Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RikM
Vandaag om 09:45:40
NS stoomlocomotief serie boeken door orientexpress
Vandaag om 09:44:12
Yet Another Servo Decoder door Eric v C
Vandaag om 09:42:32
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 09:33:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 09:33:03
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 09:30:01
Klein baantje 1200x1200mm door spoorijzer
Vandaag om 09:09:06
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 09:01:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:59:18
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:56:29
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 08:49:35
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 08:21:23
Sfeer op je modelbaan door SvenW
Vandaag om 07:49:19
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Frits C
Vandaag om 07:01:47
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Peter.v.L
Vandaag om 06:58:44
wisselaandrijving MTB door saskia
Vandaag om 00:06:06
The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
06 July 2025, 23:03:18
Laadstation noodsluitseinlantaarn door DE2 180
06 July 2025, 22:54:36
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
06 July 2025, 22:21:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
06 July 2025, 21:56:58
Gewoon wat busfoto's door Huup
06 July 2025, 21:49:38
oud philotrain nummering systeem door orientexpress
06 July 2025, 21:38:50
Station Roodeschool door Torikoos
06 July 2025, 21:24:40
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
06 July 2025, 20:53:32
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Paulus
06 July 2025, 20:51:12
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door Robvl
06 July 2025, 19:33:57
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Rody v. G.
06 July 2025, 19:18:45
Locomotiefverlichting brand met Rocomuis niet, met JMRI wel..... door Josephes
06 July 2025, 19:05:56
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Huup
06 July 2025, 18:37:17
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Rody v. G.
06 July 2025, 18:34:34

Auteur Topic: Geruzie rond "geen esu"  (gelezen 2661 keer)

bask185

• Offline Offline
Geruzie rond "geen esu"
« Gepost op: 01 March 2025, 21:17:07 »
Citaat
Bullshit
Je gebruikelijke afwezigheid van elke vorm van respect is weer eens hartverwarmend en totaal niet verrassend ::)

Als je hier de draadjes gaat volgen van precies dit soort "vreemd gedrag" in decoders, dan komt bijna altijd dezelfde boven water.
Ik heb zelf 2 van die dingen gehad waarvan een met sound en een zonder. Die Lopi vertoont ook dit probleem. Als die te hard rijdt of er rijden nog meer treinen rond, dan gaat die haywire, luistert ook niet meer. Het treinstel waarin ik ooit een Lopi 4 prikte had out-of-the-box subliem rijgedrag. Niks op aan te merken. Toen pakte ik de nieuwe V5 uit de doos... dat reed gewoon niet. Je herkende gewoon een oscillerende slecht afgeregelde regellus. Ik heb nog nooit aan motor CVs moeten kutteren totdat ik zo'n V5 in m'n handen had. Ik snap dat een enkele trein het wel eens nodig heeft.. maar mijn eigen ervaringen van ombouwen, lieten mij zien dat motortuning.. ik had het nog nooit nodig. Die 3's en 4's ja die deden gewoon wat ze moesten doen.

Ik heb ook een artitec hondekop gezien van een clublid. Die ging op zijn thuisbaan ook haywire en spontaan toeteren. Hoe kan een "prima decoder" nou spontaan gaan toeteren? Dat deed die op de clubbaan ook. Ik heb meegemaakt dat een decoder gelijktijdig naar een MM2 en DCC adres luisterde, dat was eerst raar maar verklaarbaar. Ik heb gezien dat mFx het niet altijd doet. Dan meldt dat ding zich niet aan. Maar het spontaan toeteren van een trein, dat moet een man-made-bug zijn die volgens mij exclusief te vinden was in de ESU V5.

Zie hier nog een "prima" decoder.
<a href="https://www.youtube.com/v/N24MNYkrqz4" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/N24MNYkrqz4</a>

Citaat
Gewoon alles uitzetten wat je niet nodig hebt.
Zoals analoog rijden, railcom, andere protocollen, allerlei soorten remmethodes.
Dit standaard advies delen we altijd maar standaard uit. En dat doe ik zelf ook. Analoog herkenning, ja is gewoon slim. Remmodules uitzetten als iemand geen remmodules heeft? Dat is gewoon raar en zou ook niet moeten. We zitten ook tegen mensen te vertellen dat ze railcom moeten uitzetten in hun prima railcom geschikte decoder zodat problemen misschien weggaan... wat soms dan ook nog eens daadwerkelijk helpt  ::). We kunnen de schuld wel geven aan railcom, maar net als bij mFx.. het is niet het protocol wat fout is, maar de decoders die verkeerde dingen doen. En esu heeft gewoon achteruit gang geboekt met die 5.

