Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door wob
Vandaag om 21:39:14
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:35:38
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifheeft? door martindegroot
Vandaag om 21:33:59
Bauarbeiten im gange door wob
Vandaag om 21:29:49
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 21:28:37
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
Vandaag om 21:26:35
Br 38 Piko Superen. door wob
Vandaag om 21:17:09
Rails roestig verven door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:14:09
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:10:25
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:54:52
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Olav
Vandaag om 20:42:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 20:17:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 20:15:59
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
Vandaag om 20:11:21
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Petertje
Vandaag om 19:54:04
Frans loodsje et cetera door tothebeach
Vandaag om 19:44:22
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
Vandaag om 19:01:17
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door hmmglaser
Vandaag om 18:57:16
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 18:02:55
Intermittende kortsluiting door bask185
Vandaag om 17:54:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:50:25
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:16:08
Klein baantje 1200x1200mm door spoorijzer
Vandaag om 15:06:29
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 11:51:07
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
Vandaag om 09:49:40
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Huup
Vandaag om 09:27:54
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door KNed
16 June 2025, 23:11:16
TT-DEC programmeren en aan andere centrale. door C_Jabaaij
16 June 2025, 22:45:02

Auteur Topic: Artitec DE1  (gelezen 536129 keer)

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:Artitec DE1
« Reactie #255 Gepost op: 10 February 2008, 00:07:59 »

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #256 Gepost op: 10 February 2008, 09:27:19 »
Artitec is meer een kleinserieproducent dan een grote dozenschuiver a la roco, daar moet je je verwachtingen op afstemmen.
Gelukkig vragen ze geen kleinserie prijzen :D
Het ligt er voornamelijk aan dat de produktie in China plaatsvindt. Alle fabrikanten die daar hun produktie hebben, hebben te maken met grote vertragingen, denk maar aan LSM.
Komen de Artitec treinen ook niet uit dezelfde fabriek (Modern Gala) ?
Vr. groeten,
Bob

Rob Ellerman

• Offline Offline
  • Modelspoor is emotie...
« Reactie #257 Gepost op: 10 February 2008, 09:36:12 »
Nee, de modeltreinen van Artitec worden niet bij Modern Gala gemaakt.

Zoals de zaken er nu voor staan kan de diesel 1 'ergens in 2008' worden verwacht. De fabrikant begint na de perikelen van het afgelopen jaar z'n zaken op orde te krijgen. Een exacte datum kan nog niet worden genoemd, evenals de volgorde van verschijnen van de diverse kleurvarianten. Blijf dus de website van Artitec en de hobbybladen in de gaten houden.
Tbinnebarretije…

RodeDuivel

• Offline Offline
« Reactie #258 Gepost op: 10 February 2008, 10:00:40 »
"Ergens in 2008"! Dit geeft weinig vertrouwen voor de toekomst ???. In principe zou een bedrijf als hij zijn bedrijfsprocessen op orde heeft een indicatie geven in welk kwartaal het product wordt uitgeleverd.

Het geeft ook te denken dat er geen enkele mededeling wordt gedaan van de kant van Artitec. De feiten zijn wel dat inmiddels er modelspoorzaken zijn opgeheven, waar klanten hun bestelling hebben geplaatst. Klanten zijn overleden of zijn gestopt met hun hobby door diverse omstandigheden.

Ondanks de euforie van de Plan E rijtuigen begin mij echt zorgen te maken over Artitec. Deze wijze van opereren geeft heel weinig vertrouwen voor de toekomst. Voorlopig bestel ik niet meer op voorhand een product van Artitec. Heb inmiddels 2 DE1 in bestelling staan, maar er is geen zicht op uitlevering. Het gereserveerde budget had ik in de tussentijd ook aan andere modellen kunnen uitgeven.

Grtz,

Willem

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #259 Gepost op: 10 February 2008, 10:11:26 »
Misschien moeten we de olympische spelen afwachten...
Vr. groeten,
Bob

Rob Ellerman

• Offline Offline
  • Modelspoor is emotie...
« Reactie #260 Gepost op: 10 February 2008, 10:16:02 »
@Willem

Willem, je opmerkingen slaan als een tang op een varken. ALs je je centen wilt oppotten (niet wilt uitgeven) moet je dat vooral doen. Er is door Artitec (of je winkelier) ook geen aanbetaling gevraagd, dus je zit nergens aan vast. Als je nu nog niet snapt dat  ze het bij Artritec het het vervelendst van iedereen vinden dat ze nog niet hebben kunnen leveren, dan moet je over een paar zaken nog even goed nadenken voordat je het bovenstaande opschrijft. Ik vind dat je daarmee, op z'n zachtst gezegd, aan een vervelende stemmingmakerij doet.
« Laatst bewerkt op: 10 February 2008, 15:21:38 door Peter Korsten. Reden: Citaat verwijderd. »
Tbinnebarretije…

Railhopper

• Offline Offline
« Reactie #261 Gepost op: 10 February 2008, 10:23:45 »
ik ben het helemaal met wijktrein eens.
Artitec kan nu alleen maar wachten op de uitlevering, dat er te veel lood in zit, daar kan artitec niks aan doen, en vervolgens is de kop niet goed om dat de raamstijlen niet klopen is alleen maar voor de klant, ze willen alleen de klant tevreden houden. kijk ik zou het ook erg jammer vinden als we nog een halfjaar moeten wachten.jammer dan, er zijn nog genoeg andre leuke  dingen  die mischien uit gaan komen of die uit komen 

Greetzz Railhopper

modelspotter

• Gast
« Reactie #262 Gepost op: 10 February 2008, 10:24:03 »
In Nb op 7-2 heel lang gesproken met He... van Artitec:

"Het enige wat ik kan zeggen, het wordt goed maar heb geduld. Er is in China geen geschoold personeel meer te krijgen, iedereen smeert hem naar Beijing.
Hebt u klachten over een dak... (zie plan E), prima, maar dan komt u achteraan het rijtje en leveren we pas over een half jaar".

