Het antwoord van Piko op mijn vraag of de 6400 een "Neu-Entwicklung oder Farbvariante ist"?Helaas....
Tsja, dat kon je gezien de prijs van de loc wel van tevoren met zekerheid zeggen....
Meten is weten, ik houd niet van aannames.
Is er iemand die contacten met Piko heeft? Dan zou het fijn zijn om Piko te informeren over de 6400 als Expert model.
Wel een interessante wending; gold er dan ook een voorschrift hoeveel wagons na de sik mochten worden aangehangen?
Oorspronkelijk niet, het aanbrengen ervan was een CW in de jaren zestig. Oorspronkelijk moesten ze achteraan vanwege het ontbreken van de doorgaande luchtleiding.In (veel) latere jaren mochten ze juist niet achteraan vanwege de nieuwe regel dat een onberemd voertuig (want nogmaals, wel een doorgaande luchtleiding, maar geen eigen treinrem) niet achterop mocht lopen
Dus, of dat uitmaakt, hangt van je periode af. Origineel achterop (tot ergens jaren 60), later mocht dat dus niet meer. Gezien er toen een doorgaande treinleiding moest zijn, om de wagons erachter te kunnen remmen, zal het dus niet meer gemogen hebben een ongeremd voertuig achterop te vervoeren.Groeten,Rogier