, 19:39:25
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods.
door
ruudns
15 December 2025, 19:36:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Jeronimos
15 December 2025, 19:06:33
Lima IRM pimpen
door
008200
15 December 2025, 17:32:13
Raadplaatje
door
Gerrit H
15 December 2025, 17:18:35
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren
door
Slotticar
15 December 2025, 17:04:30
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen (gelezen 9620 keer)
robin binsbergen
Offline
Berichten: 1018
Re: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
«
Reactie #45 Gepost op:
19 July 2025, 22:14:36 »
Op weg naar havenbedrijf de Rietlanden als vervanging van de blauwe 254 volgens mij?
Gelogd
Karben
Offline
Berichten: 1461
Re: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
«
Reactie #46 Gepost op:
19 July 2025, 22:26:04 »
Als ik mij goed herinner heb ik in de 60-er jaren, toen in Harderwijk nog een Sik was gestationeerd, eens een goederentrein vanuit Zwolle zien binnenkomen waaraan achteraan een Sik hing.
Ik heb het dus wel over zo'n 60 jaar geleden.
Gelogd
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.
j.ossebaar
Offline
Berichten: 296
Re: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
«
Reactie #47 Gepost op:
20 July 2025, 11:51:04 »
Goedenmorgen,
Overgenomen uit de C 7552 ; Verzameling van Voorschriften voor de Wagenmeestersdienst . VVW , uit 1963 , Remvoorschriften .
Op 25 benoemde baanvakken moest het laatste voertuig van elke trein beremd zijn .
Art 602 Beremming van treinen .
5 . Een trein wordt zonder doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem vervoerd :
a. indien het krachtvoertuig niet voorzien is van een doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem ( lmt serie 200/300 ; DE-loc serie 500 en 700 ) ;
b. indien door welke oorzaak ook de doorgaande zelfwerkende rem buiten werking is . ( In dit geval moet de rem van het krachtvoertuig , ook voor een goederentrein , in de stand P worden gesteld .)
Indien een trein , genoemd onder a of b bestaat uit een krachtvoertuig met 2 of meer voertuigen , mag de snelheid slechts 30 km/h bedragen , ook als het aanwezige geremd gewicht een hogere snelheid toelaat ( Dit geld eveneens voor treinen , normaal beremd door middel van de doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem , doch 2 of meer voertuigen met defecte of zonder luchtleiding meevoerende . ) Indien het laatste voertuig van een trein , vervoerd zonder doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem , van een bediend remtoestel moet zijn voorzien , moet dit een bediendehandrem zijn .
Art 610 ; Locomotieven in opzending .
Plaats van loc's en ( 1 ) mP in opzending in de trein .
a . Locomotieven , die in opzending in een trein meegaan , moeten onmiddellijk achter de trekkende loc(s) worden vervoerd . Indien de omstandigheden het wenselijk maken ( b.v. bij ernstige ontregeling van de dienst of baanvakversperring ) , kunnen twee treinen , elk met geringe belasting , worden gecombineerd tot één trein , te trekken door de vooropstaande loc(s) terwijl de loc van de tweede trein tussenin komt te lopen . Deze tussenlopende loc(s) mogen op een willekeurige plaats in de trein worden vervoerd , mits tussen de vooroplopende ( groep ) loc(s) en de tussenlopende ( groep ) loc(s) ten monste 7 wagens zijn geplaatst . HetTLR-bureau , dat de beslissing neemt om op deze wijze twee treinen te combineren , draagt er zorg voor dat de treinmachinist wordt ingelicht en dat duidelijke afspraken worden gemaakt wie ten aanzien van de tussenlopende loc(s) de verplichtingen moet uitvoeren , genoemd in lid 2 en art 615(2) d .
b. mP's mogen op elke willekeurige plaats in de trein worden opgenomen [ De hogedrukrem van de mP heeft de remcilindervul-en lostijden van een personentreinrem en is niet verstelbaar op goederentreinrem noch op gewone rem . De rem moet daarom worden afgesloten in goederetreinen met een inhalsnelheid van minder dan 85 km/h .] Wordt de mP niet direct achter de loc geplaatst , dan verricht de wgm de controlehandelingen .
c. Locomotoren moeten in een trein tot de laatste 10 voertuigen behoren ( ook indien zij van een doorgaande luchtleiding zijn voorzien ) . Locomotoren zonder doorgaande luchtleiding zullen , wegens het ontbreken van een treinleiding , in het algemeen geheel achteraan moeten worden vervoerd .
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen