ProRail heeft alleen wat te zeggen over de infrastructuur, en niet over de apparatuur aan boord van treinen van vervoerders en lease maatschappijen, dus die hebben daar niets over te zeggen en gaan al helemaal geen geld steken in dat op te lossen aan de materieel kant.....
Waar het mij om gaat is dat er door de Brabantse burgemeester wordt geklaagd over het vervoer van gevaarlijke stoffen per trein door dichtbevolkte steden.Omleiding over het Betuwe traject wordt met electrificatie van de Maaslijn een mogelijkheid.Mvrgr
Omdenken. Dat is heel moeilijk. In dit draadje zie je heel veel redenen waarom iets niet kan. Best wel valide, maar heel vaak overgenomen dogma's van het verleden.Maar geef één reden waarom iets wel kan en dan zie je dat al die blokkades door oud denken opgelost gaan worden. De absolute betweterigheid en ook weerstand die je ziet in de commentaren geeft aan dat men veel liever denkt in oud denken. Populair gezegd: Conservatief!Door het omdenken zijn de dingen ontstaan die we nu dagelijks gebruiken, normaal vinden en niet willen missen. Ik ken de discussie nog herinneren in o.a. auto tijdschriften over het nut van een navigatie systeem in de auto. Zelfs de airco in de auto werd 40 jaar geleden nog afgekraakt.Waarschijnlijk voor de Maaslijn te laat maar ik hoop toch dat het spoorbedrijf (en ook de bewindvoerders, politiek en besluitvormers) gaan omdenken en gaan kijken naar morgen en niet continu de dingen van gisteren gaan herhalen...
Dus zolang niemand hier vertelt welke superieure out of the box oplossing voor de Maaslijn wordt bedoeld, zou het zomaar kunnen dat de waslijn boven het spoor nog steeds een goede oplossing is.
Wat zegt dit bericht dan?https://www.treinenweb.nl/nieuws/11147/prorail-kiest-stadler-voor-inbouw-van-etcs-in-arriva-trein.htmlOverdag passen er nauwelijks goederentreinen op de Maaslijn, maar 's-nachts kan juist Prorail er 1 blok van maken en dus 1 trein toelaten.Dat is idd een gedachtenexperiment mijnerzijds, ik schaam me niet voor een gebrek aan kennis buiten mijn comfort zone.Waar het mij om gaat is dat er door de Brabantse burgemeester wordt geklaagd over het vervoer van gevaarlijke stoffen per trein door dichtbevolkte steden.Omleiding over het Betuwe traject wordt met electrificatie van de Maaslijn een mogelijkheid.Mvrgr
Prorail heeft echt niets van doen met de lokomotieven van vervoerders of lease maatschappijen, ...
Met alle respect, maar die website heb ik wel vaker dingen zijn schrijven die niet kloppen dus die neem ik met een korreltje zout als je het niet erg vind Dan liever een artikel hiervan vanuit Arriva of Prorail zelf........