Beste Allen,Ik ben een behoorlijk ambitieuze nieuwe baan aan het bouwen, sinds ongeveer een jaar.Deze is zo groot en er gaan straks veel treinen op rijden, waarom ik 4 Boosterkringen erin heb opgenomen. (3x Digikeijs DR5033 en 1x de centrale Yamorc 9010).Onderstaande plaatje is een screenprint van mijn iTrain schema met alle sporen. Het tweede plaatje is een schematische samenvatting aan de hand waarvan ik mijn probleem(pje) zal proberen uit te leggen:HET PROBLEEM:Zoals zichtbaar in het schema zitten er 2 kortsluitingen in het ontwerp:- 1x links onder binnen het groene vierkantje. Deze is opgelost met een keerlusprint en dit werkt feilloos'.- de tweede zit feitenlijk in het station (het rode deel in het schema). Deze is als je door je oogharen kijkt een onderdeel van een grote keerlus met het zwarte deel daaronder.Ik heb dat opgelost door dit deel (rood) een aparte booster te geven, en dus geisoleerd van het zwarte aansluitende deel. (twee scheidingen, links en rechts).Toch gaat het hier bij het wisselen van over de boostersecties fout en krijg ik een kortsluitmelding als de lok over de boosterscheiding rijdt....Het gekke is dat dit alleen aan de rechterkant zich voordoet, en niet links in het schema. Alle andere scheidingspunten tussen de boosters passeert ie zonder haperen.Ik heb op alle boosters een polariteitswisseling geactiveerd middels LNCV programering van deze Digikeijs boosters. (voor alle duidelijkheid, dit is niet bij een lok, maar bij alles)Wie heeft een gouden tip? Moet ik toch ergens nog een keerlusschakeling er tussen zetten? zo ja, waar dan?Alvast dank,GroetNico
De oplossing in de itrain schets lijkt praktischer op te lossen.(Die probleempjes aan de linkerkant).Je zou kunnen checken hoeveel ruimte daar in het echt zit
Even voortborduren op het plaatje van Ben in reactie #17, heb ik daar zelf een vraag over, als dat mag?Voor de verduidelijking even inzoomen en wat kenmerken toegevoegd. En er vanuit gaande dat blokken 1, 2 en 3 voldoende lengte hebben.Normaal zit bij digitaal bedrijf een wissel zelf niet in de keerlus-schakeling. Nu zou ik denken als wissel W wel in dezelfde keerlus-schakeling zit als blok 3, dan zou blok 2 geen keerlus-schakeling hoeven te hebben? Of is dat not-done, niet logisch, etc.Groeten,Jos
Voor zover ik het zie op deze schetsen, is er slechts 1 keerlus, namelijk in de linker schets, onderin. Maar ik kan iets over het hoofd hebben gezien.@ Nico: heb je op het "sluitingspunt" de polariteit van de rails al gecontroleerd?Met vriendelijke groet,Wies.