Hoi Nico,Ik weet niet wat je precies bedoelt met de secties A, B en C. Wordt elk van deze secties aangestuurd door de keerlusmodule?De lengte van een complete trein (in het bijzonder van een trein met stroomafname op diverse plaatsen), moet korter zijn dan de lengte van de keerlus. Dit voorkomt dat er sluiting ontstaat op het moment dat het voorste stuk de keerlus verlaat terwijl het achterste stuk zich nog niet in de keerlus bevindt.Verder, aan beide zijden van de keerlus moet de voeding vanuit dezelfde booster zijn aangesloten. Met andere woorden, tussen het uiteinde van de keerlus en de wissel, moet nog een stuk rails zitten dat is aangesloten op booster 3, maar wel de polarisatie omkeren ten opzichte van het stuk aan de andere kant van de keerlus.Ik hoop dat dit helpt.Met vriendelijke groet,Wies.
……….Het tweede, dat aan weerszijden van de keerlus dezelfde booster moet zitten… dat is nul niet zo omdat ik niet echt een LUS heb, maar een traject in een soort vork verbinding tussen drie verschillende boosters (rood, groen, blauw). Daartussen heb ik dus de keerlusschakelaar gemonteerd. En deze heeft weer drie secties A,B, C). Dat zijn in de yamorc handleiding de drie secties in de echte lus…GrtzNico
Hallo wies,Je eerste punt (lengte) is geen issue. Zoals ik in m’n laatste berichtje schreef passen alle treinen er ruim inHet tweede, dat aan weerszijden van de keerlus dezelfde booster moet zitten… dat is nu niet zo omdat ik niet echt een LUS heb, maar een traject in een soort vork verbinding tussen drie verschillende boosters (rood, groen, blauw). Daartussen heb ik dus de keerlusschakelaar gemonteerd. En deze heeft weer drie secties A,B, C). Dat zijn in de yamorc handleiding de drie secties in de echte lus…GrtzNico
Je schrijft het zelf al dat er aan beide zijde van de keerlusmodule de zelfde booster moet zitten en dat is nu hier niet het geval. Dus dat zou je moeten veranderen zodat de keerlusmodule en de beide zijden op dezelfde booster zitten, alles aan de blauwe of alles aan de groene. Als je dat niet doet gaat het nooit werken.Koos Jabaaij.
Heel schematisch is de situatie dus als volgt:
Ik doe maar weer eens een gooi ... Volgens mij moet de wissel geen deel uit maken van de keerlus. Je hebt geen lus maar je kunt de "keerlus" als een lang gestrekt blok zien dat de ompoling regelt.De digitale spanning komt dan van Booster 3. De module zorgt dan verder voor de verdeling van de spanning over de drie sporen, de twee sensortrajecten en de eigenlijke keerlus. De wissel, geen onderdeel meer van booster 3, wordt dan gekoppeld aan booster 1 of booster 2.Rob