Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:30:01
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 23:26:21
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
Vandaag om 23:23:34
Station Roodeschool door Sikko
Vandaag om 23:05:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door lrrw
Vandaag om 22:33:23
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door RICROO
Vandaag om 22:18:35
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door MOVisser
Vandaag om 22:14:13
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door spock
Vandaag om 22:11:03
Railcom zender bouwen door AP3737
Vandaag om 22:01:55
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
Vandaag om 21:53:32
Rails roestig verven door Sven
Vandaag om 21:49:59
19 Toen door defender
Vandaag om 21:49:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 19:30:56
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door Dave.......
Vandaag om 19:30:36
20 jaar BNLS door Marco1044
Vandaag om 19:29:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door puntenglijder
Vandaag om 19:27:27
Handregelaar aan IB Basic door laurent
Vandaag om 18:51:08
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 18:37:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:59:07
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 17:50:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:09
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door KNed
Vandaag om 16:41:47
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
Vandaag om 16:33:28
Spoorhumor door Eric B
Vandaag om 12:21:56
? Aanleg Zuidwestboog bij Meteren door Arjan6511
Vandaag om 11:43:27
EifelBurgenBahn door Jelmer
Vandaag om 11:35:34
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door damngrazy
Vandaag om 11:11:14
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 11:01:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:39:45
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Rick
Vandaag om 10:12:45

Auteur Topic: Artitec DE1  (gelezen 536260 keer)

hubertus

• Offline Offline
Re:Artitec DE1
« Reactie #285 Gepost op: 10 February 2008, 12:48:30 »
Nou sorry hoor maar Artitec heeft absoluut niet gefaald.
Dat is nu het leuke van het constateren van falen: het is heel subjectief.
Als je veel waarde hecht aan het nakomen van gewekte verwachtingen, kun je wel stellen dat Artitec heeft gefaald. Hecht je meer waarde aan de kwaliteit van het eindproduct en vind je de levertermijn niet zo boeiend, zul je niet zo snel vinden dat ze hebben gefaald.
Het zal mij een zorg zijn of en wanneer deze modellen komen, maar ik onderschrijf wel de zorgen die mbt Artitec worden geuit. Ze lijken onvoldoende controle te hebben op hun chinese leverancier. De tekortkomingen van plan E, hoe onbelangrijk je die ook mag vinden, wijzen daar ook op. Niets nieuws voor wie wel eens zakelijk met China te maken heeft gehad, maar betekent ook dat er geen enkele garantie is, dat het de komende maanden beter gaat worden.

Huub

Railpassie

• Offline Offline
  • De laatste Trein stopt niet aan het perron......
« Reactie #286 Gepost op: 10 February 2008, 12:52:28 »
komen de beloofde uitvoeringen van de Plan E nu nog wel......? ::) ???

WillemNS

• Gast
« Reactie #287 Gepost op: 10 February 2008, 12:55:00 »
Tuurlijk, waarom niet? :-|

jumboy

• Offline Offline
« Reactie #288 Gepost op: 10 February 2008, 13:02:12 »
komen de beloofde uitvoeringen van de Plan E nu nog wel......? ::) ???

Ja... april... als het goed gaat.
Nederlands H0 Modelspoor

Bart Donker

• Offline Offline
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #289 Gepost op: 10 February 2008, 14:09:04 »
De huidige gang van zaken rondom Artitec begint de trekken van een Soap te krijgen. De actie van 2006 in Nurnberg rondom de introductie van de DE1 en DE2 blijkt niet meer en minder te zijn dan een grote marketingtruc. Namelijk "Stay out"! Door het een en ander te suggereren hebben andere fabrikanten zoals Mehano en Piko besloten af te zien van de productie van de DE2 en DE1.
Kun je de bewering dat Mehano en Piko de DE1 en/of DE2 serieus had willen maken ook hard maken? Ik heb namelijk van deze bedrijven nog nooit een vooraankondiging voor deze diesels gezien.
En als dit -volgens jou- een marketingtruc van Artitec is, wat is dan het voordeel wat ze ermee behalen, danwel behaald hebben? Mij dunkt, dat Artitec pas voordeel heeft, op het moment dat de diesels leverbaar zijn en verkocht worden: dan pas komt er geld binnen en kunnen ze weer verder.

Kortom als er sprake is van stemmingmakerij, dan heeft Artitec dit primair aan zich zelf te danken. "Stemmingmakerij" voorkom je door effectief te communiceren en niet door middel van zwijgen. En dat laatste gebeurt door Artitec.
Kijk eens op de site van Artitec, daar wordt de hobbyist wel degelijk geinformeerd. Naar mijn mening heel netjes van Artitec, en jouw bewering lijkt me dus de plank helemaal mis te slaan...

