@Rian: Loc op z'n kop in een schuimplastic onderhoudsblok, lokliege op z'n Duits.Een reststukje rail met draden eraan voor de voeding, dat op de stroomafnemende wielen houden en met een wattenstaafje o.i.d. de draaiende wielen schoonmaken.
Ik heb wel eens getwijfeld over een schoonmaakwagen, zou het graag gebruiken want dat schrobben over de rails ben je snel zat. Maar ik moet best wel goed poetsen om het écht schoon te krijgen anders blijft je contact problemen houden. Ik vraag me af of die schoonmaak wagens ook zo'n kracht kunnen uitoefenen.
...... met wasbenzine..........korrel 3000 schuurpapier.
In de T-gauge sets maken ze gebruik van magneet wielen.Deze geven de grip die nodig is, en blijven (bijna) altijd stroomcontact houden.Is dat nog nooit geprobeerd in H0 en N ??Ronald Visser(koperen of stalen rails....)
Wasbenzine, schuurpapier....brrrr....... koude rillingen.
Wat is er mis met wasbenzine? Ik heb mijn proef inmiddels beëindigd nadat stukjes bielzenmat 6 uur in wasbenzine resp. terpentine hadden gelegen. Geen enkele schade te bekennen.Korrel 3000 kun je nauwelijks meer schuurpapier noemen. Dat is meer polijstpapier. Ik gebruik dat ook wel in hardnekkige gevallen. Je moet natuurlijk niet met korrel 60 over je rails raggen, maar die hele fijne korrels doen geen kwaad.Daarbij moet je bedenken dat er in splinternieuwe rail ook al krasjes en groeven zitten die zijn ontstaan bij het productieproces.
Hio,Ik heb diversen manieren geprobeerd.Het beste is tot nu toe het materiaal van Lux.Kost wat maar uiteindelijk ben ik er zeer tevreden van.Dave