ESU is prima.Gewoon alles uitzetten wat je niet nodig hebt.Zoals analoog rijden, railcom, andere protocollen, allerlei soorten remmethodes.En als je een lokprogrammer hebt gewoon de laatste FW laden. Anders bij bekenden vragen of ze dat voor je willen doen
koop nooit meer esu's
- remvertraging middels polarisatie, wat is dat?
- railcom nog aan, ik vind cv lezen wel makkelijk in de z21 app, dat kan toch door railcom?
- remvertraging middels polarisatie, wat is dat? Die staat nu als enige nog aan. - railcom nog aan, ik vind cv lezen wel makkelijk in de z21 app, dat kan toch door railcom?
Zo, deze ESU decoder, die gaat eruit… ik heb alle sh*t uitgezet, de baanspanning staat op 19,2V. Cv allemaal nagelopen en alles geprobeerd, het is niet op te lossen met een instelling.Deze decoder leeft zijn eigen leven zodra er ook maar 1 analoog lampje aan de rails hangt. Voor diegene na mij; deze decoder kan niet tegen welke analoge lamp dan ook in een wagon, je kan wel verlichting schakelen, rijrichting schakelen, maar zodra je een rijcommando geeft trekt hij op tot de ingestelde snelheid en vervolgens reageert hij nergens meer op, is alleen te stoppen met noodstop… Lampje eraf, locomotief doet het perfect, veel in mij twijfelt aan de decoder. Voortaan gaat er bij digitaliseren een stekkertje in…dan de kniepert in mij; Doet Esu nog aan garantie nadat je een stekkertje eraf knipt en hem op die manier inbouwt? PS ik heb geen ESU programmer, dus nog geen firmware update kunnen doen… hoeveel kans geven jullie dat? (Decoder is recent aangeschaft per twee… eentje top eentje flop).
Een door Fleischmann digitaal voorbereid (8 polig) ice T rijtuig voorzien van een andere lockpilot 5 DCC decoder, doet op mijn baan precies hetzelfde.
..en geen enkele functiecomando of rijcomando komt aan.