Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

DE II van DKM opnieuw bedraden. door Ronald Halma
Vandaag om 11:43:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:41:01
Molenbaan (werktitel) door Ronald Halma
Vandaag om 11:36:34
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:33:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
Vandaag om 11:05:59
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:46:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:29:58
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:57
Wat was jullie allereerste loc? door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:06:56
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
Vandaag om 10:01:59
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:05:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 09:02:51
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 08:21:30
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 00:23:02
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
04 August 2025, 23:07:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 August 2025, 21:47:12
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
Aachenau West door Overet
04 August 2025, 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
04 August 2025, 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 August 2025, 20:56:59

Auteur Topic: Info gezocht van aangeboden NS Verwarmingswagen en Rommenholler wagens modellen  (gelezen 3689 keer)

ArjanB

• Offline Offline

In deze aangeboden partij wagentjes zit een verwarmingswagen. Is er iemand die van de fotos kan opmaken wat ik hier zie (merk). Betere foto’s stonden niet op verkoper site.

Verder in de volgende partij 2 Rommerholler wagens. Waarschijnlijk een semi-zelfbouw. Petermodelbouw.nl bied 3D prints aan van die ze modellen maar die zijn niet iets anders denk ik
Modellen die ik ook wel zou willen hebben maar nog al aan de prijs zijn. Iemand een idee

Arjan

orientexpress

• Offline Offline
Re: Info gezocht van aangeboden NS Verwarmingswagen en Rommenholler wagens modellen
« Reactie #1 Gepost op: 26 January 2025, 22:17:04 »
Deze misschien?

https://sleutelspoor.nl/projecten/energie-wagen/

Artirec heeft deze natuurlijk ook nog gemaakt.

Mvg,

Adriaan

FritsT

• Offline Offline
    • nulpunt
Re: Info gezocht van aangeboden NS Verwarmingswagen en Rommenholler wagens modellen
« Reactie #2 Gepost op: 26 January 2025, 22:31:27 »
Jouef heeft de Franse versie van de energiewagen en Kuijpers Hobbyhuis (Utrecht) heeft er daarvan een aantal in geel/grijs laten spuiten. Zover ik weet eind jaren 80.
Het doosje er achter komt mij onbekend voor, maar dat kan iemand natuurlijk ook zelf hebben gemaakt met een foto er op.
« Laatst bewerkt op: 26 January 2025, 22:40:45 door FritsT »

grossraumwagen

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 26 January 2025, 22:57:31 »
Trawos of THS (?) heeft ook ooit een Jouef model verbouwd en in de NS-kleuren gespoten.
Aangezien de SNCF versie en dus ook het Jouef model langer was, was het model voor de NS te lang. Dat is zo te zien hier niet het geval.

De Rommenhöller wagens lijken op de foto's weinig reliëf te hebben. Ms een soort papierprint op een vlakke ondergrond, zoals ooit Erga e.d.?

AB 7216

• Offline Offline
    • Dwangrail.nl
« Reactie #4 Gepost op: 27 January 2025, 06:32:57 »
Er was voor Artitec ook een resin? bouwpakket in de handel van deze verwarmingswagen.
Deze werd op Houten verkocht, ik weet dat de wanden wit van kleur waren.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 27 January 2025, 08:35:58 »
Ja, we kunnen alles wel gaan opnoemen, maar op basis van de foto's kan het alles zijn van uitgeprint karton tot Philotrain. Als je interesse heb dan zal je de gok moeten wagen en op de partij moeten gaan bieden. Een gok kan op twee manieren uitvallen, maar wie niet waagt wie niet wint.  :)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Montanbahn

• Offline Offline
  • Steel is king!
« Reactie #6 Gepost op: 27 January 2025, 12:34:36 »
Waarschijnlijk is die Rommenholler een Roco wagon. Dat denk ik te zien aan de doosjes op deze rij. Toevallig gaat dat bij de andere modellen goed, dan neem ik aan bij deze ook.
Volgens mij is die al eens eerder op dit forum aan de orde gekomen maar kan zo 1.2 3 niet meer vinden hoe en waarom.
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #7 Gepost op: 27 January 2025, 12:41:12 »
Er was voor Artitec ook een resin? bouwpakket in de handel van deze verwarmingswagen.
Deze werd op Houten verkocht, ik weet dat de wanden wit van kleur waren.

Groeten Arjen

Er zijn dus al zeker 3 bouwpakketten van geweest; Frank Oude Elferink (Mispoes), Roy van Dijk en Artitec.

Stephan.

