en onder de baan kon je er meteen je draden aan solderen
Want ditno offense, dit is echt verschrikkelijk . Niemand wilt onder zijn baan solderen . Dan krijg je geheid tin in je gezicht. Daar ben ik ook geweest
Ik denk dat Viessmann met artnr 4700 iets zeer vergelijkbaars op de markt heeft. Waarschijnlijk wel wat prijziger. Ik zo'n ding en ik ga die te zijner tijd in passen in mijn huidige baan.
Ik heb het idee dat je je eigen doel een beetje voorbij schiet. Ik snap waarom Schneider MBZ USB-C gebruikt. Zij solderen alle draden op zo'n connector en maken er 1 geheel van en voila je hebt een uitneembaar sein. Maar jij breekt 1 decoder nodeloos op in 2 delen, en dat is hartstikke duur. Als die andere print al 3€ kost dan zit je op 9€ per stuk en dat is veel geld, vind ik.
Ik heb zelf deze gemaakt. Want ook wilde een decoder in een sein hebben. Deze print is 1cm x 4cm, ik had bedacht dit ding in een buisje (PVC ofzo) te bouwen en op het buisje je sein te monteren. De draden van het sein zelf soldeer je op het printje. En dan zijn sein en decoder 1 geheel.Het aansluiten doe ik met een 2 polige JST connector. Je steekt het sein met zijn voet van boven in de baan, je plugt aan de onderkant de 2 polige JST stekker er in en je bent klaar.
Deze kost €4 om te maken (30 stuks) maar dat komt hoofdzakelijk doordat er eigenlijk een verkeerde/dure/obsolete attiny85 van €1,80 er op zit. Een attiny1616 had ook volstaan en die zijn €0.70 dan was die €3 en die heeft menig IO pin.Ik snap ook niet helemaal waarom je een I2C extender gebruikt, daar jou gekozen uProcessor meer dan genoeg pinnen ter beschikking heeft. Ik zou dan net als Schneider MBZ dan een print zonder elektronica maken en alleen de connector met soldeer pads maken.
Die avr van je kan al je leds aansturen die je wilt, zelfs met PWM. Vind ik zelf overkill maar voor een sein, maar ok.. als je het toch hebt. Ik zou dan eerder een enkele print maken, zonder USB aansluitingen, zonder I2C dingen en alleen paar transistortjes. JLC heeft die hele hele kleine dubbele NPN dingen in het assortiment zitten. Dan kan je aan 1 kant van je print de benodige 14-16 soldeer pads maken. Zo'n printje mag trouwens best lang zijn he, als die 8cm lang is, dan zal geen kwaad kunnen. Mij maakt het niet uit natuurlijk, maar je kan jouw fabricage kosten minstens door 2 delen. En je eind product met 2 een polige JST in 1.00 of 2.54mm is net zo makkelijk, right.
Ha Gerard, die 4700 heb ik ook maar dat is een armsein. Dit is een lichtsein.
want ik moet weerstandswaardes
Opsich is het configureren van een sein best makkelijk uit te voeren. Wat ik bijvoorbeeld zou doen, is om een drukknopje te gebruiken. Een kort drukje gevolgd door een DCC adres, kan je gebruiken voor het sein adres. Maar als je dan bijvoorbeeld een lang drukje doet, kan je een wisseladres naar keuze gebruiken om een sein type kiezen. Dan kan je die hele ADC achterwege laten. Mvg,Bas
Hallo DennisJa, natuurlijk bedoelde ik de Tiny 2 series. Was een typo van mij. Ik heb de library met alle Microchip Tiny curiosity boards getest, en mocht je alsnog tegen een probleem aanlopen (je wilt met aspecten werken, en die zijn relatief beperkt getest), laat het me dan weten.Wat betreft het configureren van de decoders: wat is precies de bedoeling? Ik heb het gevoel dat ik er helemaal naast zit en het probleem niet begrijp.Groet,Aiko