Dus ik blijf er lekker bij weg in het vervolg. En nu ga ik iets leuks voor mezelf verzinnen om te doen  ;D

Fijne avond,

Bas
« Laatst bewerkt op: 02 March 2025, 20:46:17 door Reinout van Rees »
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

MichielB

• Offline Offline
Re: Geruzie rond
« Reactie #1 Gepost op: 02 March 2025, 09:59:45 »
Maar het spontaan toeteren van een trein, dat moet een man-made-bug zijn die volgens mij exclusief te vinden was in de ESU V5.

Spontaan toeteren is niet exclusief te vinden bij ESU decoders kan ik je melden. Ik heb een Roco Vectron met een vanuit Roco ingebouwde Zimo decoder. Met enige regelmaat toetert dat ding uit zichzelf… En dat is de enige loc die ik heb die dat gedrag vertoont. Heb zelf diverse ESU v4 en v5 decoders ingebouwd en die werken bij mij probleemloos. Overigens zijn dat geen sounddecoders dus toeteren doen die sowieso niet.
Groet!
Michiel.

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 02 March 2025, 10:51:16 »
Je gebruikelijke afwezigheid van elke vorm van respect is weer eens hartverwarmend en totaal niet verrassend ::)
Tsja wat wil je met jouw ongefundeerde advies. Jij als betweter weet het toch altijd beter. Je wordt ook nooit teruggefloten over de antwoorden die jij geeft  ::)
Alleen omdat jij toevallig een slechte ervaring hebt met een Lopi5 is dat jou "oplossing"
Ik gebruik zo goed als nooit andere decoders dan ESU. Zeg maar zo'n 95% in mijn 80-90 locs en treinstellen hebben er een. Alleen maar omdat het zulke troep is. En over het algemeen weinig problemen met rijden en instellen.
Zie je ook op beurzen. Wil je een ESU decoder kopen zoek je je rot. Bijna niemand verkoopt ze. Je ziet ook nooit handelaren die puur en alleen maar op ESU gericht zijn. Want ja wie wil er na het advies van Bas nou zulke rotzooi verkopen.  :angel:

Kan je net zo'n advies geven voor Zimo, Uhklenbrock, Piko etc.
Inderdaad, net zulke bullshit als jouw advies.

Dit standaard advies delen we altijd maar standaard uit. En dat doe ik zelf ook. Analoog herkenning, ja is gewoon slim. Remmodules uitzetten als iemand geen remmodules heeft? Dat is gewoon raar en zou ook niet moeten. We zitten ook tegen mensen te vertellen dat ze railcom moeten uitzetten in hun prima railcom geschikte decoder zodat problemen misschien weggaan... wat soms dan ook nog eens daadwerkelijk helpt  ::). We kunnen de schuld wel geven aan railcom, maar net als bij mFx.. het is niet het protocol wat fout is, maar de decoders die verkeerde dingen doen. En esu heeft gewoon achteruit gang geboekt met die 5.
Ja alles uitzetten wat niet nodig is is een prima advies. Al helemaal als je met een treinbesturingsprogramma werkt. Dan regelt die software alles voor je. Alles wat een decoder in de war kan brengen geeft alleen maar ellende.
En nogmaals jouw beperkte ervaring met een lopi5 maakt nog niet dat het nou een wokkietokkie merk is. En zo doe je het wel voorkomen en dan advieseren om geen ESU meer te kopen. Inderdaad nogmaals. Bullshit.
Ja er zijn soms wat issues maar die lossen ze prima op. Regelmatig FW updates. Zie ik bij andere merken niet veel. En ja ook andere merken geven problemen. Het blijft nu eenmaal software die nooit bug vrij is.
Gr.
Eric

Dave.......

