Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Met welke tang knip je verenstaal? door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:10:05
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:07:39
Update: baan in de tropen door Arjen52
Vandaag om 18:42:45
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:38:50
Grootspoor in Frankrijk door Karben
Vandaag om 18:23:17
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door AP3737
Vandaag om 18:00:35
De fabriek - Spoor 0 door BartvD
Vandaag om 17:56:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:05:24
't Boemeltje door bask185
Vandaag om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
Göhrener Viaduct door aad52
Vandaag om 15:19:20
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47

Auteur Topic: Artitec DE1  (gelezen 539615 keer)

Hans sprinter

• Offline Offline
  • Vriend van vlaflip
Re:Artitec DE1
« Reactie #270 Gepost op: 10 February 2008, 10:48:40 »
Er is door Artitec (of je winkelier) ook geen aanbetaling gevraagd, dus je zit nergens aan vast.

Wijktrein, een nieuwtje wellicht, maar je stelling is onjuist.
Ik heb HELAAS mijn DE1 besteld bij een winkelier die WEL >:( een aanbetaling vraagt.
Das dus nu echt de laatset keer dat ik zoiets doe, maar voorlopig wacht ik al meer dan 2 jaar!! 
: Edit: bedrag overgemaakt op 24-2-2006 !!!! >:( >:( >:( >:( >:(
« Laatst bewerkt op: 10 February 2008, 14:42:55 door Hans sprinter »

Ries

• Offline Offline
« Reactie #271 Gepost op: 10 February 2008, 11:08:28 »

Ik vind dat iedereen zijn bevindingen mag geven, negatief of positief. Alleen wat schiet je er mee op?

Kent deze nog:
Succesvol directeur wordt gevraagd, waarom zijn onderneming zo goed loopt.
Antwoord: Ik heb vele fouten gemaakt en tegenslagen gekent, maar ik heb ervan geleerd én ik heb nooit opgegeven.
PS als er iets fout ging, ging de directeur niet van 's ochtends tot 's avonds mensen bellen, met de mededeling dat er iets fout gegaan was en hoe de zaak er nu en morgen er precies voor stond. Als hij dat wel had gedaan, was hij niet meer aan de oplossing toe gekomen. Een korte mededeling, we zijn er mee bezig was genoeg.

Let even goed op, ik heb geen vingert in de pap bij Artitec
(dat verkopen ze namelijk niet),
ik vind het mooi dat ze niet opgeven en als tie komt, gaat deze N-spoorder hem halen een mooi diorama bouwen en er lekker van genieten.

Ries

Huup

• Online Online
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #272 Gepost op: 10 February 2008, 11:16:31 »
(
Citaat van: Ries
Is de Kameel al uitgeleverd?
De 1:1 rijdt proefritten!)

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #273 Gepost op: 10 February 2008, 11:25:41 »
En ja hoor... nu is het allemaal boehoehoe hier te kort en daar te lang, straks is die DE1 er en hoor je nooit meer wat over de wachttijd. wedden? En liever over 5 jaar een mooie DE1 van artitec dan nu een van mehano in Lint41-kwaliteit...

henk

• Offline Offline
« Reactie #274 Gepost op: 10 February 2008, 11:29:41 »
De huidige gang van zaken rondom Artitec begint de trekken van een Soap te krijgen. De actie van 2006 in Nurnberg rondom de introductie van de DE1 en DE2 blijkt niet meer en minder te zijn dan een grote marketingtruc. Namelijk "Stay out"! Door het een en ander te suggereren hebben andere fabrikanten zoals Mehano en Piko besloten af te zien van de productie van de DE2 en DE1.

Kortom als er sprake is van stemmingmakerij, dan heeft Artitec dit primair aan zich zelf te danken. "Stemmingmakerij" voorkom je door effectief te communiceren en niet door middel van zwijgen. En dat laatste gebeurt door Artitec.

Kortom het is aan Artitec om het vertrouwen terug te winnen!

Grtz,

Willem

Hiermee doe je Artitec ernstig tekort Willem.
Levering is een breder probleem van alle kleine fabrikanten die in China laten produceren. Juist Artitec blijkt te hebben geleerd van het gedoe met de DE1 en DE2.
En dus werd de plan E pas aangekondigd toen productie zeker was.
En dus horen we pas weer een datum voor de DE1 als productie voldoende zeker is.
Prima orde op zaken gesteld.
Artitec wil kennelijk juist niet dezelfde kwalijke reputatie rond levering als LSM.
« Laatst bewerkt op: 10 February 2008, 12:13:53 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

HenkB

• Offline Offline
« Reactie #275 Gepost op: 10 February 2008, 12:10:21 »

Tip voor Artitec. Hoe kom je aan Chinese werkkrachten? De laatste jaren zijn in Nederland veel Chinese restaurants gesloten. Al die Chinezen zitten in de bijstand. Als Artitec nu die werkeloze Chinezen over laat vliegen naar China, dan heeft Artitec genoeg werkkrachten voor het vervaardigen van die treintjes ;D

Overigens, wat hebben wij als modelspoorders met de problemen van Artitec in China te maken? Artitec kondigt met veel ophef een model aan voor eind 2006 en het komt niet!! Goed, je kunt het als fabrikant een paar maanden uitstellen, maar niet een paar jaar (of zeer waarschijnlijk helemaal niet). In mijn ogen heeft Artitec volkomen gefaald. En die Plan-E rijtuigen, is leuk hoor als een pleister op de wond, maar er mankeert van alles aan.