Kortom het is aan Artitec om het vertrouwen terug te winnen!
Als het je te lang duurt, dan annuleer je toch je bestelling en koop je met dat geld toch gewoon wat anders? Ik ben er zeker van, dat er meer dan genoeg liefhebbers overblijven die wel begrip voor Artitec kunnen opbrengen, en geduldig blijven wachten tot het model uitkomt.

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart

RodeDuivel

• Offline Offline
« Reactie #290 Gepost op: 10 February 2008, 14:29:00 »
Besluitvorming DE1 door Mehano augustus 2005. Een en ander is aangekondigd op de beurs. Zie ook verslag Nürnberg 2006 in het blad Railmagazine.

Ten aanzien van het informeren. In augustus 2007 wederom door Artitec aangegeven dat de levering enkele maanden is vertraagd. Inmiddels zijn wij een half jaar verder en nog geen taal of teken van Artitec vernomen wanneer levering plaatsvindt. Nu wordt er geroepen ergens in 2008 ???.

Ten aanzien van modelspoorbudget bepaal ik zelf wat ik doe. Daar heb ik jou niet voor nodig. Ben per slot van rekening ook al 18 geweest.

Feit blijft dat Artitec zijn bedrijfsproces niet op orde heeft en onvoldoende de risico's heeft ingeschat die met het starten van een productlijn gepaard gaan. Zakelijk gezien is dit niet verstandig, maar dat is de verantwoordelijkheid van Diederik en Herbert. Op een gegeven ogenblik gaat zich dit keren tegen Artitec. En over deze zaken heb ik mijn zorgen, maar deze zorgen worden kennelijk door een stel niet op prijs gesteld.

Grtz,

Willem

Grtz,

Willem
« Laatst bewerkt op: 10 February 2008, 15:26:50 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

stig

• Offline Offline
« Reactie #291 Gepost op: 10 February 2008, 14:30:58 »
Jammer die negatieve teneur...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #292 Gepost op: 10 February 2008, 14:36:01 »
@stig.

Dit is idd negatief maar ook (deels) terecht dit kritiek.

Mij mening is kondig helemaal niks aan tot de mal gemaakt is en dat het nog hooguit 3 maanden gaat duren voordat het in de winkels ligt.

Aritec kan dit goed maken als ze een DE-2 Zowel rood blauw als geel meteen erna uibrengen.

(mischien is dat hun plan?)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

MR

• Offline Offline
« Reactie #293 Gepost op: 10 February 2008, 14:48:47 »
Besluitvorming DE1 door Mehano augustus 2005. Een en ander is aangekondigd op de beurs. Zie ook verslag Nürnberg 2006 in het blad Railmagazine.
<knip>

Feit blijft dat Artitec zijn bedrijfsproces niet op orde heeft en onvoldoende de risico's heeft ingeschat die met het starten van een productlijn gepaard gaan. Zakelijk gezien is dit niet verstandig, maar dat is de verantwoordelijkheid van Diederik en Herbert. Op een gegeven ogenblik gaat zich dit keren tegen Artitec. En over deze zaken heb ik mijn zorgen, maar deze zorgen worden kennelijk door een stel niet op prijs gesteld.

Zeg Willem,

In het draadje over de verrassing van Artitec gaf jij steeds hints na overleg met de heren van Artitec. Dus je moet goed op de hoogte zijn van wat bij Artitec gebeurt. Waarom ben jij dan in dit draadje zo negatief terwijl jij je zorgen over het uitblijven van de DEI persoonlijk hen kan meedelen? Ik gis eigenlijk naar je motief.

Groet,

Marco

henk

• Offline Offline
« Reactie #294 Gepost op: 10 February 2008, 15:16:47 »
Ten aanzien van het informeren. In augustus 2007 wederom door Artitec aangegeven dat de levering enkele maanden is vertraagd. Inmiddels zijn wij een half jaar verder en nog geen taal of teken van Artitec vernomen wanneer levering plaatsvindt. Nu wordt er geroepen ergens in 2008 ???.

Verstandig toch? Zouden de heren niet hebben besloten pas weer een datum te noemen als ze die ook waar kunnen maken? Plan E hebben ze ook pas aangekondigd toen levering zeker was.
Wat mij betreft geven de heren van Artitec blijk van een stijle leercurve.

