Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
't Boemeltje
door
MOVisser
Vandaag
om 22:56:43
Göhrener Viaduct
door
MOVisser
Vandaag
om 22:53:48
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho
door
jandcargo
Vandaag
om 22:37:32
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:36:12
Terugverende koppeling
door
phdirk
Vandaag
om 22:23:02
Update: baan in de tropen
door
Arjen52
Vandaag
om 22:21:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 22:12:23
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
Vislijn
Vandaag
om 22:02:52
Met welke tang knip je verenstaal?
door
Ronaldk
Vandaag
om 21:50:59
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
741230
Vandaag
om 21:24:01
Wat was jullie allereerste loc?
door
Frans v H
Vandaag
om 21:18:25
Her-(her-)beginnen
door
Ronaldk
Vandaag
om 21:15:19
US diorama in H0
door
741230
Vandaag
om 21:07:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
741230
Vandaag
om 21:06:11
De fabriek - Spoor 0
door
Huup
Vandaag
om 20:48:34
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
RobbertJan
Vandaag
om 20:14:08
Grootspoor in Frankrijk
door
Benjamin92
Vandaag
om 20:11:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 19:21:26
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 18:38:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
willyTEE
Vandaag
om 15:33:50
booster vraag
door
Montanbahn
Vandaag
om 14:35:52
Vreemd probleem
door
Treintje_komt_zo
Vandaag
om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
Vandaag
om 12:41:02
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 12:37:12
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:22:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VAM65
Vandaag
om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 10:46:10
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 (gelezen 7768 keer)
tijgernootje
Offline
Berichten: 12235
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
«
Reactie #30 Gepost op:
02 June 2025, 13:31:54 »
Knap staaltje werk
Ik doe het je niet na.
Ben je bijna wel verplicht om ook een 6700 te regelen in ACTS kleuren
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
RobbertJan
Offline
Berichten: 3531
Mcn NSR Groningen.
Re: Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
«
Reactie #31 Gepost op:
02 August 2025, 11:00:30 »
Het is even stil geweest omtrent de class 58, maar er zit op het moment weer lekker
progressie in de ombouw van de voormalige British Railways locmotief.
Ik ben langzamerhand begonnen met het aanbrengen van de weathering op het model,
iets waar ik de tijd voor neem en daarom ben ik begonnen met de cabineramen.
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Het model is natuurlijk groot en daardoor kan er ook meer op detail gelet worden zoals
de ruitenwissers en hun "bereik" wat betreft het schoonmaken van de frontruiten.
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
De ruitenwissers maken een nagenoeg 90 graden slag, maar dat in model vertalen ging
niet zonder slag of stoot, de draaipunten voor de ruitenwissers zaten verkeerd en deze
moesten eerst 2,5mm verder naar buiten verplaatst worden alvorens het plaatje klopte.
Daarna een laagje verdunde Revell n.0. 9 er over gevolgt door een mengseltje acrylverf
met een heel diep donker bruine kleur.
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Na het weghalen van het tape het gewenste resultaat, echter, de linkerruit waar de
2e man zit is nagenoeg altijd veel smeriger dan de rechter, dus met verdunde bruine
acrylverf een laagje aangebracht en daar de ruitenwisser doorheen getrokken voor het
maken van strepen over de ruit, het verschil is duidelijk zichtbaar.
De grootste uitdaging is toch wel het onderstel, een hoop details en die moet ik allemaal
zien te vangen middels de weathering, zonder er afbreuk aan te doe.
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Een eerste aanzet met bruin om zo meer diepte te krijgen voor de vervolgstappen.
De laagjes volgden elkaar gestaag op, een lichte bruine waas over het geheel, een mengsel
van Ammo "Dust" en "Dark Rust" en Vallejo "Dark Rust" omdat ik geen passende kleur had.
De verenpakketen en enkele kleine delen zijn verder aangezet met Ammo "Dark Rust" zodat
er wederom meer diepte in de weathering ontstaat.