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 02 March 2025, 11:52:13 »
Ik rij met alles door elkaar, ook veel LS5.
LS3.5/4/5
Trix
Piko
D&H
Zimo
Roco/Zimo

Op wat problemen met een serie in het begin werken ze altijd hier.
De enige die soms problemen veroorzaken zijn de Trixdecoders en in de 12 delige ICE4 de Piko, die willen wel is op de analoogherkenning bij opstart na een noodstop wegschieten.
( de 7deilge PiKo ICE4 heeft het dan weer niet haha)

Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Michiel 80

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 02 March 2025, 12:26:19 »
Tsja wat wil je met jouw ongefundeerde advies. Jij als betweter weet het toch altijd beter. Je wordt ook nooit teruggefloten over de antwoorden die jij geeft  ::)
Alleen omdat jij toevallig een slechte ervaring hebt met een Lopi5 is dat jou "oplossing"
Ik gebruik zo goed als nooit andere decoders dan ESU. Zeg maar zo'n 95% in mijn 80-90 locs en treinstellen hebben er een. Alleen maar omdat het zulke troep is. En over het algemeen weinig problemen met rijden en instellen.
Zie je ook op beurzen. Wil je een ESU decoder kopen zoek je je rot. Bijna niemand verkoopt ze. Je ziet ook nooit handelaren die puur en alleen maar op ESU gericht zijn. Want ja wie wil er na het advies van Bas nou zulke rotzooi verkopen.  :angel:

Kan je net zo'n advies geven voor Zimo, Uhklenbrock, Piko etc.
Inderdaad, net zulke bullshit als jouw advies.

Sow,... mag het wellicht ietsjes minder? Ik weet niet wat er speelt, maar de toon die aangeslagen wordt doet mij vermoeden dat er iets niet 'helemaal' lekker zit.
Ik erger mij in ieder geval aan deze toon, laten we het beschaafd houden met elkaar.

C_Jabaaij

• Offline Offline
  • Eschburg
« Reactie #5 Gepost op: 02 March 2025, 12:36:41 »
Nou dat komt omdat Bask altijd denkt dat hij alleen alles beter weet en alleen zijn “goede” ideeën en zijn mening telt en die ideeën vaak ook nog eens eerder door anderen al ontwikkeld zijn of door Bask iets aangepast zijn zodat hij denkt dat het zijn “goede” idee is.
« Laatst bewerkt op: 02 March 2025, 12:39:14 door C_Jabaaij »
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”

bask185

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 02 March 2025, 20:42:14 »
Citaat
mag het wellicht ietsjes minder
Die kan het niet helpen, joh  ;). Dit doet die altijd en ik lees het niet eens. Ik heb het vandaag ook niet gelezen  ;D Het is voor mij super simpel. Als je woorden gaat gebruiken zoals bullshit en onzin tegen anderen dan ben je gewoon respectloos, punt. En als je anders denkt, dan ben je m.i. delusional. Op het moment dat hij voor de tigste keer weer eens een post begint met bullshit dan ben je voor mij gewoon geen cent voor de knip meer waard. Meestal negeer ik dat natuurlijk gewoon en dan ga ik lekker wat anders doen (Ik moet bijvoorbeeld nog een update doen over een wisselmotor in een draadje met vet goede ideeen), ja en vandaag trok ik ff de pin uit de granaat en gooide hem zijn kant op. Ik wist al op voorhand dat die gal ging spuwen, dat was onvermijdelijk  ::).

Ik neem mezelf al lang niet meer serieus. En ik kijk ook in de spiegel. Ik lag altijd in de clinge met VvKan. In mijn optiek was het altijd haar schuld en dat was het ook zeker. Die was namelijk ook gewoon keihard aan het trollen, elke dag opnieuw. Maar ik ging wel denken: maar waarom moet zij mij altijd hebben? En than it hit me. Ik zat ook fout, want ik was zo dom dat ik de trol bleef voeren :-X.

En ik kan ook zeker mijn fouten toegeven. Ik ben gewoon vatbaar voor rede. Maar als de reactie begint met "bullshit" dan druk ik Alt + F4  (y). Maar als de reactie begint met "dit klopt niet wat je zegt, want.." dan wil ik graag meewerken met je.

Dus, ja. Trek je nooit wat aan van wat anderen op internet zeggen  8), want ik kan je vertellen. Je hebt er alleen maar jezelf mee. Ik had dit weekend een 3e date met een leuk Zuid Afrikaans meisje, ik heb het Muiderslot bezocht met 'r en zij is into the planes. Dus we hebben vliegtuigen gespot. We hebben zelfs nog een A380 voorbij zien komen op de polderbaan. Ik had nooit verwacht dat ik ooit een van deze dingen zou gaan doen. Ik heb een blast van een weekend gehad, en ik kijk uit naar de volgende  ;D

Citaat
Spontaan toeteren is niet exclusief te vinden bij ESU decoders kan ik je melden. Ik heb een Roco Vectron met een vanuit Roco ingebouwde Zimo decoder.
I stand corrected, duly noted  :) Van Zimo had ik dat niet verwacht. Maar gaat die decoder dan ook compleet haywire of kan je die nog wel tot stilstand brengen?

