Och als diverse websites praktisch hetzelfde melden zullen ze dat niet onafhankelijk van elkaar uit hun duim gezogen hebben is het niet?Voor de rest woon ik bij de Maaslijn en weet het nodige over de exhaust van stoomlokomotieven!
Dat is niet meer dan een logisch stukje afstemming,
Dus zolang niemand hier vertelt welke superieure out of the box oplossing voor de Maaslijn wordt bedoeld, zou het zomaar kunnen dat de waslijn boven het spoor nog steeds een goede oplossing is.
Duitsland is niet echt een voorbeeld voor de ontwikkelingen van tractie voor een spoorwegnet zoals in Nederland. ... De dichtheid van de infrastructuur en de dichtheid van het gebruik is veel meer dicterend en die is hier hogere dan in Duitsland.
Het type beveiliging als excuus of aanvulling aanvoeren is ook een beetje larie koek in mijn optiek.
Als je zo'n systeem goed ontwikkeld hebt zal dat op elke lok/wagenstel ingebouwd moeten kunnen worden. Wat voor type tractie het ook heeft.
Daarom gaat de Zeeuwse lijn toch 4 maanden dicht???
Rest dus..... is de waslijn ouderwets denken en moet je dat overboord gooien
Zou dan ombouw naar nieuwe, schone diesels een oplossing zijn, of wordt het experimenteel accu of waterstof. De laatste 2 zouden ook hele goede alternatieven kunnen zijn voor de noordelijke lijnen die ook niet onder de draad liggen en waarschijnlijk die nooit zullen krijgen.
Zelfs een bovenleiding stel met een generator als bijwagen (De RTM was zo innovatief jaren geleden). En die bijwagen zou best wel een waterstof generator kunnen zijn. Dan hoef je niets om te bouwen, nou ja kleine aanpassing aan bekabeling ..... Kun je elektrisch rijden en de stellen zijn buiten de maaslijn ook te gebruiken en heb je waterstof als energie leverancier (out of the box).
Wat ik eerder zei, centraal elektriciteit opwekken en via een waslijn transporteren is efficiënter dan elke trein zijn eigen stroom laten produceren.
Och als diverse websites praktisch hetzelfde melden zullen ze dat niet onafhankelijk van elkaar uit hun duim gezogen hebben is het niet?Voor de rest woon ik bij de Maaslijn en weet het nodige over de exhaust van stoomlokomotieven!Mvrgr