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Vanmorgen ze laatste hand gelegd aan de draaistellen, een mixje verdunde acrylverf bruin/zwart over
de aspotten en enkele delen van het draaistel gesmeerd en dat gaf het gewenste resultaat.
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Alle verfjes zijn aangebracht met de kwast en daarna met een grote fijne kwast ge-drybrushed over de
oppervlakken, er is geen airbrush aan te pas gekomen.
Dadelijk de bufferbalken eens afnemen en voorzien van alle slangen alvorens deze ook nog een laagje
extra vervuiling krijgen en dan komt het einde van de ombouw wel in zicht
Gr,
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
BartvD
Offline
Berichten: 2175
Relax, it is only a hobby.
Re: Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
«
Reactie #32 Gepost op:
02 August 2025, 12:30:35 »
Mooi gedaan!
Gelogd
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen
www.flickr.com/photos/bvdoorn
De Fabriek een avontuur in spoor 0;
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0
Bij voorkeur in Schaal 0.
MaraNCS
niks gebouwd, niet geleefd
Offline
Berichten: 714
Re: Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
«
Reactie #33 Gepost op:
02 August 2025, 12:37:27 »
Op z'n half engels zou ik zeggen: dit is modelbouw Next level!
Op z'n Grunnigs: schier
Gelogd
Station Baarn HIJSM
BartvD
Offline
Berichten: 2175
Relax, it is only a hobby.
Re: Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
«
Reactie #34 Gepost op:
02 August 2025, 16:29:02 »
oftewel een Groninger die er meer woorden aan besteed: "mooi waark mien jong"
Gelogd
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen
www.flickr.com/photos/bvdoorn
De Fabriek een avontuur in spoor 0;
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0
Bij voorkeur in Schaal 0.
RobbertJan
Offline
Berichten: 3531
Mcn NSR Groningen.
Re: Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
«
Reactie #35 Gepost op:
03 August 2025, 10:55:10 »
Het is zeker een schiere machine geworden en, Uniek!
Gister tussen de buien door even snel buiten een paar plaatjes geschoten in het
natuurlijke licht, en dat maakte mij erg blij, de weathering ziet er buiten zo veel
beter uit, maar oordeel zelf.
Class 58 ACTS 5814 outside light
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Class 58 ACTS 5814 outside light
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Class 58 ACTS 5814 outside light
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Class 58 ACTS 5814 outside light
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Class 58 ACTS 5814 outside light
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Het aanbrengen van diverse laagjes weathering heeft z'n vruchten afgeworpen, de
draaistellen hebben een mooie dieptewerking gekregen, net als bij de echte machine.
Gr,
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
RobbertJan
Offline
Berichten: 3531
Mcn NSR Groningen.
Re: Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
«
Reactie #36 Gepost op:
Vandaag
om 20:14:08 »
De afgelopen dagen na het werk bezig geweest met de kleine details in de cabines van de 5814.
Class 58 ACTS 5814 details
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Onder andere de verbanddozen en vluchtmaskers stonden op het programma.
Class 58 ACTS 5814 details
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Class 58 ACTS 5814 details
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Class 58 ACTS 5814 details
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Een simpele versie gemaakt uit styreen en daarna met acrylverf geschilderd.
Class 58 ACTS 5814 details
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Met de kap er op ziet het er best realistisch uit, maar klaar is het nog niet, dus vandaag de
dozen met afdekfolie gemaakt en in cabine 2 de kasten voor ATB en ritregistratie aangebracht.
Cabine 1
Class 58 ACTS 5814 cab details
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Class 58 ACTS 5814 cab details
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Cabine 2
Class 58 ACTS 5814 cab details
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Class 58 ACTS 5814 cab details
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Class 58 ACTS 5814 cab details
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Achter het licht vervuilde glas ziet het er toch wel super uit, ik ga nog wel een paar kabels etc aanbrengen
rondom de ATB kasten zodat het net even wat fraaier oogt.
Daarna ga ik de details aanbrengen rondom de stuurtafel zoals de Gsmr en ATB-ng data invoerkast.
Gr,
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0