Mvg,

Bas

P.S.
@C_Jabaaij, Bro, je hoeft niet mijn draadje of elk ander draadje te lezen, wat je niet aan staat  ;)
Train-Science.com
Train-Science github

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #7 Gepost op: 02 March 2025, 20:58:01 »
Ik lag altijd in de clinge met VvKan. In mijn optiek was het altijd haar schuld en dat was het ook zeker. Die was namelijk ook gewoon keihard aan het trollen, elke dag opnieuw.
VvKan was het alter ego van iemand op dit forum. En het was geen zij, maar een hij die zich als zij voordeed.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Wijbe

• LightMyTrain
  • Offline Offline
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re: Geruzie rond "geen esu"
« Reactie #8 Gepost op: 02 March 2025, 22:22:51 »
Maar het spontaan toeteren van een trein

Of een dikke trol van diegene de de geluidsfile samenstelt. Je kan zelfs, zonder dat er ook maar een functie aan is, random de toeter laten afgaan.  ;D

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #9 Gepost op: 03 March 2025, 00:16:49 »
P.S.
@C_Jabaaij, Bro, je hoeft niet mijn draadje of elk ander draadje te lezen, wat je niet aan staat  ;)

Maar dit draadje staat openbaar dus staat het hem vrij mee te lezen en te reageren. ook als het jou niet aanstaat  ;)

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #10 Gepost op: 03 March 2025, 08:23:41 »
VvKan was het alter ego van iemand op dit forum. En het was geen zij, maar een hij die zich als zij voordeed.

Meen je dat nou? Gewoon een extra account om te rellen en het eigen account gebruiken om "braaf" te zijn?

Ik ken een forum waar het hebben van een SA (schaduwaccount) not done is en een ban oplevert, wegens oneerlijkheid en het door andere gebruikers niet kunnen vertrouwen, zeker niet als je met die persoon ook nog zaken moet doen zoals hier bij gevraagd/aangeboden.

Aangezien VvKan/Veronique niet meer actief is zal de persoon daarachter met eigen account ook inmiddels opgehoepeld zijn hoop ik?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 03 March 2025, 09:27:16 »
Nou dat komt omdat Bask altijd denkt dat hij alleen alles beter weet en alleen zijn “goede” ideeën en zijn mening telt en die ideeën vaak ook nog eens eerder door anderen al ontwikkeld zijn of door Bask iets aangepast zijn zodat hij denkt dat het zijn “goede” idee is.
(y) Jij snapt hem

Citaat
Sow,... mag het wellicht ietsjes minder? Ik weet niet wat er speelt, maar de toon die aangeslagen wordt doet mij vermoeden dat er iets niet 'helemaal' lekker zit.
Ik erger mij in ieder geval aan deze toon, laten we het beschaafd houden met elkaar.
Ja heel simpel. De arrogantie van Bas om altijd alles beter te weten  :-X
Gr.
Eric

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 03 March 2025, 11:37:55 »
Aangezien VvKan/Veronique niet meer actief is zal de persoon daarachter met eigen account ook inmiddels opgehoepeld zijn hoop ik?
Het is iemand die opgestapt was na wat geruzie, om bij het onderwerp te blijven, maar wel in de Digitale Hoek.
Na hetzelfde gedoe onder de naam VvKan ook weer opgestapt.
Er zijn vermoedens dat de persoon inmiddels onder nóg een ander account alhier aanwezig is.
Ik heb al een trein

bask185

• Offline Offline
Re: Geruzie rond "geen esu"
« Reactie #13 Gepost op: 03 March 2025, 12:32:04 »
Geloof mij, de mods weten precies wie het is. Die had me namelijk laatst ook geflamebait. Maar helaas geen nieuwe ban. I tried  ::)
Train-Science.com
Train-Science github

Montanbahn

• Offline Offline
  • Steel is king!
« Reactie #14 Gepost op: 10 March 2025, 13:58:05 »

Nee.
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje