Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:11:46
Artikelnummers ADE Gr53 rijtuigen TP III. door Ronald69
Vandaag om 22:11:04
Plan E - 2023 oplage door grossraumwagen
Vandaag om 21:55:43
EifelBurgenBahn door Frank 123
Vandaag om 21:43:52
Hulp bij update Mobile Station 2 door NL-modelspoor
Vandaag om 21:41:39
Spoorwegmus. vroeger met modellok 1300 serie. door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:40:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:30:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
Vandaag om 21:03:52
Rheinburg, TP V/VI door Jelmer
Vandaag om 20:22:06
Magneet koppelingen voor Bemo door nighttrain1
Vandaag om 19:58:48
Kent iemand een geschikte striptang door PeterV
Vandaag om 19:45:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
Vandaag om 19:22:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 18:05:03
Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
Vandaag om 17:44:26
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
Vandaag om 17:41:08
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 17:17:41
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
Vandaag om 17:09:55
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:42:37
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 16:28:52
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 16:00:01
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Ronald Halma
Vandaag om 15:41:19
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Rick
Vandaag om 15:25:08
Roco 290 digtaliseren door Tijdperk||
Vandaag om 14:13:56
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door 741230
Vandaag om 13:24:02
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 13:00:09
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 12:23:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:57:53
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Sporlijn Úje
Vandaag om 10:31:35
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door FritsT
Vandaag om 10:09:29
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Benelux795
14 June 2025, 22:45:22

Auteur Topic: Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?  (gelezen 13971 keer)

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
Peter, duidelijk. Ik loop nu nog zonder problemen een keer of 10 per dag naar zolder, maar over 10 jaar zit ik misschien in dezelfde situatie.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
Maar nu ff wat anders.. Vandaag hoorden we van de makelaar dat er een bedrag is geboden  van 10% hoger dan de vraagprijs, Aangezien er een wss 50 jarig oud model keuken in zit ,die wij zouden willen vernieuwen ,is die bieding veel te  hoog.
10% maar? Ik heb iets van 12% overboden om m'n huidige appartement te krijgen, na meerdere malen het onderspit delven bij andere woningen. En van de mijne moet dan de complete pui vervangen worden (huidige glas is isolatieglas en de huidige pui kan geen zwaarder glas dragen), de elektra volledig vernieuwd worden, alle wanden eruit (alles is spaanplaat van een dikte waar je de inbouwdozen voor schakelaars aan de ene kant de muur induwt en er aan de andere kant bijna weer uitduwt), keuken en badkamer vervangen moeten worden (alles nog origineel 1979, opleveringsdatum) en oh ja... dan zit er ook nog asbest in de keuken.

4 verdiepingen en geen lift? Ik dacht dat bij meer dan 3 verdiepingen een lift verplicht is.
Tegenwoordig wel, maar vroeger niet en veel gebouwen zijn ruim veel ouder dan de huidige vereisten die een lift verplicht stellen. Als er voor achteraf aanbrengen van een liftkoker gekozen wordt, moet de VvE akkoord gaan en dat kost geld. Veel geld. En of de VvE heeft dat niet, of de eigenaren willen of kunnen het geld niet ophoesten voor een eenmalige bijdrage voor de lift en dan houdt het op.

FritsT

• Offline Offline
    • nulpunt
Peter, duidelijk. Ik loop nu nog zonder problemen een keer of 10 per dag naar zolder, maar over 10 jaar zit ik misschien in dezelfde situatie.

Het kan je van de ene op de andere dag overkomen.

Pluk de dag.

Wim Romijn

• Offline Offline
Wij boden 8 jaar geleden 5% onder de vraagprijs voor een appartement uit 2004, goed onderhouden, goed geïsoleerd en ruim.
Waar blijft de goeie oude tijd. ;D

Als je ouder wordt moet je op tijd denken aan iets anders en niet op het laatste moment.
« Laatst bewerkt op: 12 May 2025, 17:56:32 door Wim Romijn »

Peter Kleton

• Offline Offline
   (y)  :laugh:
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

MOVisser

• Offline Offline
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Ik had al gewaarschuwd. Beer en de huid.