Duikeend

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 27 January 2025, 13:23:42 »
denk nog wel meer:

origine weet ik niet meer, maar het zou de trawos kunnen zijn.
maar deze is het dus niet. ik denk dat de gevraagde een van Roy is.
« Laatst bewerkt op: 27 January 2025, 13:26:42 door Duikeend. Reden: aanvulling tekst »
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

ArjanB

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 27 January 2025, 14:20:02 »
Waarschijnlijk is die Rommenholler een Roco wagon. Dat denk ik te zien aan de doosjes op deze rij.

De doosjes zijn van een Roco koelwagen met BILGER HO sticker er op. Dus misschien een Roco onderstel maar over Bilger kan ik verder niks vinden.

Over de energie / vewarmings wagen op de verkopersite wordt ook nog deze aangeboden. Maar dat is een ander model dan op mijn eerst geposte foto en lijkt veel meer op het door duikeend geplaatste plaatje. Maar  heeft dan weer een ander dak.

Ik denk dat alles uit een collectie komt van iemand die wel meer "speciale" modellen had of misschien wel aan "om/zelfbouw" deed want ik om op de site wel meer tegen al dan niet beschikbaar

Het wordt aangeboden in de USA.

Ik heb beide partijen besteld daar de prijs dusdanig was dat het zeer de moeite waard was.

Montanbahn

• Offline Offline
  • Steel is king!
« Reactie #10 Gepost op: 27 January 2025, 17:09:18 »
Bilger H0 stond op Roco doosjes in samenhang met koelwagens voor Bier (voorzover ik kan vinden). Er staat op de door jou geposte foto maar 1 Bilger H0 doosje (of ik ben vandaag slecht van zicht  ::) )De door jou genoemde gaswagens van Rommenhöller hebben een ander Roco doosje erachter staan (ik zie geen stikker hierop). Ik sluit niet uit dat dit niet van Roco zelf is, maar gezien de andere verpakkingen (netjes achter de betreffende wagons) lijkt me dit te kunnen kloppen.
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Stefan88

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 27 January 2025, 17:21:14 »
Ik vermoed zelfbouw met fleischmann draaistellen van onder andere de 4 assige SSk Köln wagens van de reichsbahn.
Deze en nog een ander type staan op mijn to do lijstje dus ben daar wat meer info over aan het inwinnen nog.

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #12 Gepost op: 27 January 2025, 17:54:57 »
op marktplaats
https://www.marktplaats.nl/l/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/#q:energiewagen
1 van de 1ste 5 resultaten zit wel iets bij wat er erg op lijkt.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

ArjanB

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 27 January 2025, 18:23:12 »
Bilger H0 stond op Roco doosjes in samenhang met koelwagens voor Bier (voorzover ik kan vinden). Er staat op de door jou geposte foto maar 1 Bilger H0 doosje (of ik ben vandaag slecht van zicht  ::) )De door jou genoemde gaswagens van Rommenhöller hebben een ander Roco doosje erachter staan (ik zie geen stikker hierop). Ik sluit niet uit dat dit niet van Roco zelf is, maar gezien de andere verpakkingen (netjes achter de betreffende wagons) lijkt me dit te kunnen kloppen.

Zie hier de link de oranje roco doosjes zijn wel degelijk omgekat. Bovendien Roco heeft volgens mij deze modellen nooit uitgebracht. Van Bilger als bedrijf / aanbieder kan ik verder niks terug vinden.

https://www.trainz.com/products/fleischmann-rocco-ho-scale-assorted-rolling-stock-10-ex-box?variant=43925450195066

Ik vermoed zelfbouw met fleischmann draaistellen van onder andere de 4 assige SSk Köln wagens van de reichsbahn.
Deze en nog een ander type staan op mijn to do lijstje dus ben daar wat meer info over aan het inwinnen nog.

Dat zou zomaar kunnen zoals ik eerder vermelde www.petermodelbouw.nl  bied deze wagens aan als 3d druk maar met iets andere opschriften. Maar als je die route gaat dan worden het een prijzige wagentjes. Maar de wagens op de aanbieding zijn net eventjes anders. Kijk ook eens bij www.wagenwerk.de voor ombouw 3d goederenwagens. Of dit draadje https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=111268.msg3222483797#msg3222483797

Arjan

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 27 January 2025, 18:42:34 »
Bilger. Ik vind wel meer verpakkingen van Roco met Bilger erop. Ook een verpackking van Sachsenmodelle.
Voormalige naam modelbouwwinkel?
Naam voormalige eigenaar?

Bilger
Jeroen