Henk B

WillemNS

• Gast
« Reactie #276 Gepost op: 10 February 2008, 12:20:08 »
In mijn ogen heeft Artitec volkomen gefaald. En die Plan-E rijtuigen, is leuk hoor als een pleister op de wond, maar er mankeert van alles aan.

Henk B

Explain yourself!
Vooral, Er mankeert vanalles aan. Alleen het dak hoor?

Willem

Wesley

• Offline Offline
  • NS tussen WO2 en deklassering
« Reactie #277 Gepost op: 10 February 2008, 12:20:41 »
Citaat
In mijn ogen heeft Artitec volkomen gefaald. En die Plan-E rijtuigen, is leuk hoor als een pleister op de wond, maar er mankeert van alles aan.
Nou sorry hoor maar Artitec heeft absoluut niet gefaald. Ze willen hun model perfect hebben, de eerste keer was er iets mis en dat hebben ze verbeterd. Dat er in China problemen zijn, daar is Artitec niet de enige mee, er zijn meer fabrikanten die hun modellen niet krijgen(dan bedoel ik niet alleen van modeltreinen maar ook van o.a. modelbussen). Ik weet zeker dat de mensen die nu roepen ik bestel hem niet meer, ik sluit de deur voor Artitec en dergelijke uitspraken, straks het hardst naar de winkel rennen omdat het gewoon een perfect model gaat worden. Wat is er nou erg aan een jaar of meer langer wachten, de wereld vergaat toch niet.

Wesley
« Laatst bewerkt op: 10 February 2008, 12:27:48 door Wesley »
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

HenkB

• Offline Offline
« Reactie #278 Gepost op: 10 February 2008, 12:30:44 »
Willem,

Kijk maar eens op de site van Artitec: problemen en oplossingen plan-E rijtuigen.

Wesley,

Wie zegt nou dat het een perfect model gaat worden? En als een fabrikant (klein of groot) een model met veel bombarie voor eind 2006 aankondigt en zelfs in 2008 is het model in geen velden of wegen te bekennen, dan hebben zij in mijn ogen gefaald.

Groeten,
Henk B

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #279 Gepost op: 10 February 2008, 12:31:35 »
wij wachten met spanning op de perfect uitgevoerde en prompt geleverde modellen tegen bodemprijzen waarmee Henk-B-models over enkele weken de nederlandse modelspoormarkt zal overspoelen.
 ::)

Weerd

• Offline Offline
« Reactie #280 Gepost op: 10 February 2008, 12:37:26 »
Henk,

Als ik jou was zou ik het model afbestellen en zelf een dieseltje maken.

Artitec is afhankelijk van anderen en dat kan ongewild voor enorme problemen zorgen.
Kijk naar andere bedrijven die ook in China laten produceren, allemaal hebben ze behoorlijke uitleveringsproblemen.
En wat maakt het nou uit om nog even te wachten.
Ik zie vanzelf wel wanneer de dieseltjes uitkomen. Voor mij is het hobby en ik heb geen zin om te stressen voordat een produkt uitgeleverd gaat worden.
Ik wacht wel op kwaliteit!

Gerard

HenkB

• Offline Offline
« Reactie #281 Gepost op: 10 February 2008, 12:38:40 »
Floriz,

Ik ben van het principe: 'een man een man een woord een woord' ;D

Groeten,
Henk B

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #282 Gepost op: 10 February 2008, 12:43:35 »
Citaat
Wie zegt nou dat het een perfect model gaat worden? En als een fabrikant (klein of groot) een model met veel bombarie voor eind 2006 aankondigt en zelfs in 2008 is het model in geen velden of wegen te bekennen, dan hebben zij in mijn ogen gefaald.

Zo, we gaan hard. In dit boven genoemde bericht staat dat in 2008 de DE I nog niet uitgeleverd wordt. Het is nu Februari, dus een glazen bol lijkt mij hier toch van toepassing. ;D

Kom mensen, stop eens met die onzin. >:(
De één zal tevreden zijn als het model komt en de ander besteld hem maar af omdat het te lang duurt naar zijn zin.

Verder als je het mij vraagt, maakt het mij niet uit. Als het model maar perfect wordt. Wat bij andere leveranciers wel eens een vraagteken is door de korte levertijden.

En verder, zullen we nu wachten tot echt bekend is waarneer het model komt. Dus on topic graag.

Groeten,

Christoph

henk

• Offline Offline
« Reactie #283 Gepost op: 10 February 2008, 12:46:41 »
Willem,

Kijk maar eens op de site van Artitec: problemen en oplossingen plan-E rijtuigen.

Tsja, zo is het nooit goed.
Het perfecte model bestaat niet, maar Artitec is het enige merk dat ik ken dat de foutjes gewoon op de website zet en op zoek gaat naar een oplossing. Andere merken laten dat gewoon waaien.

En verder heeft iedereen zijn eigen definitie van falen zullen we maar zeggen.  ;)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

HenkB

• Offline Offline
« Reactie #284 Gepost op: 10 February 2008, 12:47:09 »
Gerard,

Het gaat hierom, als zij iets aankondigen voor eind 2006, dan stel je je hierop in. Je hebt iets om naar toe te leven. Je denkt dan hoi dat is een leuk geschenk voor Sinterklaas of Kerstmis. En vervolgens komt het niet en je moet dan een teleurstelling verwerken. En dat is niet niks ;D

Groeten,
Henk B