Modelspotter

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
« Reactie #263 Gepost op: 10 February 2008, 10:26:23 »
Door de Olympische spelen gaan er veel arbeiders naar Beijing (Peking voor de kenners).
Daar valt dus goed geld te verdienen blijkbaar.
Vr. groeten,
Bob

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #264 Gepost op: 10 February 2008, 10:28:25 »
Wat maakt het uit dat iets, waar we zo lang op hebben moeten wachten, een paar jaar vertraging oploopt? Ik ben blij dat Artitec kritisch is op wat straks het eindproduct zal zijn. We kunnen toch de DKM-ramp (DE-2) nog wel herinneren? Als het nodig is heb ik nog wel 1½ jaar geduld, als het maar een goed model gaat worden.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

HenkB

• Offline Offline
« Reactie #265 Gepost op: 10 February 2008, 10:29:42 »
Krijg zo langzamerhand de hik van Artitec met hun uitvluchten. Ze moeten de productie van treinstellen gewoon aan de grote jongens overlaten. Ik denk dat ik het boek Artitec eens mooi ga sluiten.

Henk

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #266 Gepost op: 10 February 2008, 10:34:48 »
Als ik zie hoe goed Artitec met plan E bezig is kom ik tot de conclusie dat ze mee kunnen doen met de grote jongens maar wel klein zijn gebleven op een positieve manier. Kijk maar eens hoe ze omgaan met de kritiek, alle lof!
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #267 Gepost op: 10 February 2008, 10:35:33 »
Willem, je opmerkingen slaan als een tang op een varken. ALs je je centen wilt oppotten (niet wilt uitgeven) moet je dat vooral doen. Er is door Artitec (of je winkelier) ook geen aanbetaling gevraagd, dus je zit nergens aan vast. Als je nu nog niet snapt dat  ze het bij Artritec het het vervelendst van iedereen vinden dat ze nog niet hebben kunnen leveren, dan moet je over een paar zaken nog even goed nadenken voordat je het bovenstaande opschrijft. Ik vind dat je daarmee, op z'n zachtst gezegd, aan een vervelende stemmingmakerij doet.
De opmerkingen van Willem slaan mijns inziens zeker niet als een tang op een varken, integendeel. Ik heb bestellingen geannuleerd om minder. Dat hij zijn vraagtekens zet bij hoe het de DE's vergaat is niet meer dan terecht.
Ik lees dat Willem duidelijk nog wel vertrouwen heeft in Artitec, maar zijn zorgen 'het algemeen' betreffen. Dat is mijns inziens terecht.
Grote voordeel van Artitec is de openheid waarmee Artitec haar klanten tegemoet treeedt. Dat memoreert Wijktrein.
Onterecht vind ik de opmerking dat Willem aan stemmingmakerij zou doen. Hij uit zijn zorgen. Dat mag.

Groet,

Huibert

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #268 Gepost op: 10 February 2008, 10:38:04 »
Als ik zie hoe goed Artitec met plan E bezig is kom ik tot de conclusie dat ze mee kunnen doen met de grote jongens maar wel klein zijn gebleven op een positieve manier. Kijk maar eens hoe ze omgaan met de kritiek, alle lof!
Hulde! Als ik zie hoe goed Artitec bezig is met plan E kom ik tot de conclusie dat ze die grote jongens in hun hemd laten staan! Wat? Nakend wroelen zij in het stof!

Zo.

Gr/H

RodeDuivel

• Offline Offline
« Reactie #269 Gepost op: 10 February 2008, 10:46:04 »

Volgen mij heb je het niet begrepen mister Wijktrein. Het heeft niks met stemmingmakerij te maken. Het gaat er primair om dat je je bedrijfsprocessen op orde dient te hebben. Het blijkt dat dit niet het geval is. Je kunt met veel bombarie iets aankondigen in 2006 dat iets wordt uitgeleverd in 2006, maar het is allerminst zeker dat zelfs 2008 wordt gehaald.

In die zin ben ik het ook volledig eens met Henk dat Artitec constant met uitvluchten komt. Ik begrijp dat je zeer dicht betrokken bent bij Artitec en een belangrijke vinger in de pap hebt op het gebied van modellenkeuze, maar je dient de realiteit ook onder ogen te zien.

Winkeliers ontvangen bestellingen van klanten in de veronderstelling dat de producten binnen een overzienbare termijn worden uitgeleverd. Het zijn de winkeliers die constant de klanten moeten teleurstellen. Hoe verkoop je als winkelier dit aan je klanten. Mijn winkelier hoeft dit niet meer te doen, omdat hij zijn toko heeft gesloten i.v.m. pensioenering.

De huidige gang van zaken rondom Artitec begint de trekken van een Soap te krijgen. De actie van 2006 in Nurnberg rondom de introductie van de DE1 en DE2 blijkt niet meer en minder te zijn dan een grote marketingtruc. Namelijk "Stay out"! Door het een en ander te suggereren hebben andere fabrikanten zoals Mehano en Piko besloten af te zien van de productie van de DE2 en DE1.

Kortom als er sprake is van stemmingmakerij, dan heeft Artitec dit primair aan zich zelf te danken. "Stemmingmakerij" voorkom je door effectief te communiceren en niet door middel van zwijgen. En dat laatste gebeurt door Artitec.

Kortom het is aan Artitec om het vertrouwen terug te winnen!

Grtz,

Willem