Of we met Mehano zoveel beter waren afgeweest is zeer de vraag. Daar zijn ze tegenwoordig ook niet al te snel en de producten zijn van sterk wisselende kwaliteit. Het reizigersmaterieel van Mehano is nog nooit van topniveau geweest.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

RodeDuivel

• Offline Offline
« Reactie #295 Gepost op: 10 February 2008, 15:20:45 »
Het is jammer dat het een en ander negatief wordt uitgelegd. Ik heb mijn zorgen en deze uit ik!

Als het uiten van zorgen per definitie als negatief wordt bestempeld dan is dat maar zo.

Feit blijft dat er geen enkel zicht is op de levering van de DE1. Dit geeft aan dat Artitec geen grip heeft op het ontwikkel en productieproces. Dit is bijzonder zorgelijk. Je kunt in zo'n geval twee dingen doen. De stekker eruit trekken en een nieuwe fabrikant zoeken of hopen dat het alsnog goed komt.

Vanuit mijn professie heb ik ook te maken gehad met Aziatische leveranciers. Ook wij hebben twee tot drie jaar aangemodderd met na afloop geen enkel resultaat. De gouden bergen reiken tot aan de hemel, maar als het puntje bij het paaltje komt heb je niets.

Ik hoop dat Artitec erin slaagt het DE1 project op de rails krijgen. Gezien ervaringen die o.a. Railtop en LSM hebben met onze Oosterse fabrikanten ben ik niet geheel gerust op een goede afloop.

De enige die deze zorg kan wegnemen is Artitec door de handel en de hobbyist te informeren. Het informeren blijft echter achterwege, ondanks het feit dat levering met enkele maanden was vertraagd. En dit is een feit, waar wij niet om heen kunnen draaien.

Grtz,

Willem

henk

• Offline Offline
« Reactie #296 Gepost op: 10 February 2008, 15:23:42 »
Maar als er nou geen nieuws over de DE1 te melden valt?
Dat productie in China momenteel problematisch is, weten we zelf ook wel. Zelfs de grotere jongens als Hornby hebben daar last van.
« Laatst bewerkt op: 10 February 2008, 15:28:07 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bart Donker

• Offline Offline
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #297 Gepost op: 10 February 2008, 15:23:50 »
OK, dat wist ik dus niet, dank je.

Er ligt me zelf ook al iets bij van een tijdstip als maart 2007, de modellen heb ik gezien op Eurospoor, eind 2006. Geen idee of je nu op de site van Artitec gekeken hebt hoor, maar ik heb net nog even gespiekt, en er staat heel duidelijk "Als een nieuwe planning bekend is zullen we u daarover informeren via de winkelier en onze website". Er wordt door Wijktrein op pagina 3 van dit draadje gemeldt: "ergens in 2008". Daarna roep je zelf (!)dat het allerminst zeker is dat zelfs 2008 gehaald wordt.

Ten aanzien van modelspoorbudget bepaal ik zelf wat ik doe. Daar heb ik jou niet voor nodig. Ben per slot van rekening ook al 18 geweest.
::)

Feit blijft dat Artitec zijn bedrijfsproces niet op orde heeft en onvoldoende de risico's heeft ingeschat die met het starten van een productlijn gepaard gaan.
Ik ben niet in een positie om over de bedrijfsvoering van Artitec te oordelen, het is best mogelijk dat ze zaken fout ingeschat hebben. Maar je zult de discussie zelf ook al wel langer volgen, en dan weet je dus ook dat het uitstel nu aan de perikelen in China te wijten is.

Groeten, Bart
Groetjes, Bart

MR

• Offline Offline
« Reactie #298 Gepost op: 10 February 2008, 15:24:45 »
Aha,

Jij denkt dat het er niet meer van komt.

Groeten,

Marco

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #299 Gepost op: 10 February 2008, 15:32:37 »
Maar heeft Artitec niet precies twee producten die in China geproduceerd worden? Je kunt het dan niet echt over een trend hebben. Aan de DE-1 hebben ze zich grandioos vergaloppeerd (een vertraging van twee jaar is belachelijk, hoe je het ook wendt of keert), maar met de Plan E is het goed gegaan.

Wat ik bedoel te zeggen is dat er onvoldoende bewijslast voorhanden is om te concluderen dat ze hun interne processen niet op orde hebben. Als ze nou een DE-1, DE-2, 6400 en 2801 (volkomen willekeurige voorbeelden, geen idee wat ze van plan zijn) allemaal hadden aangekondigd en niet geleverd hadden, dan was het een ander verhaal.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40