Ronald Visser
(Maar goed, wij hebben nu een appartement met een wat oudere keuken....) :-X
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 23 augustus ben ik er weer...

Peter Kleton

• Offline Offline
Tja ,een andere jager heeft de beer geschoten,
De keuken die wij zagen was iets van "land stijl "of zo.
Wss uit de jaren 80 of 90 volgens de makelaar
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.

grossraumwagen

• Offline Offline
4 verdiepingen en geen lift? Ik dacht dat bij meer dan 3 verdiepingen een lift verplicht is.

Ik was ooit bij iemand in Rotterdam die woonde op de 5e verdieping zonder lift. Bouwjaar 1994!
Dat was wel een uitzondering.

Frank 123

• Offline Offline
Traplift plaatsen in je huidige woning is ook een optie, en in huidige markt wellicht stukken goedkoper dan andere (gelijkvloerse) woning kopen.

grossraumwagen

• Offline Offline
Lijkt me zeker het overwegen waard.

Behalve een hoop kosten scheelt het ook heel veel tijd die je niet hoeft te besteden aan verbouwen/opknappen, verhuizen en herbouwen van de treinbaan.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction

Het kan je van de ene op de andere dag overkomen.

Pluk de dag.

Trapliftje kost geen drol, geen probleem dus.

Traplift plaatsen in je huidige woning is ook een optie, en in huidige markt wellicht stukken goedkoper dan andere (gelijkvloerse) woning kopen.

Zeker weten! Ding kst een paar mille, weegt nooit op tegen een andere dure woning :)

Ronald Halma

• Offline Offline

Maar nu ff wat anders.. Vandaag hoorden we van de makelaar dat er een bedrag is geboden  van 10% hoger dan de vraagprijs, Aangezien er een wss 50 jarig oud model keuken in zit ,die wij zouden willen vernieuwen ,is die bieding veel te  hoog.
De koop gaat dus niet door ,en ik leg mijn ontwerpen  even  weg ,mss komt er nog iets mmmmsoortgelijks in het aanbod.

Dus wacht nou gewoon rustig op wat komen gaat.... ;)

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Mijn ouders (80+) wonen zelfstandig in een split-level huis. Het vele traplopen zorgt ervoor dat ze allebei nog fit zijn en blijven. 2 maanden terug kon mijn vader niet meer traplopen. Inmiddels gelukkig wel weer, maar dat is wel echt even ellende.

In je bestaande huis is misschien wel wat mogelijk, maar het lijkt mij zeker goed om vooruit te kijken en misschien te informeren naar een traplift. Ik heb geen idee naar de kosten (vaak goedkoper dan verhuizen, maar moet wel uit je eigen zak komen) en naar de levertijd. Daarnaast moet het technisch kunnen.

Groeten,
Rogier

Peter Kleton

• Offline Offline
Hoi Rogier ,
Je ziet het bij je eigen ouders ,opeens kan je  niet goed traplopen.
Zoals k al eerder schreef ,mijn  vrouw heeft een nieuwe heup gekregen en  kon de eerste 2-  3 weken alleen met stokken en begeleiding de trap  op  en af.
Daarmee is het bij ons acuut geworden voor als er weer zoiets gebeurt...  ;)

Ik heb wel gemerkt dat je  fit blijft door traplopen aan de andere kant... ;)
 Mijn vrouw is niet zo voor een traplift ,bovendien wil ze het dorp uit .
We wachten maar af.
Groeten ,Peter,(nu al 85 + er.)
NS 1924-heden.

Ronald Halma

• Offline Offline
.. en misschien te informeren naar een traplift. Ik heb geen idee naar de kosten (vaak goedkoper dan verhuizen, maar moet wel uit je eigen zak komen) en naar de levertijd. Daarnaast moet het technisch kunnen.

Technisch kan bijna alles tegenwoordig en zo'n ding kost denk ik een 5 of 6 mille. Dat is IMHO een bescheiden bedrag als je dat afzet tegen een grote verhuzing.